Ei mun hb vaan nouse ei!

Mulla oli sama juttu :snotty: Obsidaneista tuli tavattoman paha olo eikä en auttaneet yhtään joten vaihdoin siihen luontaistuote rautavalmisteeseen(MIkä sen nimi nyt oli??) Se on sellasta helvetin pahanmakusta yrttimehua mitä saa ainakin Prismasta.Mutta se autto.
 
vieras
Kannattaa silti testata jotain muuta lääkettä. Alhainen hemoglobiini laittaa väsyttämään, joten pieni piristys saattaa olla paikallaan myös vauvan syntymän jälkeen :)
 
vieras
Kannattaa silti testata jotain muuta lääkettä. Alhainen hemoglobiini laittaa väsyttämään, joten pieni piristys saattaa olla paikallaan myös vauvan syntymän jälkeen :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Onhan tuo siihen nähden matala, mutta kukaan ei muista kertoa, että raskauden aikana hB-arvon tavallaan kuuluukin laskea veren lisääntyneen voluumin vuoksi. Jos et ole ihan väsyksissä, en olisi huolissani. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Onhan tuo siihen nähden matala, mutta kukaan ei muista kertoa, että raskauden aikana hB-arvon tavallaan kuuluukin laskea veren lisääntyneen voluumin vuoksi. Jos et ole ihan väsyksissä, en olisi huolissani. :)
No oon mä aika poikki mut kai se kuuluu muutenkin tähän loppuraskauteen. Vähän kun tekee jotai niin pitää heti huilata.
 
Ei mullakaan raskaana ollessa noussut..79 oli viimeisillään ja laittoivat vaan jonkun tiedon että jos hätä tulee niin verta on tilattu..
En tiedä mikä on että vaikka söit ja joit rautaa ei mitään vaikutusta.näin kun en ole raskaana hb on 100..
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
En oo syönyt kuin nuita Obsidan tabletteja. Neuvolatäti vaan kehotti jatkamaan niiden syöntiä vaik niistä ei mitään hyötyä ole! Mut kerkeisköhän se enää nousta jos kokeilis jotain muuta..
Hei!

Vaihda äkkiä retaferiin, sillä saat pian nousemaan hb:n. Mulla sama homma, koko raskausajan söin obsidania kun niin huono hb jo alkuraskaudessa. Kuukautta ennen laskettua aikaa vaihdoin retaferiin ja sain hb:n nousemaan 110:een. Synnytin n 2 vk sitten, jouduin sit kesken synnytyksen hätäsectioon ja menetin paljon verta, n 1,5 litraa. HB laski 70, sairaalassa antoivat spartocine rautavalmistetta, kotona sit jatkoin retaferilla ja nyt oli jo hb 100 vaikkei leikkauksesta ole vielä kahta viikkoa.
 
Tuosta kräuterblutsaftista piti vielä sanoa, että se sisältää Väinönputken juurta ja sen takia ei ole suositeltavin vaihtoehto raskaana oleville. (Tieto lääkelaitoksen sivuilta) syytä ei ole kerrottu, ilmeisesti liittyy kuitenkin keskenmenoihin. Toisaalta saksalaiset on juoneet ko rautaa jo yli 30 vuotta.

Mutta, nestemäistä rautaa kannattaa hankkia.
 

Yhteistyössä