Ei muistanut isä poikansa syntymäpäivää..... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotiäiti: onko sulla tunteita olemassa? En koskaan ikinä pystyisi vain hylkäämään lastani, ja ajattelemaan hänestä samoin kuin jostain menneestä suhteesta "Hän on vain ex"

Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
on mutta ymmärrän miestäsi.itse valitsin miehen kun valinta oli tehtävä ja nyt mulla uusi perhe tämän miehen kanssa siihen ei ex-lapsi kuulu.

Mitäää???

Miten sä olet VOINUT valita miehen oman lapsesi sijaan? Mä en ymmärrä...
Ja lapsestasi EI VOI tulla EX-lapsi, lapsesi on aina lapsesi!! sairasta... sulla on pakko olla jotain tunnepuolella vikaa, ei ole normaalia tuollainen. Ei.

:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mirah:
:hug: Tuo on kurjaa. Ehkä exäsi on itekäs..ainakin siltä vaikuttaa. onko erosta kauan? Voisiko vielä miettiä eroprosessia? Lapsille ei saisi kostaa, mutta joskun silti niin käy :(
Syyt, jotka johtivat eroon saattaa olla myös vaikutin. Myös uusi suhde. Onko nainen myönteinen teidän lapsia kohtaan vai mustasukkanen?

sopuisa ja siitä on jo 9 vuotta. Tuo uusi nainen on myötämielinen lapsia kohtaan.
Itsekäs on tuo exä, tiedän sen, mutta silti, tuntuu aivan käsittämättömältä, ettei halua tavata ja olla lastensa kanssa kuin kerran vuodessa !

Ei se MUA henk.kohtaisesti häiritse mitenkään, mutta kuinka poistan sen tietoisuuden lapsiltani, ettei isä välitä... sitä tuskaa ei voi poistaa mitenkään, vaikka ovatkin fiksuja ja tasapainoisia lapsia. Eivät he tyhmiä ole, vaikkei isästä juuri puhutakkaan mitään..

Kurjaa. Toivon voimia sinulle ja enkeleitä lapsillesi.

Kotiäiti: miten voit oikeasti ajatella että lapsesta tulee ex, kun et edes joudu maksamaan elareita?? Sun täytyy olla oikeesti sairas. Miksi tehdä lisää lapsia kun yksi on jo adoptioon annettu???

:hug: Tuo on kurjaa. Ehkä exäsi on itekäs..ainakin siltä vaikuttaa. onko erosta kauan? Voisiko vielä miettiä eroprosessia? Lapsille ei saisi kostaa, mutta joskun silti niin käy :(
Syyt, jotka johtivat eroon saattaa olla myös vaikutin. Myös uusi suhde. Onko nainen myönteinen teidän lapsia kohtaan vai mustasukkanen?

sopuisa ja siitä on jo 9 vuotta. Tuo uusi nainen on myötämielinen lapsia kohtaan.
Itsekäs on tuo exä, tiedän sen, mutta silti, tuntuu aivan käsittämättömältä, ettei halua tavata ja olla lastensa kanssa kuin kerran vuodessa !

Ei se MUA henk.kohtaisesti häiritse mitenkään, mutta kuinka poistan sen tietoisuuden lapsiltani, ettei isä välitä... sitä tuskaa ei voi poistaa mitenkään, vaikka ovatkin fiksuja ja tasapainoisia lapsia. Eivät he tyhmiä ole, vaikkei isästä juuri puhutakkaan mitään..

Onneksi olen saanut kasvattaa heistä iloisia, onnellisia ja urheilevia lapsia / nuoria. Olen heistä ylpeä. Rankkaa on ollut, mutten kadu päivääkään.

Koska tein tämän toisen lapsen eri miehen kanssa kuin ensimmäisen ja ensimmäisen lapsen isä kuollut joten hän nyt adoptioperheessä.Ja kun lapsen antaa adoptioon ei joudu elatusmaksuja maksamaan.

Koska tein tämän toisen lapsen eri miehen kanssa kuin ensimmäisen ja ensimmäisen lapsen isä kuollut joten hän nyt adoptioperheessä.Ja kun lapsen antaa adoptioon ei joudu elatusmaksuja maksamaan.

No sitten hän haluaa olla uuden naisensa kanssa kenties tekee lapsia joskus hänen kanssaan.Mistä tiedät ettei uusi nainen halua ettei yhteyttä pidetä?silloin monesti valitaan ennemmin se aikuinen kuin lapsi.Lapset kyllä sopeutuvat.

onko sulla kaikki inkkarit veneessä ?

Onko sulla kun kyselet tämmösiä täällä ventovierailta jotka eivät miestäsi tunne eikä teidän historiaa.
Ehkä kannattaisi mennä kovistelemaan ko. hlöä jos on pokkaa (ja luulisi olevan kun noin kovasti märiset)?

Hoiditko lastasi ennen kuin annoit adoptioon? Minkä ikäisenä annoit pois hänet?

huh huh.

Totean enää että ap:lle jaksamista ja voimia, ja tuolle koti"äidille" että olis syytä katsoa kunnolla peiliin, kerrankin. Oletko nyt onnellinen, kun eareita et joudu maksamaan, lapsestasi et joudu huolehtimaan? Mieti kun lapsi kasvaa, saa kuulla että on adoptoitu. Miettii että miksi miksi ihmeessä äiti on minut hylännyt.......

siis onko tuollainen käytös mielestänne vaan " se vaan on niin" ?

Siis hyvänen aika sentään !

Lapset kaipaavat isäänsä. Miten mä sanon heille, ettei isä välitä heistä, miten ????????????

mutta kerro sitten miten voit pakottaa eksäsi olemaan isä ja tapaamaan lapsiaan?

mikään laki ei velvoita tai siis pakota pitämään yhteyttä lapsiinsa, ainoastaan elatusvelvollisuus on. ikävää, mutta näin se vaan menee.

Aaa, nyt tajusin. Kotiäiti on se sama joka täällä aikaisemminki on miettinyt eroa ja sitä että jos nykyisenkin miehen kanssa tulisi ero niin mies saisi yksinhuoltajuuden kun ei hänestä ole yh-äidiksi! Ja oli tosiaan antanut esikoisensa adoptioon, silloinkin miehen takia.

Jep. Jo aikaisempien tekstiesi perusteella ja nyt näiden niin kotiäiti: säälin sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
Aaa, nyt tajusin. Kotiäiti on se sama joka täällä aikaisemminki on miettinyt eroa ja sitä että jos nykyisenkin miehen kanssa tulisi ero niin mies saisi yksinhuoltajuuden kun ei hänestä ole yh-äidiksi! Ja oli tosiaan antanut esikoisensa adoptioon, silloinkin miehen takia.

Jep. Jo aikaisempien tekstiesi perusteella ja nyt näiden niin kotiäiti: säälin sinua.

mulle tuli kans mieleen samainen sekopää.

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
ehkä mies luulee kostavansa sinulle, kun ei pidä yhteyttä lapsiinsa, eikä tajua, että lapset siitä kärsivät. tai sitten hän miettii, että kun sinä kerran lapsen/lapset halusit niin pidä ne nyt sitten, että hän tahtoo vaan olla villi ja vapaa.

no on siinä sitten miettimistä vanhana(tai siis tottakai syyttää sinua että olet myrkyttänyt lapset häntä vastaan) kun lapset eivät tahdokkaan häntä tavata tai yheyttä pitää..ellei sitten ole "tehnyt sitä parempaa perhettä".

vaikea sanoa, mutta varmasti rankkaa lapselle.
mutta jos kyseessä on kovin pieni lapsi, niin positiivisesti aateltuna, hän kyllä unohtaa isän, joka ei pidä yhteyttä. et sinä voi eksääsi isäksi pakottaa, jos häntä ei kiinnosta.

onko lapsella miesmallia muualta?kummit?onko sinulla veljiä? entäpäs isovanhemmat?

En mä ole ketään mihinkään pakottamassakaan. Ihan vaan omassa päässäni näitä mietin.

On näitä miehen malleja ympärillä,mutta tajuatteko kun poika täytti 17 vuotta ja tajuaa kyllä, että isä on, samassa kaupungissa, mutta ei vaan välitä, tajuatteko miltä se voi hänestä tuntua ???????

tiedän, koska ystäväpiiriini kuuluu vastaava tapaus.
kun lapsi kasvaa on hänelle vaan kerrottava niin kuin asia on ja kun lapsi on täysi-ikäinen voi hän ottaa yhteyttä isäänsä tai jo aikaisemminkin jos vaan tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:

Lapset kaipaavat isäänsä. Miten mä sanon heille, ettei isä välitä heistä, miten ????????????

mutta kerro sitten miten voit pakottaa eksäsi olemaan isä ja tapaamaan lapsiaan?

mikään laki ei velvoita tai siis pakota pitämään yhteyttä lapsiinsa, ainoastaan elatusvelvollisuus on. ikävää, mutta näin se vaan menee.

ole kysymys mistää lain velvoittamasta teosta !

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
No sitten hän haluaa olla uuden naisensa kanssa kenties tekee lapsia joskus hänen kanssaan.Mistä tiedät ettei uusi nainen halua ettei yhteyttä pidetä?silloin monesti valitaan ennemmin se aikuinen kuin lapsi.Lapset kyllä sopeutuvat.

onko sulla kaikki inkkarit veneessä ?

Onko sulla kun kyselet tämmösiä täällä ventovierailta jotka eivät miestäsi tunne eikä teidän historiaa.
Ehkä kannattaisi mennä kovistelemaan ko. hlöä jos on pokkaa (ja luulisi olevan kun noin kovasti märiset)?

olen vaan surullinen lasteni puolesta... en mä mitään märise.

Kun ketään ei voi pakottaa lapsistaan välittämään, niin julmaa kuin se lapsille onkin. Ymmärrän tuskasi ja hätäsi ja kiukkusi, mutta millään näillä tunteilla ei ole mitään merkitystä jos miestä ei vain kiinnosta.

Mun isäni ei koskaan meistä sen kummemmin välittänyt, nyt aikuisinakin soitellaan kerran vuodessa. Mä yritin kovasti kasvettuani saada aikaan jonkinlaisen suhteen, mutta isää ei jostakin syystä ole IKINÄ kiinnostanut. Erikoista on se, että tiedän hänen kyllä jossakin sisimmässään meitä rakastavan. Hän ei vaan osaa olla isänä sitten yhtään.

AP:lle

Mä en myöskään ymmärrä miten KUKAAN voi olla huomioimatta omaa lastaan enkä voi koskaan kunnioittaa ihmistä, joka sulkee lapsensa pois omasta elämästään ym. Pois lukien jos on lapselleen haitaksi...

Onneks lapsillas on sut, on edes välittävä äiti =) ekstra-voimia sulle jotta jaksat "yksinäsi".

Onneksi olen saanut kasvattaa heistä iloisia, onnellisia ja urheilevia lapsia / nuoria. Olen heistä ylpeä. Rankkaa on ollut, mutten kadu päivääkään.

Mun isä ei meistä välittänyt, mutta äiti oli aina positiivinen -ja puhui isästäkin aina vain hyviä asioita. Siitä olen kiitollinen. Kun itkin lapsena miksi ei isä muistanut synttäreitä, äiti voi vain lohduttaa, että isäsi kyllä sinua rakastaa, hän ei vaan osaa tehdä enempää. Isä -suhde oli mulle kyllä kipeä, mutta tulin sen kanssa suhteellisen nopeasti sinuiksi. Äitini on riitänyt vallan mainiosti ja tunnen olevani harvinaisen tasapainoinen ihminen, jonka ei ole täytynyt käydä isäkriisiä läpi koko elämäni. Olen hyväksynyt jo aikaa sitten että isä on vajavainen ihminen, joka ei osannut olla isä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun isä ei meistä välittänyt, mutta äiti oli aina positiivinen -ja puhui isästäkin aina vain hyviä asioita. Siitä olen kiitollinen. Kun itkin lapsena miksi ei isä muistanut synttäreitä, äiti voi vain lohduttaa, että isäsi kyllä sinua rakastaa, hän ei vaan osaa tehdä enempää. Isä -suhde oli mulle kyllä kipeä, mutta tulin sen kanssa suhteellisen nopeasti sinuiksi. Äitini on riitänyt vallan mainiosti ja tunnen olevani harvinaisen tasapainoinen ihminen, jonka ei ole täytynyt käydä isäkriisiä läpi koko elämäni. Olen hyväksynyt jo aikaa sitten että isä on vajavainen ihminen, joka ei osannut olla isä.

etten koskaan moiti tai mollaa mitenkään lapsilleni heidän isäänsä. Sen olen päättänyt, että se ei ole minun tehtäväni. Kyllä elämä näyttää edetessään, millainen ihminen hän on. Olen myös kertonut lapsilleni, että kyllä isä varmaankin heitä rakastaa, mutta jotkut ihmiset eivät osaa olla sellaisia isiä kuin esim. heidän kavereillaan on. Tuskin se heidän sisältään sitä tuskaa poistaa, mutta en tahdo lasteni luulevan, että vihaan heidän isäänsä, sehän ei pidä paikkaansa. Ajattelen menetystä myös exäni kannalta, sillä mielestäni hän menettää jotain korvaamatonta kun ei ole lastensa kanssa...

Yhteistyössä