Ei mitään hyötyä perheneuvolasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei apua sieltäkään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei apua sieltäkään

Vieras
ainakaan vielä... Käytiin eilen pojan kanssa siellä. Apua tarvitaan siihen kun poika saa raivareita, hakkaa pikkusiskoaan jne. Ei usko mitään, paiskoo ovia ja muuta sellasta. Seuraava aika vasta juhannuksen jälkeen. Ja eilen ei kyllä oikein muuta tehty kuin kyseli taustatietoja. Asialle vaan pitäis jotain nyt saada tehtyä. Mulla alkaa voimat loppua kun koko ajan saa jostain tapella pojan kanssa ja varoa että mitä tekee seuraavaksi.

Kävin kanssa muutama vuosi sitten tytön kanssa sieltä, EI NIIN MITÄÄN APUA:
Itse pyysin sinne aikaa, käytiin noin 5 kertaa, ihme hymistelyä vaan ja selitystä menee ohi jne...

jos ottasit kahden keskistä aikaa poikasi kanssa, pikkusisko hoitoon johonkin. Vain sinä ja poikasi, tekisitte kahdestaan mitä poikasi tahtoo, pelejä, ulkoilua, leffaa yms. (ei kotitöitä ja pois kotoa, siis ympäristöstä joka provosoi raivarit) Jospa se keskusteluyhteys siitä aukeais :)

Alkuperäinen kirjoittaja jo murrosikäisen adhd kasvattanu:
jos ottasit kahden keskistä aikaa poikasi kanssa, pikkusisko hoitoon johonkin. Vain sinä ja poikasi, tekisitte kahdestaan mitä poikasi tahtoo, pelejä, ulkoilua, leffaa yms. (ei kotitöitä ja pois kotoa, siis ympäristöstä joka provosoi raivarit) Jospa se keskusteluyhteys siitä aukeais :)

vähän hankala kun pienin vasta 1kk. Neljä lasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Heidu:
Kävin kanssa muutama vuosi sitten tytön kanssa sieltä, EI NIIN MITÄÄN APUA:
Itse pyysin sinne aikaa, käytiin noin 5 kertaa, ihme hymistelyä vaan ja selitystä menee ohi jne...

niinpä..hymistelyä se eilenkin oli. sanoi jopa että pitää etsiä myös hyviä puolia raivareista..:o jaa...:/

Meillä auttoi kahdenkeskinen aika eli kävin mm. kaupassa tai postissa pojan kanssa. Eli ei mitään erikoista, mutta sai olla kahden. Meilläkin oli vauva, jonka syntymä laukaisi raivarit. Kotona 'harrastettiin' pojan kanssa kaikenlaista missä sai purettua energiaa eli pelattiin palloa, leikittiin hippaa, juostiin ja riehuttiin. Se jostain syystä auttoi, kun poika sai purkaa energiaa luvalla aikuisen kanssa. Vieläkin meillä kiukutteluun auttaa kahdenkeskinen hetki.

Me käyty myös perheneuvolassa jo useemman kerran esikoisen kanssa samanlaisten ongelmien kanssa kuin ap ja en koe saaneeni minkaanlaista apua sieltä...asia menny nyt myös niin pahaksi että lapsi oli vuorokauden ajan lastenkodissa kun minulta yksinkertaisesti loppui voimat.Meillä käynnit perheneuvolassa jatkuvat edelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle:
Me käyty myös perheneuvolassa jo useemman kerran esikoisen kanssa samanlaisten ongelmien kanssa kuin ap ja en koe saaneeni minkaanlaista apua sieltä...asia menny nyt myös niin pahaksi että lapsi oli vuorokauden ajan lastenkodissa kun minulta yksinkertaisesti loppui voimat.Meillä käynnit perheneuvolassa jatkuvat edelleen...

Mä pelkään kans että multa oikeasti loppuu voimat, ei vaan jaksa enää... ja tuntuu että kukaan ei oikein kuuntele eikä ymmärrä. Toki muutkin näkee välillä näitä raivareita joten tietävät mitä se on kun poika niitä saa...mutta eivät osaa ajatella että mä olen tässä kotona lasten kans koko päivän ja poika kiukuttelee usein koko päivän, ja ottaa raivareita vähän väliä.

Mä tiedän sun tunteen...mulla vähän sama että tuntuu ettei kukaan ymmärrä miltä musta tuntuu.Meillä myös niin että tyttö saattaa kiukutella ja raivota koko päivän.Minkä ikäinen sun poika on?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
no ihan sama mitä tunteita lapsi tuntee, sisarkateus, mustasukkaisuus ym. mutta ei ole oikein satuttaa muita. Kuria

No voin sanoa että kuria meiltä ei kyllä puutu. Nurkkaan lähdetään välittömästi jos jotain tekee mutta nykyään ei pysy enää sielläkään, huutaa ja riehuu ja juoksee sieltä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle:
Mä tiedän sun tunteen...mulla vähän sama että tuntuu ettei kukaan ymmärrä miltä musta tuntuu.Meillä myös niin että tyttö saattaa kiukutella ja raivota koko päivän.Minkä ikäinen sun poika on?

6v

no ihan sama mitä tunteita lapsi tuntee, sisarkateus, mustasukkaisuus ym. mutta ei ole oikein satuttaa muita. Kuria

Eikö se ole henkistä väkivaltaa äidin puolelta, että hän pistää lapsensa tuntemaan noita fiiliksiä ja kun lapsi tuntee niitä, häntä rangaistaan ja vielä vähemmän äitiä kiinnostaa olla lapsensa kanssa.

Palauta se suhde lapsen ja äidin välille, siihen menee aikaa, mutta kärsivällisyys, rakkaus ja aika on mielestäni parempi kuin tökätä lapseen amfetamiinijohdannaisia.

Silloin nurkka ei ole toimiva rangaistuskeino ja pitää keksiä muuta. Ei meilläkään ole nyt 5v. pojalla koskaan mitkään jäähyt ja nurkat auttaneet. Raivareita sai jo ennen kuin vauva oli edes syntynyt ja lopetti pitämästä ihan pienistä lapsista. Kahdenkeskisestä ajasta on ollut paljon apua, myös kahdenkeskinen harrastus on järjestetty. Käykö jossain kerhossa tms?

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Eikö se ole henkistä väkivaltaa äidin puolelta, että hän pistää lapsensa tuntemaan noita fiiliksiä ja kun lapsi tuntee niitä, häntä rangaistaan ja vielä vähemmän äitiä kiinnostaa olla lapsensa kanssa.

Palauta se suhde lapsen ja äidin välille, siihen menee aikaa, mutta kärsivällisyys, rakkaus ja aika on mielestäni parempi kuin tökätä lapseen amfetamiinijohdannaisia.

siis täh?!:o Ai nyt se on mun vika että lapsi käyttäytyy noin?! Se on ihan sama miten ystävällinen yrittää pojalle olla, jutella kivoja jne niin hetken päästä käyttäytyy taas miten sattuu!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silloin nurkka ei ole toimiva rangaistuskeino ja pitää keksiä muuta. Ei meilläkään ole nyt 5v. pojalla koskaan mitkään jäähyt ja nurkat auttaneet. Raivareita sai jo ennen kuin vauva oli edes syntynyt ja lopetti pitämästä ihan pienistä lapsista. Kahdenkeskisestä ajasta on ollut paljon apua, myös kahdenkeskinen harrastus on järjestetty. Käykö jossain kerhossa tms?

hoidossa on kahdesti viikossa.

nimenomaan vahemmista sitä vikaa aletaan ettiä nuissa tapauksissa. poikahan huutaa äidin rakkautta ja huomiota, etkö ny tajua, ja lakkaa hankkimasta mukulia, kun et jaksa hoitaa.

Yhteistyössä