Ei minua ainakaan imetys ole laihduttanut..!

• Viestiketjun aloittaja Tyrnilla
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla imetys laihdutti molemmilla kerroilla alle "lähtöpainon" (eli ennen raskautta), vaikka söin paljon ja harrastin tosi vähän liikuntaa. Vaikea kohta on ollut kiinteiden aloitus ja imetysten väheneminen, koska oma ruokahalu pysyi edelleen aika hyvänä ja siinä vaiheessa herkästi alkoi taas paino nousta.

Mutta varmaan nää on vähän henkilöstäkin kiinni ja kokemukset erilaisia.

[QUOTE="Pah";28305867]"Synnärillä sanottiin että imetys laihduttaa vaikka syö kuin porsas."

Ainakin juttujen perusteella näin. Vähän sama kuin kävisi joka päivä lenkillä ja vetäisi kilon suklaata jälkikäteen. "Miksi en laihdu?".[/QUOTE]

Esikoista en imettänyt, no, ku ei pystynyt imemään, mutta seuraavaa imetin, nelisen kuukautta (lopetti itse kovan räkätaudin aikana). laihduin huimaa vauhtia, lopulta painoin 8 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Söin kuin hevonen, ihan hirveät määrät, ruokaa enimmäkseen, mutta jonkin verran myös herkkuja. Liikuntana vaunulenkit, ei sen kummempaa. Ei tuo nyt ihan aina myytti ole....

Tosin kaksosia imettäessäni en laihtunut, en millään. Eli ei se aina laihduta, samalla ihmiselläkään. Tosin nyt, 45-vuotiaana (pojat kohta 6v) olen erittäin timmissä kunnossa, vaikka muka juu pitäis olla aineenvaihduntakin jo laiskistunut. Toki raskas liikuntakin auttaa, ja pätkäpaasto, mutta kun paino ei nouse vaikka söisin mitä ja miten paljon vain! Ei kyllä tarvitsekaan nousta! :p

"noh"
Mä laihduin paljonkin imetyksen aikana, painan vähemmän nyt kuin ennen raskautta. Ja ihan normaalisti syön ja herkutellutkin olen, mutta en mä koskaan ole syönyt porsaan lailla (siinä lienee vika joillain..)

Täällä
Mä aloin laihtua vasta kun lapsi oli 1,5-vuotias ja imetys jatkui. Puoli vuotta siitä ja olin kuihtunut 53-kiloiseksi. Tän tokan lapsen kohdalla näyttäis käyvän samoin, imetetty nyt puoltoista vuotta ja näyttäis siltä että mun paino alkaa tippuun kovaa vauhtia.
Yksilöllistähän tämä on.

"opiskelijaäiti"
Mä olin molemmista painon suhteen miinuksella täysimetyksen loppumiseen mennessä (5-6 kk synnytyksestä). Varmaan imetyskin vaikutti mutta enemmän luulisin, että vaikutti se etten EHTINYT syödä! Esikoinen oli supernälkäinen ja kuin taikaiskusta halusi aina syödä silloin kun mulla oli lämmin ateria naamarin edessä. Ei sitä sitten kylmänä tullut kokonaan syötyä. Kuopuksen aikana taas piti juosta sen 2,5v. esikoisen perässä, joten en ehtinyt syödä silloinkaan... Täysimetyksen loputtua molemmista taisi nousta pari kiloa paino, mutta kyllä ne siitä sitten lähti. Imetin molempia 12 kk ja hoikkana olen pysynyt myös jälkeenpäin.

En laihtunut imetyksen aikana, vasta sen jälkeen alkoi paino tippua.

Ei kai imettäessä saisikaan laihtua, koska silloinhan kaikki mömmö menee siihen vauvan maitoon?

"vieras"
Minulla imetys piti painon "kurissa" eli ei noussut, mutta ei kyllä laskenutkaan. Pitää vain huomata muuttaa ruokailutottumuksia siinä kohtaa, kun lopettaa imetyksen. Mulla kävi vähän niin ku ammattiurheilijoille, söin samalla tavalla kun imettäessä... Hups 5 kiloa lisää. Nyt jo saatu pois, mutta kyllä se vähän kirpaisi.

"Mariska"
Minulla raskaus kyllä laihdutti, ne raskauskilot + muutaman ylimääräisen kilon. Söin kyllä reilusti, koska nälkäkin oli ja tosi paljon suklaata!

Olen siis ihan normaalipainoinen, mutta raskauden aikana tuli 16-17kg lisää, josta paljon oli nesteturvotusta mutta toki varmaan ihan rehellisiä liikakilojakin. Kaikki lähti humisten imetysaikana, vaikka söin paljon ja myös roskaruokaa ja herkkuja, ainoa liikunta pitkät vaunulenkit.

"heivaan"
Mua kyllä laihdutta. Raskauskiloja tuli 11 ja jo 1kk synnytyksestä olin alle lähtöpainon. Nyt synnytyksestä kohta 3 kk ja paino laskee vieläkin, tosin hitaammin. Syön todella paljon kunnon ruoka ja lisäksi herkuttelen suklaalla joka päivä. Kermaakin menee vähintään 2 dl päivässä (muuten ei lähde nälkä). Joskus herään yölläkin nälkään, mutta olen liian väsynyt noustaakseni syömään.

Tarvetta laihtumiselle ei kyllä olis, mut minkäs teet kun en pysty enempää syömään. Maitoa mulla tulee liikaakin, eli suuri kulutus voi johtua siitä. Hyötyliikuntaa tulee monta tuntia päivässä siivouksen ja vaunulenkkien muodossa ja lisäksi treenaan n. 4 kertaa viikossa (uintia ja kuntosalia) eli nekin kuluttaa.

Vieraas
En oikein tiedä onko mulla imetys laihduttanut. Painoa tuli raskauden aikana 15 kg, joista 10 jäi synnärille. Noin 4 kg lähti viikossa synnytyksen jälkeen. Viimeinenkin kilo noin kuukaudessa. Täysimetin 6 kk ja vieläkin imetän, tyttö on nyt 9 kk. Painan noin 2-3 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Ei siis mitään kovin radikaalia laihtumista ainakaan. Varaa kun olisi pudota vielä vaikka 5-10 kg. Oon kyllä syönyt paljon, että ehkä imetys on vaikuttanut, etten ole lihonut tällä syömismäärällä. Suuren nälän lisäksi tuntuu, että itsekuri syömisten suhteen on huomattavasti heikompi kuin normaalitilassa, jos tekee jotain mieli syödä niin on kyllä kamalan vaikea sitä mielitekoa vastustaa!

"hmm"
Ei kai imettäessä saisikaan laihtua, koska silloinhan kaikki mömmö menee siihen vauvan maitoon?
Niitä mömmöjä on eniten vanhassa rasvakudoksessa, joten siksi ei haittaa vaikka kaikki raskauskilot lähtevät sillä se on uutta rasvakudosta. Tosin uskon että äidinmaito niillä mömmöillä on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin korvike... Jotkut kun tosiaan laihtuu imetyksen aikana ihan laihduttamatta.

Yhteistyössä