Ei mennyt vieraiden kanssa ajatukset aikatulusta ihan yksiin.

Helekkarin Heittomerkki

Aktiivinen jäsen
28.09.2011
1 325
0
36
Tänään ois tulossa vieraita. Sanoin, että pääsen neljältä töistä ja vieraat sanoivat tulevansa sitten neljän jälkeen. Minä kiirehdin töistä kiireellä kotiin ja ajatus oli, että vieraiden kanssa hörpätään kahvit vähän niinkuin välipalaksi ja kun vieraat lähtee, niin menen lasten kanssa kauppaan ostamaan ruokaa. No vieraat ei ole tullut vieläkään, meillä on jo hippasen nälkä ja kuopuskin lähtee kohta kaverilleen.

Minä taas olisin nimenomaan ajatellut niin, että tulen aikaisintaan tunnin kuluttua "jälkeen" sovitusta ajasta, jotta isäntäväki ehtii rauhassa kotiin ja saa syötyä, siivottua tai muuten vaan rauhoituttua ennen kuin saavun.

[QUOTE="Pöh";26289317]Kyllä neljän jälkeen tarkottaa ennen klo 17 ehkä jo puoli viisi. Neljän jälkeen voisi sitten tarkoittaa klo 20 kun onhan se neljän jälkeen tai klo 23.[/QUOTE]

Näin. Jos tulevat klo 17.30, niin se on kyllä viiden jälkeen. En alun perinkään tajua vieraita, sillä miksi sanoivat tulevansa neljän jälkeen, jos ap pääsee vasta neljästä töistä? Minä sopisin kyläilyn varmaan kuudeksi tuossa tilanteessa, niin että töistä pääsijä ehtii kauppaan, tankkaamaan, kotiin ja hieman hengähtääkin.

Joo mä olen kans oppinut sopimaan tarkan ajan. Nuo sinne päin olevat heittää aina ainakin parilla tunnilla (välillä neljäkin tuntia) siitä mitä olen luullut kyseisellä ajalla tarkoitettavan. Olen niin monesti oottanu oven takana jos olen kylään ollut menossa ja vastaavasti meille on tultu millon sattuu etten jaksa enää.

[QUOTE="vieras";26289319]Minä taas olisin nimenomaan ajatellut niin, että tulen aikaisintaan tunnin kuluttua "jälkeen" sovitusta ajasta, jotta isäntäväki ehtii rauhassa kotiin ja saa syötyä, siivottua tai muuten vaan rauhoituttua ennen kuin saavun.[/QUOTE]

Itse en edes ehdottaisi tulemista klo 16 jälkeen jos silloin vasta pääsee töistä vaan sopinut, että klo 17 jälkeen niin ehtii siinä kunnolla kotiin ja hieman istahtaa. Enenmmän ärsyttää vieraat jotka ilmoittaa vaikka tulevansa klo 18 ja ruuat siihen mennessä valmiit sovitusti ja ilmestyvätkin vasta 19 jälkeen. Kaikki ruoka ei kestä odotusta ja ole enää edes hyvää uudelleen lämmitettynä.

Yhteistyössä