Ei mennyt ihan niin kuin strömsössä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipori hiiva(ton)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipori hiiva(ton)

Vieras
En jaksa edes palata isänpäiväkakkuun, mutta siitä sen verran, että kippasin koko komeuden kompostiin siinä vaiheessa kun olisi pitänyt laittaa kermat päälle.

Tänä iltana sitten tein pitsapohjan, ekaa kertaa käytin jotain miehen tuomia pizzajauhoja joissa oli ties mitä moskaa lisättynä valmiiksi, ja siihen piti lisätä vain vesi. Tai no sitten kun huomasin, että kestääpä kauan ennen kuin alkaa kohota, hoksasin, että olisi pitänyt lisätä myös kuivahiiva...

Ei siinä mitään, tein uuden taikinan, kohotin hyvin ja leivoin pari pellillistä pikkupitsoja kun mies on niitä toivonut. Laitoin täytteet ja kaadoin juustoraastetta päälle. Huomatakseni että siinä juustoraasteessa on hometta. Ja mä kun aina normaalisti tutkin ja haistelen kaikki ruuat niin tarkkaan että sille yleensä nauretaan, kun pelkään ruokamyrkytystä.

Taidan syöttää pakastimesta lihat kissoille niin että saan täytettyä sen eineksillä... ärrrr.

samanlainen olin mäkin ennen,ja mun äiti vieläkin leivontataidoton vaikka lähenee 60 ;) kaikilta se ei vaan suju kun pitää hössöttää ja ei malta ohjeita lukea vätlttämättä ym... :b kyllä munkin täytyy aina pinnistelläettä pitäydyn leipomisessa siinä,mit ohje sanoo.ruoanlaitossa aina improvisoin mutta leipomisessa täytyy vissiin olla tarkempi... :)

Juu heitin menemään. Mutta kai me saadaan kohta pitsaa, mies alkoi tekemään kun oli aikansa naureskellut... Noita Frödingen kakkuja meillä onkin joskus käytetty kun en ole jaksanut leipoa :)

Yleensä leivon vaikka mitä juhlapäiviksi ja ruisleivätkin teen itse kunnon juuritaikinasta asti, mutta jotenkin ei ole muutamaan päivään ottanut mikään onnistuakseen kun nuo helpot perusjututkin menee ihan pipariksi :D Piti tehdä huomenna vauvalle soseita pakkaseen mutta taidan jättää johonkin toiseen päivään ja teen mulle ja miehellekin jotain lisää vain vesi-valmisruokaa xD

Juu heitin menemään. Mutta kai me saadaan kohta pitsaa, mies alkoi tekemään kun oli aikansa naureskellut... Noita Frödingen kakkuja meillä onkin joskus käytetty kun en ole jaksanut leipoa :)

Yleensä leivon vaikka mitä juhlapäiviksi ja ruisleivätkin teen itse kunnon juuritaikinasta asti, mutta jotenkin ei ole muutamaan päivään ottanut mikään onnistuakseen kun nuo helpot perusjututkin menee ihan pipariksi :D Piti tehdä huomenna vauvalle soseita pakkaseen mutta taidan jättää johonkin toiseen päivään ja teen mulle ja miehellekin jotain lisää vain vesi-valmisruokaa xD

Juu ehkä niin on parasta :D niinhän se joskus menee että epäonnistumiset kasaantuu.

Yhteistyössä