Ei laihdu kun tekee liian hyvää ruokaa... :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selkärangaton otus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selkärangaton otus

Vieras
No en ole onneksi mikään todella lihava (BMI25,3) mutta muutaman kilon tahtoo pois. Kiloklubissa ollaan mutta mistä nettimyynnistä mä voin tilata selkarankaa? Tänäänkin ruokana kotona pastaa (täysjyvä tietenkin) ja lohikastiketta (yksi purkki 10% leikkikermaa). Eli mitään megaläskistyttävää. Mutta tuottaa ihan älytöntä tuskaa pitää annoskoko järkilukemissa. Salaatilla täytän puolet lautasen pinnasta jo ennen kuin otan oikeaa ruokaa. Mutta piti sitten nytkin vielä ronkkia suoraan kattilasta toinen annos suunnilleen. Nälästä ei siis tietoakaan, ihan puhtaasti nautintosyömistä. Taidan tehdä huomenna rusinatäytteisiä lihapullia ja mansikkahillossa pyöritettyjä perunoita. Jos vaikka tuo ruoka ei houkuttaisi ylimääräiseen syömiseen.

Asenne ruokaa kohtaan pitäisi olla sellainen, että salaatti on oikeaa ruokaa eikä sitä erotella.

Itse olen huomannut, että keitot jollain mystisellä tavalla laihduttavat ja kun oikein valitsee ainekset, niin ne huolehtivat myös siitä, ettei nestettä pääse kertymään kehoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Asenne ruokaa kohtaan pitäisi olla sellainen, että salaatti on oikeaa ruokaa eikä sitä erotella.

Itse olen huomannut, että keitot jollain mystisellä tavalla laihduttavat ja kun oikein valitsee ainekset, niin ne huolehtivat myös siitä, ettei nestettä pääse kertymään kehoon.

Salaatti on oikeaa ruokaa mun mielestä. Sen syöminen ei ole millään lailla vastenmielistä. Ongelmani on vaan se että syön liian suuria annoksia ihan vaan maun vuoksi. Helppo olisi vaan sanoa että älä syö... Keitot uppoavat ihan kiitettävästi. Ehkä ensi kerran teen vetisen liemen, liikaa pippuria ja puoliraakoja kasviksia. No ei viitsi kun muu perhe joutuu samalle ruualle :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:
Entä jos teet niin kuin minä, 3-4 päivää sinnittelen ja syön "siivosti", sitten pidän aina sellaisen päivän että saa syödä vapaammin :)

tuo on ihan hyvä idea. Eniten mua kypsyttää itsessäsi juuri se että olen perso hyvälle ruualle. Ei siis mitään tekemistä nälän kanssa. Nytkin jätin tuota lohipastaa kattilaan miehen kotiutumista odottamaan. Oli pakko laittaa kauha pois etten käy sen ruokia närppimässä...

mä oon myös sellainen, että syön vain syömisen ilosta. Lautanen ääriään myöten täyteen, ja lopetan vasta kun tuntuu kirjaimellisesti siltä, että nyt on kurkkua myöten täynnä :|

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Miksi sä et sitten tee semmosta hyvää ruokaa, mikä ei lihota? Ei toi pasta ainakaan ole kovin hyvä vaihtoehto.

Et tainnut lukea aloitukseni menuvaihtoehtoa? Ja ei se pasta ole maailman huonointa ruokaa. On toki tuhdinpaa kuin peruna, mutta ongelmana onkin se määrä. Hyvää perunaruokaa menee ihan yhtä huolella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Miksi sä et sitten tee semmosta hyvää ruokaa, mikä ei lihota? Ei toi pasta ainakaan ole kovin hyvä vaihtoehto.

Et tainnut lukea aloitukseni menuvaihtoehtoa? Ja ei se pasta ole maailman huonointa ruokaa. On toki tuhdinpaa kuin peruna, mutta ongelmana onkin se määrä. Hyvää perunaruokaa menee ihan yhtä huolella.

Ei ku ei ehkä ole hyvä syödä kauheesti sitä pastaa tai perunaa.

mä joskus mietin että mikä mussa on vikana kun syön saman verran kuin mieheni. jos on vaiks kolme kanafilettä ni kolmas laitetaan puoliksi. Ja oikeasti, nainen ei yleensäkään tarvi niin paljon enegiaa kuin mies. Mut tämä tyttö vetää ruokaa niin paljon että pesee monen miehenkin annokset. ja vikisee kun ei laihdu.

mulla BMI 32 eli lihava ollaan mutta vaikka jumpassa käyn ja yritän tsekata mitä suuhuni pistän niin jotenkin mä repsahdan aina vanhoihin totuttuihin tapoihin.

Sitähän sanotaan että se kestää 3 kk ennen kuin muutokset elämässä tulevat rutiineiksi, eli siihen asti täytyi "manuaalisesti" ohjata itseään syömään terveellisesti, juomaan vettä enemmän, liikkumaan. Mutta mä jaksan tätä tasan kuukauden ja olen takaisin samassa mistä lähdin. ei kivaa... jelp.
Mikä on kiloklubi? Joku tän palstan juttu?

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mä oon myös sellainen, että syön vain syömisen ilosta. Lautanen ääriään myöten täyteen, ja lopetan vasta kun tuntuu kirjaimellisesti siltä, että nyt on kurkkua myöten täynnä :|

Kiva kuulla etten ole ainoa häiriintynyt... Olen joskus pohtinutkin että olenko jotenkin tunnesyöjä, mutta en mielestäni ole. Hyvä ruoka on ihana asia. Olen kateellinen ihmisille jotka syövät elääkseen eivät elä syödäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
mä joskus mietin että mikä mussa on vikana kun syön saman verran kuin mieheni. jos on vaiks kolme kanafilettä ni kolmas laitetaan puoliksi. Ja oikeasti, nainen ei yleensäkään tarvi niin paljon enegiaa kuin mies. Mut tämä tyttö vetää ruokaa niin paljon että pesee monen miehenkin annokset. ja vikisee kun ei laihdu.

mulla BMI 32 eli lihava ollaan mutta vaikka jumpassa käyn ja yritän tsekata mitä suuhuni pistän niin jotenkin mä repsahdan aina vanhoihin totuttuihin tapoihin.

Sitähän sanotaan että se kestää 3 kk ennen kuin muutokset elämässä tulevat rutiineiksi, eli siihen asti täytyi "manuaalisesti" ohjata itseään syömään terveellisesti, juomaan vettä enemmän, liikkumaan. Mutta mä jaksan tätä tasan kuukauden ja olen takaisin samassa mistä lähdin. ei kivaa... jelp.
Mikä on kiloklubi? Joku tän palstan juttu?

http://kiloklubi.fi/ Suosittélen, ja käyttö ei maksa mitään.

Yhteistyössä