Ei lahjaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ristäisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ristäisiin

Vieras
Onko koskaan kenellekään käynyt sellaista, että ristiäisiin kummit eivät tuo vauvalle mitään lahjaa ja eikä muutenkaan muista mitenkään? Toki läsnäololla muistavat, mutta ei mitään lahjaa koskaan.
Joskus se pieni tavarakin voi olla lapselle ilahduttava juttu..siis edes joskus. En tarkoita, että aina pitäisi vaan edes joskus.

No mulla taas kävi niin, että äidille ois kelvannut lahja vaikkei ollutkaan kutsumassa koko ristiäisiin. Arvaappa ostinko, no en. En ole iveläkään koko penikkaa nähnyt ja olen vielä läheistä sukua ja hyvä ystävä. Enpä jaksa olla kovin hyvä ystävä enää. IHmiset muuttuvat hirveästi, kun saavat lapset. Heistä tulee välinpitämättömiä ja hyljätään se oma lähipiiri. IHme touhua, toivottavasti minusta ei tule tuollaista. Ja ei, ei hänellä ole synnytyksen jälk. masennusta.

Jos olisin kutsuttu ristiäisiin, niin lahjan oisin hankkinut. Enkä ole edes kummi tms.

Eräs kummeista ei tuonut mitään roinaa vaan itsensä. En ajatellut siitä yhtään mitään, eli ihan okei. Eikä se vauva ajattele sen vertaa !
Mua jotenkin ärsyttää ikuinen "lahja, lahja" . Paras lahja on alkaa kummiksi, osallistua siunaukseen ym.

no kyllä mun mielestä jotain tarttee viedä , ei välttämättä kallista mutta jotain josta jää muisto. yks hienoinpia muistoja omille lapsille on sukulaisen itse tekemä ristipisto- kortti mihin on kirjottuna lapsen nimi ja päivämäärä.

Nyt kun lukee teidän muiden vastauksia varmaan pitää itsekin toimia vastaisuudessa samalla tavalla. Ei osta mitään lahjaa kummilapsille. Käy ristiäisissä ja synttäreillä ja ei vie mitään muuta kuin itsensä.
Kiitos neuvoista. Näin pitää minunkin toimia :)

Kummeissa mulle tärkeintä et ne ois lapsen kanssa, siis kävis sen luona katsomassa ym. Mut itse kyllä veisin lahjan tietenkin ristiäisiin tai mihin juhliin vaan on kutsuttu, kuuluuhan se asiaan. Kummeille aion sanoa että lahjoissa sitten ei oo hinta tärkeetä, en muutenkaa tykkää tavarapaljoudesta ja kulutuksesta. Vaatteitakin ostan käytettynä mitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
no kyllä mun mielestä jotain tarttee viedä , ei välttämättä kallista mutta jotain josta jää muisto. yks hienoinpia muistoja omille lapsille on sukulaisen itse tekemä ristipisto- kortti mihin on kirjottuna lapsen nimi ja päivämäärä.

Tätä mieltä minäkin olen. Meen likan tädit toi potkuhousuja ja mekon. En kyllä ajatellut niitä säilyttää missään lasikaapissa loppuikääni.

nö höpö höpö kaikki väittää ettei tarvi mitään tuoda ristiäisiin tai synnärille tai kun muuten eka kertaa lasta mennään kattomaan, mutta jos ilman pienintäkään tuomista tulee ni varmaan kaikki ajattelee et eikö toi nyt mitään tuonu.Turha väittää muuta.

Nää on taas näitä asioita, mistä jokainen on eri mieltä. Mun mielestä ristiäisiin, synttäreille ja muihin juhliin on ihan kohteliasta viedä lahja, jos on juhliin muutenkin menossa. Lahajn ei tartte olla mitään kallista ja ihmeellistä, vaikka värityskirja (tietty lapsen ikä huomioiden). Mutta synnärille tai vauvaa katsomaan muuten vaan ei sitten mun mielestä mitään lahjoja tartte. Synnärille varsinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
nö höpö höpö kaikki väittää ettei tarvi mitään tuoda ristiäisiin tai synnärille tai kun muuten eka kertaa lasta mennään kattomaan, mutta jos ilman pienintäkään tuomista tulee ni varmaan kaikki ajattelee et eikö toi nyt mitään tuonu.Turha väittää muuta.

Näinpä.

no kyllä synnärille yleensä jotain pientä viedään jos sinne ekaa kertaa mennää katsomaan vauvaa,seuraavan kerran sitten ei tietty tarvi viedä mitään.Ja ristiäisiin kans jotain,tietysti.Kummit sitten asia erikseen.Sama jos meet kotiin katsomaan ekaa kertaa vauvaa ni jotain pientä viedään,mä en kehtais ees mennä ilman mitään viemisiä ellei sitten erikseen anota et älkää tuoko mitään.

Yhteistyössä