Ei "koskaan" meikannut 30+-ikäinen kaipaa vinkkejä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton aapee

Vieras
Ok, jos lähden viihteelle laitan jotain ripsaria ja luomiväriä ja ehkä jopa puuteria, mutta siinä se...

Nyt tuntuu siltä, että haluaisin tuon homman opetella!

Eli mitä ovat ne "peruskamat" mitä pitäisi ihmisellä olla? Mitkä ovat hyviä merkkejä?
Opetetaanko meikkausta jossain?

Mitä eroa on puuterilla/meikkivoiteella? Mikä olisi hyvä vaihtoehto?

Mistä johtuu, että mulla on sit aina illan mittaan (kun siis joskus meikkaan) ripsarit varisseet silmien alle ja kauheat mustat silmänaluset! Huono merkki vai teenkö jotain väärin?

Eli siis ihan tumpelo nyt kaipaa apua :)

Kannattaisi mennä esim. Sokoksen meikkiosastolle, koska siellä asiantuntevat myyjät osaavat katsoa juuri sinun ihollesi sopivat tuotteet ja siinä sivussa voivat neuvoa käytössäkin.

Merkkejä en lähde neuvomaan, koska esim. rasvoinen ja kuiva iho tarvitsevat ihan eri aineet, myös ripsien pituus ja tuuheus vaikutta ripasi valintaa.

Mitä mun mielestä tarvitsee:
-Kosteusvoide meikin alle
-Meikkivoide
-puuteri
-rajauskyniä eri värisiä esim. mustalla pääsee alkuun
-ripsari (voi joutua etsimään että löytää hyvän)
-ripsentaivutin ihan ehdoton
-kulmakynä, jollei ole tummat kulmat luonnostaan tai värjäytä
-luomivärejä juhliin, jos ei arkisin käytä
-huultenrajauskyniä
-huulipunia (huulikiillösta on hyvä aloittaa, ei ole niin tumma)
-poskipunaa, jos kalpeat posket
-aurinkopuuteri varjostuksia varten tai kesään päivetystä luomaan (ei ole pakko)
-siveltimiä luomivärien, poskipunien ym. laittoon. Kunnon siveltimillä saa kauniimmin levitettyä ja häivytettyä luomivärin, paketissa olevat ovat kamalia!
-Mahdollisesti peitepuikkoa, valokynää (peittämiseen ja korostamiseen) ym, jos iho tarvitsee.
Noi mielestäni riittävät peruskäyttöön ja juhliin. Sitten löytyy kaikenlaista glitterivoiteita, kulmageelejä ym.
-Meikinpuhdistusvälineet

Puuteri antaa mattapinnan iholle ja sitoo rasvan iholta, eli kasvot eivät kiillä. Puuteri ei peitä ihonvirheitä. Meikkivoide peittää virheitä, enemmän ja vähemmän voiteesta riippuen. Ekanan meikkivoide ja sitten puuterilla viimeistellään.

Sun kannattaa kokeilla vedenkestävää ripsaria tai toista merkkiä. Lumenen ripsarit varsisi mulla päivän mittaan, vedenkestävä toinen merkki ei. Silloin tarvitset myös silmämeikibnpoistoaineen joka on vedenkestävälle tarkoitettu.

Meikkikurssejakin järjestetään tai sitten järjestät kavereiden kanssa naistenillan, jossa meikaatte/hoidatte ihoa ym ja kokeneemmat neuvovat=)

Täällä taas koko ikänsä meikkausta rakastanut ja purnukoita on kaikissa kaapeissa hyllyt väärällään! Meikkivoide on " värillistä rasvaa" joka peittää ihon pieniä virheitä ja epätasaisuutta. Puuteri taas laitetaan meikkivoiteen päälle kiiltoa ja rasvaisuutta häivyttämään. Eli yksistään en tuota puuteria suositteli kun ei juuri peitä ja kuivattaa ihoa liikaa.

Itse en pidä Lumenen ripsiväreistä kun minusta ne kaikki varisevat eivätkä ole hyviä. On taas paljon muita hyviä tuotteita Lumenella, mutta ripsarit eivät minun makuuni. Sinna menisin jonnekin ehostus kurssille tms. Näin aika hankala ohjata sen enempää.

Ihanaa! Kiitos vastauksista!

Eli olin oikeilla teillä tuon meikkivoiteen kanssa... Mulla vaan on tosi hyvä ja virheetön iho ja en oikein tiedä sitten, että olisiko tuo meikkivoide "liikaa"... Muistelinkin, että jossain Sokoksella on jotain neuvojia. Kiva vinkki tuokin kavereista, muistin nimittäin, että yksi on opiskellut kosmetologiksi joskus aikoinaan (ei tosin niitä töitä tee) eli osannee hänkin auttaa :)

Jos on hyväihoinen, voisi BB-voide olla hyvä ratkaisu. Lisäksi valokynä ja puuteri. Silmien meikkaamiseen vaaleampi ja tummempi luomiväri, eyeliner/rajauskynä, ripsiväri, kulmakynä ja huulikiilto. Loppusilaukseksi raikkaan värinen poskipuna. Siinä mielestäni pakolliset :)

Yhteistyössä