Ei kivuliaita supistuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moikka, täällä olisi rv 39+3 päällä esikoisen kanssa, ja synnytystä odotetaan kärsimättömänä kuin kuuta nousevaa.
Oon lukenut että synnytystä ennakoiviin merkkeihin kuuluisi kuukautismaiset kivut/ylipäätään epäsäännölliset, kipeät supistukset.
Harjoitussupistuksia on vaikka muille jakaa, mutta kipeät loistavat poissaolollaan.
Googlettelu ei tuonut mitään tietoa niiden puuttumisesta. :( Ainoa kipu mitä vatsalla on, on niin äkkinäistä vihlaisua harvakseltaan ettei varmaankaan supistuksiin viittaa.

Ainoastaan on ollut eräänlaista väsymys-tuntemusta vatsassa (niinkuin olisi tehnyt vatsalihaksia lihasten uupumukseen asti). Ohessa tulee kovaa sydämen jyskytystä, homma kestää puolisen minuuttia.
Terveydenhoitaja ei osannut kommentoida mitään varmasti, teorisoi harjoitussupistusten mahdollisesti väsyttävän kohdun lihaksia.

Lapsi on myös kuulemma melko korkealla vielä.

Onko muita joilla ei olisi ennen synnytystä ollut juuri mitään oireilua? Tai lapsi korkealla? Miten synnytys lähti käyntiin kun lähti, oliko yli lasketun ajan?
Täällä kauhistelen ehkä vähän liikaa oireiden perään... :D Ei vain millään malttaisi odottaa.
 
Kaksi lasta synnyttäneenä osaan ehkä jotain kommentoida. Eka lapsi tosin käynnistettiin viikko ennen laskettua, koska lapsivesi oli vähentynyt olemattomiin. Sitä ennen mitään supistuksia ei ollut. Toisen kohdalla ei kipeitä harjoitussupistuksia oli viikon pari ennen kuin kipeät oikeat synnytyssupparit alkoivat. Ja ne alkoivat synnytystä edeltävän päivän iltana, ensin hyvin harvakseltaan ja seuraavan päivän aikana voimistuen. Lapsi syntyi illalla noin klo 23 (pari päivää ennen laskettua aikaa). Ei niitä kipeitä suppareita siis välttämättä tule ennen kuin juuri kun synnytys oikeasti alkaa. Tsemppiä!
 
vierailija
Mulla on ollut 1. raskaudessa hsrjoitussuppareita 18 viikolta, tokassa 16 viikolta ja nyt tunnen niitä jo 12 viikolta. Tulee just semmonen outo olo rintaan, ontto tunne ja vähän syke nousee ja sit kohtu tuntuu kädellä kovalta, mut ei satu. Näitä mulla oli ihan loppuun asti, molemmissa synnytyksissä yhtäkkiä mennyt lspsivedet ilman varoitusta kotona ja sitten vasta alkanut kovat supistukset, ekalla kerralla tunnin päästä, toisella muutamassa minuutissa. Mulla oli myös kypsynyt paikat niillä kivuttomilla ”kovotuksilla” siihen malliin että lapsivesien menosta kesti esikoisella syntyä 6 t ja kuopuksella kaksi. Nyt olen puolivälissä kolmatta raskautta ja toivon että menis tämä samalla lailla, tosin yhtään nopeampaa ei sais tulla että ehtii sairaalaan. Eli kyllä siellä voi kypsymistä tapahtua ilman kivuliaita suppareitakin, olin vaan ihan tyytyväinen että sain nukkua hyvin ja touhuta loppuun saakka.
 

Yhteistyössä