Ei kivaa sitten yhtään... Häät 4kk päästä... Bestamann ja kaaso erosivat !!!!

yks kaaso
Olin parhaan ystäväni kaaso. 3kk enne häitä olin onnellisesti lapsettomuushoitojen ansiosta raskaan, tätä oli yritetty 7 vuotta. Yhtenä päivän synnytys alkoi rv 22+4, synnytin lapsen joka eli viikon. Minun ystäväni (morsian) antoi minulle aikaa eikä velvoittanut mihinään. Häissä pystyin vetämään ohjelman, koristelemaan hääpaikan. Mieheni sai voimia bestmanin tehtävästään, hän hoiti minunkin työt, auttoi mm. kutsujen ja koristeiden askartelussa. Jos ystäväni ei olisi minulle aikaa antanut niin olisi se raskasta ollut. En hänelle mitenkään pystynyt sanomaan, että en nyt pysty tekemään sitä tai tätä mutta hyvä ystävä ymmärtää. Tietyt suunnittelemattomat asiat jotka vaan taphtuu, yleensä ikävät, on vaan niin isoja ettei pysty ajattelemaan ketään muuta sillä hetkellä. Toki me kaikki olemma yksilöitä, mutta siis minä ymmärrän kyllä kaasoa ja sitä jos hän haluaa vetäytyä omaan kuoreensa. Eroonhan voi liittyä paljon sellaista mitä ap ei tiedä.

Kun mä olin kaasona, mä tekstasin kaikki 120 kutsua omin pikku kätösin, olin valkkaamassa pukua, tekemässä koristeita, tehtiin hääkarkit ja mietittiin niihin runoja, auttelin pitopalveluitten kans ja mietittiin yhdessä boolit sun muut sinne, pidin polttarit, keksin ohjelman ja juonsin sen, olin morsiamen kanssa samassa paikassa häitä edeltävän yön ja laittauduttiin yhtä aikaa...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yks kaaso:
Olin parhaan ystäväni kaaso. 3kk enne häitä olin onnellisesti lapsettomuushoitojen ansiosta raskaan, tätä oli yritetty 7 vuotta. Yhtenä päivän synnytys alkoi rv 22+4, synnytin lapsen joka eli viikon. Minun ystäväni (morsian) antoi minulle aikaa eikä velvoittanut mihinään. Häissä pystyin vetämään ohjelman, koristelemaan hääpaikan. Mieheni sai voimia bestmanin tehtävästään, hän hoiti minunkin työt, auttoi mm. kutsujen ja koristeiden askartelussa. Jos ystäväni ei olisi minulle aikaa antanut niin olisi se raskasta ollut. En hänelle mitenkään pystynyt sanomaan, että en nyt pysty tekemään sitä tai tätä mutta hyvä ystävä ymmärtää. Tietyt suunnittelemattomat asiat jotka vaan taphtuu, yleensä ikävät, on vaan niin isoja ettei pysty ajattelemaan ketään muuta sillä hetkellä. Toki me kaikki olemma yksilöitä, mutta siis minä ymmärrän kyllä kaasoa ja sitä jos hän haluaa vetäytyä omaan kuoreensa. Eroonhan voi liittyä paljon sellaista mitä ap ei tiedä.
Peesi tälle.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Kun mä olin kaasona, mä tekstasin kaikki 120 kutsua omin pikku kätösin, olin valkkaamassa pukua, tekemässä koristeita, tehtiin hääkarkit ja mietittiin niihin runoja, auttelin pitopalveluitten kans ja mietittiin yhdessä boolit sun muut sinne, pidin polttarit, keksin ohjelman ja juonsin sen, olin morsiamen kanssa samassa paikassa häitä edeltävän yön ja laittauduttiin yhtä aikaa...
Olet ollut todella hyvä kaaso! :) onko ap sopinut kaason tehtävät tarkasti etukäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
4kk jos on vielä häihin niin mun mielestä ei pitäis olla vielä suurta hätää.
nythän se kiire alkaa oleen ja ap sanoi olevansa muutenkin kiireinen, mistä syystä just olis tarvinnut apua.

ei muuta kun äkkiä uutta kaasoa pyytämään :ashamed:

plääh
Voi kuinka on tyypillen morsian,juoksutetaan kaasoa ja teetetään kaasolla kaikki.
Siis tiellä suhteellisen pienet häät ja yksi hiton kutsuja et osaa itse tehdä?
-mutta kun kaaso lupasi olla apuna, voi idiootti.
Tuskin nyt itsekään ilosta kirmaten menisit auttamaan jos olisit eronnut,ero se kun voi katsos tulla yllättäen eikä tyyliin suunnitellessa sitten 2vuoden päästä juuri kun tämä ja tämä kaveri menee naimisiin.
Miksi siinä nyt on niin kamalaa tehdä ne omat häät ihan itse? Jos kaaso saapuu häihin paikalle niin hän varmaan käyttää sinut vessassa ja pitää kimppua alttarilla

Kenen häät, se tekee työt
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Voi kuinka on tyypillen morsian,juoksutetaan kaasoa ja teetetään kaasolla kaikki.
Tuskin nyt itsekään ilosta kirmaten menisit auttamaan jos olisit eronnut,ero se kun voi katsos tulla yllättäen eikä tyyliin suunnitellessa sitten 2vuoden päästä juuri kun tämä ja tämä kaveri menee naimisiin.
Miksi siinä nyt on niin kamalaa tehdä ne omat häät ihan itse? Jos kaaso saapuu häihin paikalle niin hän varmaan käyttää sinut vessassa ja pitää kimppua alttarilla
Täydellinen peesi tälle!
Ei vois paremmin sanoa.

vieras
Miksi moni syyllistää ap:ta tässä? Ihmeellistä!! Varmasti ne on ap:n häät ja tekee niiden eteen töitä. Tuskin tarkoitus ollutkaan, että kaaso ja bestman häät järjestäisi. Kuitenkin jos apua on luvattu antaa, sitä ei anneta ja hoidettavia asioita ei ole tehty, niin kyllä se varmasti morsianta alkaa harmittaa. Koska jos ajoissa ei sanota, ettei asioita voida hoitaa jne. sitten ap olisi voinut itse niitä ruveta hoitamaan riittävän ajoissa ja tietäen ettei niitä muuten hoideta.

Miksi yleensä on bestmanit tai kaasot? Ihan koristeena vainko? Kyllä niiden tehtävänä on auttaa tulee paria ja siihen myös lupautuvat suostuessaan tehtävää!!!

vieras
Jokainen tekee tyylillään, mutta jos pyytää kaason ja bestmanin, niin heidän tehtävä on auttaa häissä. Ei ne ole vain siellä koristeena muodonvuoksi.

http://www.naimakaupat.com/haaopas/kaaso_bestman/kaaso_teht.php
Kaasona ja bestmanina olo on kunniatehtävä, joka kuuluu morsiamen ja sulhasen läheiselle ihmiselle. Heidän ovat tukena ja apuna morsiamelle ja sulhaselle osallistumalla häiden suunnitteluun ja käytännön järjestelyihin. Lyhykäisyydessään sanottuna kaason ja bestmanin tehtävänä on vapauttaa hääparin, appien ja anoppien kädet järjestelyistä varsinaisen juhlan ajaksi.

vieras
Lisään vielä: Toki ymmärrän, että ero voi olla raskas ja siksi haluaa vetäytyä pois tehtävästä. ymmärsin vain, että ap oli saanut kuulla heidän erostaa(ulkopuoliselta) ja ovatko he ottaneet ap:n mitään yhteyttä asiasta? Sanoneet, etteivät pysty hoitamaan asioita vai ovatko he nyt vetäytyneet kokonaan ap:n läheltä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kenen häät:
Täydellinen peesi tälle!
Ei vois paremmin sanoa.
Oi, miksi ihmiset ei saa turpaansa auki? Kyllä kaasolle KUULUU tietynlainen auttaminen ja jos ei pätkääkään kiinnosta niin voisi sitten kieltäytyä. Mä en vaadi mitään askarteluun osallistumista tms mutta kyllä silti kaasolla on oma, erityinen asemansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kenen häät:
Täydellinen peesi tälle!
Ei vois paremmin sanoa.
Oi, miksi ihmiset ei saa turpaansa auki? Kyllä kaasolle KUULUU tietynlainen auttaminen ja jos ei pätkääkään kiinnosta niin voisi sitten kieltäytyä. Mä en vaadi mitään askarteluun osallistumista tms mutta kyllä silti kaasolla on oma, erityinen asemansa.
aivan! koristeenako se kaaso siellä alttarilla on?? :whistle:

ihme mollaamista taas ja asioiden vääristelyä.

Eikös ne voi toimia kaasona ja bestmanina vaik eivät yhdessä olekkaan??

Itsellä se tilanne et välit meni siskon kans poikki eikä näinollen tule meidän häihin, joissa muutenkaan ei oo paikalla ku vanhemmat ja sisarukset.. paskahomma, mutta minkä näille voi..

Yhteistyössä