Ei kannata netissa solvata..

Varkaas vaan, kohta saattaa omakin nimi olla listalla.... :whistle:

------------------------------------

Poliisi pääsee Susanin herjaajien jäljille
11.5.2007 06:58

Käräjäoikeus on myöntänyt Espoon rikospoliisille ensimmäiset luvat, joiden avulla se pääsee Susan Kurosta parjanneiden nettikirjoittajien jäljille.

Päätös velvoittaa Suomi24-keskustelupalstan luovuttamaan poliisille IP-osoitetiedot tukusta kirjoituksia, jotka ovat kunnianloukkaustutkinnan kohteena.

"On todennäköisiä syitä epäillä verkkoviestien olevan sisällöltään sellaisia, että niiden toimittaminen yleisön saataville on säädetty rangaistavaksi", Helsingin käräjäoikeus perustelee päätöstä.

Suomi24:n takana oleva Eniro Oy ei vastustanut poliisin vaatimusta, kunhan sananvapauslaissa määritellyt edellytykset täyttyvät.

IP-tietojen avulla poliisin on mahdollista päästä nimettömästikin internetissä esiintyneiden kirjoittajien jäljille.

- Vielä kuulustelukutsuja ei ole lähetetty, emmekä ole vielä selvittäneet kenenkään henkilöllisyyttä. Neuvottelemme ensin syyttäjän kanssa, tutkitaanko kaikki vai onko tutkintaa syytä rajata, rikoskomisario Timo Seppälä sanoo.

IP-osoite on numerosarja, jonka avulla voidaan selvittää, miltä tietokoneelta tai mitä reittiä tietty viesti on keskustelupalstalle lähetetty. Vähän niin kuin puhelinnumero paljastaa puhelinliittymän ja sitä kautta käyttäjän.

Susan Kuronen teki helmikuussa tutkintapyynnön kymmenistä tai jopa sadoista nettikirjoituksista, joissa häntä on nimitelty alatyylisin ilmaisuin tai kyseenalaistettu hänen mielenterveytensä.

Tutkintapyyntö koski Suomi24- ja adressit.com-sivustojen keskustelupalstoilla julkaistuja kirjoituksia.

Huhtikuussa Kuronen toimitti poliisille vielä lisälistan, koska hänen loukkaavaksi kokemansa kirjoittelu ei ollut loppunut. Uusi lista piti sisällään Suomi24:llä helmi-huhtikuussa julkaistuja tekstejä.

Käräjäoikeuden nyt myöntämät luvat liittyvät jälkimmäiseen eli täydennyslistaan. Tällä listalla on lueteltu vain muutama kirjoitus, joten nyt tehty päätös on vasta alkusoitto.
 
Ei kannata ei, ja mielipidettä ei saa kohta missään ilmasta. Ja nyt näin suoraan ihmettelen sen naisen mielenterveyttä. Hittoako tunkee itteensä väkisin lehtiin ja julkisuuteen, vaikka niin vannoi poistuvansa. :headwall: Ihan itse antaa itsestään tyhmän kuvan ja se vaan tuntuu tyhmenevän..
Mä olen aina luullut, että tyhmyys tiivistyy, mutta nyt se on vallan tiivistyny yhteen päähän ja kovin!
 
Sipi
Onhan joku jo saanut jotain rangaistusta kerran kun oli nettikiusannut. En vaan muista milloin se oli.
Täälläkin on monia kertoja naureskeltu että ei poliisit ala tutkimaan näitä nettijuttuja eikä ne ketään löydä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 16:07 Venefica kirjoitti:
Ei kannata ei, ja mielipidettä ei saa kohta missään ilmasta. Ja nyt näin suoraan ihmettelen sen naisen mielenterveyttä. Hittoako tunkee itteensä väkisin lehtiin ja julkisuuteen, vaikka niin vannoi poistuvansa. :headwall: Ihan itse antaa itsestään tyhmän kuvan ja se vaan tuntuu tyhmenevän..
Mä olen aina luullut, että tyhmyys tiivistyy, mutta nyt se on vallan tiivistyny yhteen päähän ja kovin!
Mielipiteen ilmaiseminen on eri asia kuin jatkuva herjaava kirjoittelu. Vaikka kuronen minunkin mielestäni on julkisuuteen hinnalla millä tahansa pyrkivä idiootti, en näe tarpeen huutaa sitä viesti toisensa perään päivä ja viikko tolkulla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 16:57 Taitai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 16:07 Venefica kirjoitti:
Ei kannata ei, ja mielipidettä ei saa kohta missään ilmasta. Ja nyt näin suoraan ihmettelen sen naisen mielenterveyttä. Hittoako tunkee itteensä väkisin lehtiin ja julkisuuteen, vaikka niin vannoi poistuvansa. :headwall: Ihan itse antaa itsestään tyhmän kuvan ja se vaan tuntuu tyhmenevän..
Mä olen aina luullut, että tyhmyys tiivistyy, mutta nyt se on vallan tiivistyny yhteen päähän ja kovin!
Mielipiteen ilmaiseminen on eri asia kuin jatkuva herjaava kirjoittelu. Vaikka kuronen minunkin mielestäni on julkisuuteen hinnalla millä tahansa pyrkivä idiootti, en näe tarpeen huutaa sitä viesti toisensa perään päivä ja viikko tolkulla.
Olet oikeassa.
Mutta silti ihmettelen, että mitä hän odotti tempauksillaan? Kaikkien silittelevän päätä ja hymisevän.. Tuntuu hänen oikein kerjäävän herjausta, jotta olisi taas yksi syy pysyä lehdissä.. Niissähän voi sitten itkeä kuinka ihmiset puhuu hänestä pahaa ja herjaavat ja nostella nuita syytteitä.. Ei ymmärrä ei mutta ehkä minun ei niin tarvitsekkaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:03 TwistedSister kirjoitti:
No niin,siitäs saatte haukkujat.Eikä niissä kuvissa ollut mitään vikaa mielestäni. :p
Kuvia en ole nähnyt, mutta oli ihminen miten kaunis tahansa niin silti en tule koskaan arvostamaan jos pää kumisee tyhjyyttä..
 
Sipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 16:07 Venefica kirjoitti:
Ei kannata ei, ja mielipidettä ei saa kohta missään ilmasta. Ja nyt näin suoraan ihmettelen sen naisen mielenterveyttä. Hittoako tunkee itteensä väkisin lehtiin ja julkisuuteen, vaikka niin vannoi poistuvansa. :headwall: Ihan itse antaa itsestään tyhmän kuvan ja se vaan tuntuu tyhmenevän..
Mä olen aina luullut, että tyhmyys tiivistyy, mutta nyt se on vallan tiivistyny yhteen päähän ja kovin!
Mielipide ja haukkuminen on eriasia. Vaikka en mä tuota Susania puolustele. Ei ole mikään ruudin keksijä, mutta asiallisesti voi keskustella.
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:06 Venefica kirjoitti:
Kuvia en ole nähnyt, mutta oli ihminen miten kaunis tahansa niin silti en tule koskaan arvostamaan jos pää kumisee tyhjyyttä..
Mitä vikaa siinä on että tienaa eroottisilla kuvilla? Ei yhtään mitään.
 
Itse en ota kantaa ko ihmiseen, mutta tuo asia itsessään on hyvä.Tapahtuu nimittäin paljon viattomien ihmisten solvaamista.Silloin on todellakin oikein, että ilkkujat joutuvat vastuuseen.Siis on kyllä hyvä, jos asia on nostettu nyt esille ja todellakin voidaan tehdä myös jotain noille nettimaailman urpoille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:06 Sipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 16:07 Venefica kirjoitti:
Ei kannata ei, ja mielipidettä ei saa kohta missään ilmasta. Ja nyt näin suoraan ihmettelen sen naisen mielenterveyttä. Hittoako tunkee itteensä väkisin lehtiin ja julkisuuteen, vaikka niin vannoi poistuvansa. :headwall: Ihan itse antaa itsestään tyhmän kuvan ja se vaan tuntuu tyhmenevän..
Mä olen aina luullut, että tyhmyys tiivistyy, mutta nyt se on vallan tiivistyny yhteen päähän ja kovin!
Mielipide ja haukkuminen on eriasia. Vaikka en mä tuota Susania puolustele. Ei ole mikään ruudin keksijä, mutta asiallisesti voi keskustella.
Tuntuu ettei siitä naisesta voi kauhian asiallisesti keskustella. Sehän tässä huvittavinta onkin. Mutta juu haukkuminen on rumaa sehän opetetaan jo lapsena, mutta kuten aiemmin mainitsin, on tullut tunne että se nainen oikein kerjää sitä pysyäkseen lehdissä..
 
mantelisuklaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:09 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:06 Venefica kirjoitti:
Kuvia en ole nähnyt, mutta oli ihminen miten kaunis tahansa niin silti en tule koskaan arvostamaan jos pää kumisee tyhjyyttä..
Mitä vikaa siinä on että tienaa eroottisilla kuvilla? Ei yhtään mitään.
Ei varmaan mitään, mutta ne sen jutut on niiiin ristiriidassa sen käytöksen kanssa... :headwall: Ensin valitetaan, kun kaikki saa kärsiä - jopa hän itse ( kertoi joskus jostain hermoromahduksen tapaisesta ), kun hän on julkisuudessa, mutta sitten vielä väkisin tekee kaikkensa, että pysyy siellä... *stupid stupid* Jos haluaa pois julkisuudesta, niin miksi sitten sinne ehdoin tahdoin tunkee jollain alastonkuvilla? Sillä tuskin hänkään sentään NIIN tyhmä on, että luulee, ettei niistä koskaan missään mitenkään kohista... Eli itse hän on haukkumisiansa kerjännyt, joten eläköön sen asian kanssa ja kestäköön julkisuuden sitten kuin nainen, kun kerran sitä väkisin haluaa!! \|O :whistle: ;)

Sori purkaus, mutta mua sitten niin raivostuttaa nää "wannabee" turhat julkkikset... :kieh:
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:18 mantelisuklaa kirjoitti:
Ei varmaan mitään, mutta ne sen jutut on niiiin ristiriidassa sen käytöksen kanssa... :headwall: Ensin valitetaan, kun kaikki saa kärsiä - jopa hän itse ( kertoi joskus jostain hermoromahduksen tapaisesta ), kun hän on julkisuudessa, mutta sitten vielä väkisin tekee kaikkensa, että pysyy siellä... *stupid stupid* Jos haluaa pois julkisuudesta, niin miksi sitten sinne ehdoin tahdoin tunkee jollain alastonkuvilla? Sillä tuskin hänkään sentään NIIN tyhmä on, että luulee, ettei niistä koskaan missään mitenkään kohista... Eli itse hän on haukkumisiansa kerjännyt, joten eläköön sen asian kanssa ja kestäköön julkisuuden sitten kuin nainen, kun kerran sitä väkisin haluaa!! \|O :whistle: ;)

Sori purkaus, mutta mua sitten niin raivostuttaa nää "wannabee" turhat julkkikset... :kieh:
Ei se mitään. :D Mä en ole lukenut sen juttuja lehdestä. :whistle:
 

Onneksi itse surffaan sellaisesta verkosta josta minua ei voi mitenkään jäljittää. Muutenkaan se että poliisilla on läjä IP-osoitteita ei vielä takaa mitään, niiden takaa voi löytyä anonyymejä koneita.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:29 vieras kirjoitti:
Onneksi itse surffaan sellaisesta verkosta josta minua ei voi mitenkään jäljittää. Muutenkaan se että poliisilla on läjä IP-osoitteita ei vielä takaa mitään, niiden takaa voi löytyä anonyymejä koneita.
Eli sa voit sitten rauhassa jatkaa solvaamista, vai? :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:31 Alma Puunaula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:29 vieras kirjoitti:
Onneksi itse surffaan sellaisesta verkosta josta minua ei voi mitenkään jäljittää. Muutenkaan se että poliisilla on läjä IP-osoitteita ei vielä takaa mitään, niiden takaa voi löytyä anonyymejä koneita.
Eli sa voit sitten rauhassa jatkaa solvaamista, vai? :whistle:
kyllä juurikin näin. jos siis haluaisin solvata esim jotain **<br><br>
 
Vahva mielipide
Minä saan ja uskallan kirjottaa mielipiteeni julkisesta henkilöstä. Itse se on julkisuuteen pyrkinyt kynsin ja hampain ja kestäköön jos saa sontaa niskaan. Ei ole hänellä itsellään ihan puhtaat jauhot pussissa...
 

Yhteistyössä