Ei kai synnytys ole jo lähellä?! rv 34+ vasta.

X3
Nyt pari päivää ollut sellaisia "oikeita" kipeitä supistuksia välillä. Tämän viikkoa ollut maha ihan sekaisin, ummetus vaihtunut melkein ripuliin...

Tänään sit huomasin, että maha on TODELLA laskeutunut ja tuntuu pienemmältä. Alapäässä kova paine.

Kolmas raskaus jo, ei kai se vielä synny?! Onko kellään kokemusta, että tilanne olis kypsä mut vauva pysyisi silti sisällä laskettuun aikaan? Lääkärissä en ole käynyt, neuvola ensi viikolla.

Ei tässä muuten mitään, mut mulla on ollut ongelmia lapsiveden kanssa, ja vauvakin on pieni. Jos nyt syntyy, on ehkä just 2 kg painoinen :(

On vaan ihan sellainen olo, ku oli ekan kahden kanssa paria päivää ennen synnytystä. Voiko sellainen olo tulla monisynnyttäjällä vaikkei synnytys olisikaan lähellä?
 
"vieras"
Näytillähän sä voisit mennä käymään.

Mulla jokseenkin samat oireet keskimmäisestä rv26.Ei ollu onneks muuta ku paikat ruvennu aukeileen.Mahan katoamiseen(ei ees tippunu,vaan todella katosi ) syy oli ilmeisesti siinä et vauva oli ihan kunnolla laskeutunut.
Vauva syntyi laskettunapäivänä.
 
"vieras"
Mulle sanottiin SatKS:ssa että kun rv34 on täynnä, ei synnytyksen alkamista ryhdytä estämään. MUTTA tässäkin tekevät varmaan poikkeuksia.

Onko sulla lapsivettä paljon vai vähän? Onko tietoa, miksi vauva on pieni? Mulla alkoi rv 30 kasvamaan maha miltei silminnähden, ja kun sf oli kasvanut 13 päivässä 6 senttiä, mut passitettiin ultraan. Lapsivettä oli ihan älyttömästi, vauva viikkoihin nähden pieni. Siinä sitten tirrattiin, että löytyykö kaikki ruoansulatuselimet, ja tsekattiin lapsen yleiskunto. rv 38 asti kävin viikottain ultrassa tarkistuksessa, vesi lisäänty lisääntymistään ja vauvan kasvu vaan hidastui. Sitten käynnistettiin, saatiin pieni mutta terve ja terhakka typy.

Mulla oli istukka normaalikokoinen, ei kalkkeumia. Jäi mysteeriksi, miksi lapsivettä tuli niin paljon ja miksei lapsi kasvanut kohdussa, vaikka äitinsä lihosi raskausaikana 20kg...
 
  • Tykkää
Reactions: Toinen2018
X3
Käytin tänään vielä lasta hiihtämässä ja jouduin tarpomaan umpihangessa hikipäässä aika lailla. Tuon reissun jälkeen tuntui että vauva jotenkin "putosi" alas. Taitaa tulla huomenna synnärireissu, tänään en kyllä enää lähde jos ei ala supistelemaan :/

Muistan vaan kuulleeni, että joillakin useamman lapsen synnyttäneillä paikat olis ollu tosi auki ja pitkään, eikä vauva silti olis tullu etuajassa.
 
X3
[QUOTE="vieras";23012446]Mulle sanottiin SatKS:ssa että kun rv34 on täynnä, ei synnytyksen alkamista ryhdytä estämään. MUTTA tässäkin tekevät varmaan poikkeuksia.

Onko sulla lapsivettä paljon vai vähän? Onko tietoa, miksi vauva on pieni? Mulla alkoi rv 30 kasvamaan maha miltei silminnähden, ja kun sf oli kasvanut 13 päivässä 6 senttiä, mut passitettiin ultraan. Lapsivettä oli ihan älyttömästi, vauva viikkoihin nähden pieni. Siinä sitten tirrattiin, että löytyykö kaikki ruoansulatuselimet, ja tsekattiin lapsen yleiskunto. rv 38 asti kävin viikottain ultrassa tarkistuksessa, vesi lisäänty lisääntymistään ja vauvan kasvu vaan hidastui. Sitten käynnistettiin, saatiin pieni mutta terve ja terhakka typy.

Mulla oli istukka normaalikokoinen, ei kalkkeumia. Jäi mysteeriksi, miksi lapsivettä tuli niin paljon ja miksei lapsi kasvanut kohdussa, vaikka äitinsä lihosi raskausaikana 20kg...[/QUOTE]

Mulla on vettä liian vähän. Tai siis rv 30 sitä oli liian vähän, sitten rv 31 normaalisti, mutta niukasti. Sen jälkeen ei oo seurattu, kun sf-mitta on kasvanut normaalisti ja minusta kasvu on tuntunut hyvältä. Nyt vaan tuli taas tää kutistuminen. Vauva kasvaa normaalisti, mutta on geneettisesti pieni, meidän kaikki on olleet. Se ei siis haittaa, jos pääsee loppuun saakka, silloin olis 3kg painoa, mutta jos syntyy näin aikaisin, niin ikävämpi homma.
 
"vieras"
Mun nuorempi poika syntyi rv 34, mulla oli ennenaikaisia supistuksia usean viikon ajan ennen synnytystä ja olin sairaalassakin vuodelevossa...ei kuitenkaan tuon pidemmälle päästy edes levolla..lapsivedet meni siellä sairaalassa ollessa.

Poika painoi syntyessään 2210g, oli muutaman päivän lämpökaapissa...ei sen kummempaa, sen jälkeen normaali seurantahuoneeseen lasten teholla. Ihan terve poika tuo on.

Isoveikalla ei ollut yhtä hyvä tuuri matkassa kun syntyi rv 30, seuraukset oli täysin toisenlaiset.
 
"Minna"
Mulla oli ekasta paikat auki rv28 nlalääkärissä noin 1,5 cm ja kanavaa reilu sentti. Synnytys käynnistettiin rv 42+2. Seuraavassa alkoi supistelemaan rv 32+4, kävin näytillä, jossa supistukset tasaantuivat. Sain kortisonin ja sain lähteä kotiin. Yöllä lähdin takaisin ja jouduin tippaan, jolla yritettiin estää synnytystä, mutta aamulla vauva oli jo maailmassa. Paikat oli ihan kiinni rv 30 lääkärissä ja kanavaa 3 cm jälellä.

Ystävälläni on 5 lasta ja viimeisestä oli 4 viikkoa auki 4cm, syntyi muistaakseni 39 + jotain.

Halusin vain sanoa, ettei oikeasti voi tietää syntyykö vauva vai ei. Jos sinua huolestuttaa, niin käy näytillä. Viikkoja on kuitenkin ihan hyvin ja myös mulle sanottiin, että kun 34 viikkoa on täynnä, ei synnytystä enää yritetä estää.
 
X3
[QUOTE="Minna";23012513]Mulla oli ekasta paikat auki rv28 nlalääkärissä noin 1,5 cm ja kanavaa reilu sentti. Synnytys käynnistettiin rv 42+2. Seuraavassa alkoi supistelemaan rv 32+4, kävin näytillä, jossa supistukset tasaantuivat. Sain kortisonin ja sain lähteä kotiin. Yöllä lähdin takaisin ja jouduin tippaan, jolla yritettiin estää synnytystä, mutta aamulla vauva oli jo maailmassa. Paikat oli ihan kiinni rv 30 lääkärissä ja kanavaa 3 cm jälellä.

Ystävälläni on 5 lasta ja viimeisestä oli 4 viikkoa auki 4cm, syntyi muistaakseni 39 + jotain.

Halusin vain sanoa, ettei oikeasti voi tietää syntyykö vauva vai ei. Jos sinua huolestuttaa, niin käy näytillä. Viikkoja on kuitenkin ihan hyvin ja myös mulle sanottiin, että kun 34 viikkoa on täynnä, ei synnytystä enää yritetä estää.[/QUOTE]

Niinhän se on, ei näistä voi tietää... hirveen halukas en oo näytille menemään kun en yhtään jaksa uskoa että se vielä syntyis, vaikka siltä tuntuukin...sekavaa, vaikea selittää. Mut toisaalta, tokassa raskaudessa menin äitipolille tarkoituksella ilman sairaalakassia kun en uskonut sinne jääväni "kun ei yhtään tuntunut siltä" ja sinnepä jäin.

Ja kun ei näihin supistuksiin mikään vaikuta. Levossa voi tulla kipeitä supistuksia paljon, ja sitten taas esim. lumitöitä tehdessä ei supistele yhtään... outoa.
 

Yhteistyössä