Ei kai sillä vielä ole väliä jos alotan nyt rv6 uuden liikuntaharrastuksen? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Kun sanotaan ettei pitäisi alottaa mitään uutta mutta eihän se ihan näin alkua tarkota?!Nyt iski paniikki...en ole nyt mitään muuta kuin hyötyliikuntaa harrastanut mutta haluan treenata niin etten jää muodottomaksi möhkäleeksi raskauden jälkeen. :D

Voinko siis alottaa vaikka spinningin vielä ja jatkaa sitä koko raskauden?
Viimeksi menin alottamaan sen rv30 josta loppuraskaudeksi sainkin supistukset loppuajaksi, fiksua... Raskausjumppaa harrastin koko ajan mistä olen tyytyväinen ja palauduinkin varmaan viikoissa entisiin ja miinuksille, haluan saman tokankin kohdalla!! :D

Vähän tässä sitä pelkään että menetänkin ja varon kaikkea liikaakin, kun menin lukemaan että sektion jälkeen olisi nelinkertainen riski että sikiö kuolee kohtuun. Toivon ettei toiveesi kuitenkaan toteudu.

Mun käsittääkseni raskauden alussa voi liikkua ihan normaalisti, ellei nyt ihan överiksi vedä, mutta kuitenkin.
Itse kuitenkin varoisin niitä rajuimpia lajeja jos ei ole aiemmin säännöllisesti harrastanut, ihan vaan kaiken varalta. :)
Spinning taitaa lukeutua niihin turvallisiin, eihän siinä pompita tai hypitä mitenkään.

Mietin tässä vaan äitiäni, että hän on kyllä joka raskaudessa urheillut normaalisti niin pitkälle kun on hyvältä tuntunut, eli sen perusteella vois kyllä sanoo, että on turvallista. :D

No nyt löysinkin jostain virallisemmalta että vasta rv20 kannattaisi pomppimiset ja rajut "hölskyttämiset" lopettaa ja muuten voi alottaa vaikka, joskin ei mitään superrajuja kylmiltään, joten etköhän ole fortu oikeessa. :) Spinningissäkin on 1,2,3 ja 4-taso...

Onnea :flower:

En ole mikään lääkäri... mut ajattelisin, että voi aloittaa, joskaan ei välttis mtn repiviä lajeja. Itse pelasin sulkapalloa esikoista odottaessani ja kuulin jälkeenpäin, että: "ei niin hyvä idea" :whistle:

Mut ole varovainen tuon spinningin kanssa aluks. Se on jännä laji: alussa voi huomaamatta saada paikat toooosi kipeäksi. Mut mukavaa se on =)

Spinning on aika rankka laji. Enkä harrastais sitä muutenkaan raskaana, varsinkaan pidemmällä. Aloita mielummin joku tanssi tai mene kuntosalille. Tai tee kotona lihaskuntoliikkeitä, niistä on enemmän hyötyä jos et halua muuttua muodottomaksi.

Ihan hyvin voit aloittaa, ehkä ihan raskaimmille tunneille ei kannata mennä. Ja siitä hyvä laji että oman treenin tasoon voi vaikuttaa itse, jos tuntuu liian raskaalta niin vastusta vaan pienemmälle.
Mä olen monesti nähnyt todella pitkälläkin raskaana olevia spinningtunnilla.

Etkö sä jo ole muodoton tikku ni mitä sitä jumppaan :D

En ole muodoton tikku, peppua voisi tosin vähän täyttää lihaksella siinä on mielestäni ainoa muodoton kohta. :) Olen hoikka ja suhteessa vartalooni muut kohdat ovat mielestäni ihan kohdillaan. :) Ja btw kyllä sitä hoikkakin voi raskauden jälkeen jäädä pullukaksi ja pömppikseksi ja sitä en halua. Haluan näyttää hyvältä, mikä on mulle tärkeetä mielen ja terveyden kannalta. ;)

Oletko sä epämääräisen muotoinen läski? Eikö kuulosta kauniilta? :D

Viimeksi muokattu:
En ole muodoton tikku, peppua voisi tosin vähän täyttää lihaksella siinä on mielestäni ainoa muodoton kohta. :) Olen hoikka ja suhteessa vartalooni muut kohdat ovat mielestäni ihan kohdillaan. :) Ja btw kyllä sitä hoikkakin voi raskauden jälkeen jäädä pullukaksi ja pömppikseksi ja sitä en halua. Haluan näyttää hyvältä, mikä on mulle tärkeetä mielen ja terveyden kannalta. ;)

Kiitos kyllä olen.. :D Ja tulen aina todennäköisesti olemaankin.. :p

Eikun asiaan, joo voit aloittaa ihan hyvin.. :) Muodotonta möhkälettä susta tuskin millään saa vaikka olisit sen sata kertaa raskaana.. :D Mut hyväähä se liikunta tekee..(itse kullekkin tekis.. :ashamed:) Jossain kohtaa sit vaan pitää muistaa niitä sykkeitä alkaa seurailee ettei ihan överiks vedä.

Hei miten siinä mummo skabassa kävi?

Kiitos kyllä olen.. :D Ja tulen aina todennäköisesti olemaankin.. :p

Eikun asiaan, joo voit aloittaa ihan hyvin.. :) Muodotonta möhkälettä susta tuskin millään saa vaikka olisit sen sata kertaa raskaana.. :D Mut hyväähä se liikunta tekee..(itse kullekkin tekis.. :ashamed:) Jossain kohtaa sit vaan pitää muistaa niitä sykkeitä alkaa seurailee ettei ihan överiks vedä.

Hei miten siinä mummo skabassa kävi?

No et ole. :D Toi oli vaan "yhtä kauniisti" kysytty kun kommentoija. :D:D
Äihinän meni voittamaan kisan, hauskaa. :D

En, olen naisellisen muodokas. En hoikka, en lihava, normaali, lihaksia näkyy.

3 krt vk salia riittää pitään kropan kunnossa :p Salilla käy liikaa rimpuloita nojaamassa laitteisiin, naama puristaen tönää prässil 60 kg :D

Mutta hienoa kun löytyy noita katk...mukavia kanssatreenaajia. :laugh: Ihan tosi mikä sua vaivaa? Voit itse laihduttaa 60 kiloiseksi jos haluat sen painoinen olla kerta. Muuten tuskin noin kommentoisit vaan olisit tyytyväinen itseesi eikä olisi tarvetta. :D

Yhteistyössä