ei kai näillä tuloilla ja menoilla pitäisi olla tiukkaa, eihän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
perhekoko 4lasta 0-8v, 2aikuista ja koira.
tulot miehellä vaihtelee 2000-2500€/kk
minulle tulee n.1200€ (kelan tuet+lapsilisät)

kuukausittaiset menot:
asumiskulut n. 780€
lainat 440€
ruokaan+pesuaineisiin yms. n.620€/kk
netti:40€/kk
puhelin 70€/kk
polttoaine 300€/kk
vakuutukset 65€/kk
säästöön 140€/kk

tuossa äkkiseltään mietittynä kiinteät kulut, joiden summan pystyy aikalailla suoraan sanomaan. tulee kyllä kuukausittain muitakin menoja, mutta tässä ei nyt tule mieleen mitään summia.
Ihmetyttää mihin se raha muka menee, kun nyt on monta kuukautta ollut muka tiukkaa. Eihän näillä tuloilla pitäisi tiukkaa olla?

Jos tuon ikäisten kanssa on nyt tiukkaa, niin ensinnäkin tekisin sitten lopullisen ehkäisyn. Koska noin pienet harvoin vielä harrastavat kovin kallista. Menot kasvavat koko ajan lapsilla.

Polttoaineisiin menee tosi paljon rahaa, onko siihen joku syy?

Toinen mitä ihmettelen on että asumiskulut on erikseen jo 780e ja sitten lainat 440e? Onko laina autosta vai mistä?

Entäs vaatekulut? Sukset, luistimet, polkupyörät? Kodin sisustus, lomailu, huvittelu? Ettekö koskaan käy missään hoplopissa, kylpylässä, elokuvissa tms?

[QUOTE="vieras";24516573]Polttoaineisiin menee tosi paljon rahaa, onko siihen joku syy?

Toinen mitä ihmettelen on että asumiskulut on erikseen jo 780e ja sitten lainat 440e? Onko laina autosta vai mistä?[/QUOTE]

Työssä ajoa tulee miehelle tosi paljon, työmatka on päivittäin suuntaansa 35-50km, lisäksi päivän aikana saattaa tulla ajoa. lisäksi kauppaan ja muualle on matkaa, asutaan korvessa. tuo saattaa tosin heittää tuo mun arvio, mies tankkaa aina.

Lainoja on autolaina ja käyttöluotto kodinkoneisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti myös;24516597:
Entäs vaatekulut? Sukset, luistimet, polkupyörät? Kodin sisustus, lomailu, huvittelu? Ettekö koskaan käy missään hoplopissa, kylpylässä, elokuvissa tms?

noita ei ole laskettu tohon, kun en osaa mitään kiinteitä summia sanoa. mä kuitenkin suosin kirppareita ja käytettyä.
Esim esikoiselle ostettiin kesällä hyväkuntoinen kolmevaihteinen helkama pyörä hintaan 50€

Yhteistyössä