Ei kai kullalle voi allergisoitua?

[QUOTE="vieras";22218185]ei kai kullalle, mutta kultakorujen muille seosmetalleille.[/QUOTE]

Täytyy putsata noi oikein huolella ja koittaa sit uudestaan kunhan toi tosta rauhottuu jos olis vaan jotain pöpöjä.
Koitin jo et jos noi menis oikeeseen käteen mut ei tietenkään :mad:
 
ve-la
Kullalle voi todellakin olla allerginen, eikä se ole edes hirveän harvinaista. Täällä kanssa yksi kulta-allerginen. Hopea taitaa olla ainoa mille en ole allerginen, mitään rihkamaakaan en voi käyttää. Ja mun allergia alkoi kun olin vuosikausia käyttänyt päivittäin kultakoruja. Se voi siis kehittyä koska tahansa!
 
Kullalle voi todellakin olla allerginen, eikä se ole edes hirveän harvinaista. Täällä kanssa yksi kulta-allerginen. Hopea taitaa olla ainoa mille en ole allerginen, mitään rihkamaakaan en voi käyttää. Ja mun allergia alkoi kun olin vuosikausia käyttänyt päivittäin kultakoruja. Se voi siis kehittyä koska tahansa!
Miten toi todetaan?
Olis hyvä saada joku varmuus ennen kun uusii koko "sormellisen" sormuksia...
 
TÄNNE KANS NEUVOJA
haluan kans tietää!!!
mentiin kesällä naimisiin ja sitä ennen oli kihlasormus ollu jo pidempään ilman mitään kutinaa.
siis toi mun sormi näyttää siltä,niinku siin olis ollu rihkamasormus!!! (oon nikkelille allerginen)
nii,voiko raskaus herkistää miten paljon? samalla viikolla kun vihittiin,plussasin...
 
Mulla oli tossa jonkin aikaa sitten kans ihottumaa sormussormessa. Varmaan puoli vuotta sitte kuljin ilman sormuksia.. Mut omalla kohdallani aavistelen kyllä syyksi sen, että kun kihla&vihki ovat molemmat aika paksuja, niin sinne väliin on varmaan jäänyt jotain epäpuhatuksia ja sormi siitä ärtynyt. Ystävä muuten antoi hyvän neuvon sormusten puhdistamiseen: Corega tabsit ;)
 

Yhteistyössä