Ei kai kukaan ole sitä mieltä että miehen kohtuullinen alkon käyttö on Ok, mutta naisen ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Varsinkaan naisen jolla on lapsia? No, minun anoppini on tätä mieltä. Asia tuli esiin, kun erehdyin kertomaan että otan silloin tällöin saunan jälkeen illalla, kun lapset ovat jo nukkumassa, yhden tai kaksi siideriä tai viinilasillisen, ja joskus muulloinkin, viikossa menee 1-5 annosta alkoholia. Se on anopin mielestä alkavaa alkoholismia. Mutta miehet voivat ottaa saman määrän, ilman että ovat alkoholisteja.

Toivottavasti kukaan muu ei ole samaa mieltä. :-D

Alkuperäinen kirjoittaja oikeassa on:
Kyllä asia on näin. Naisen ja miehen fysiologia on erilainen.

Ja annos määrä 1-5 annosta/vko on niinkus susta liikaa? Kai kaikki nyt tietää ettei nainen voi kitata samaa määrää kurkusta alas kuin miehet, mut ihan jos oikein ymmärrän niin tuo määrä nyt ei viel kenestäkään alkoholistia tee.

...Ja holistejahan sit monet etelä-eurooppalaiset naisetkin tuolla määrällä on, kun illallisviini kuuluu pöytään siinä missä meillä maito tahi vesi.

Sun anoppis taitaa olla vielä sitä ikäluokkaa että hänen nuoruudessaan oli ihan häpeä jos äiti-ihminen ottaa kuppia... Älä välitä, ihan ok ottaa joskus viinilasillinen tai kaksi, kunhan ei jää koukkuun. Eikös naisilla se riskiraja ole jotain 7 ann/vko? Mä olen henk.koht. sitä mieltä että näin kotiäitinä ne omat rentoutumisen keinot on aika vähissä hektisen arjen keskellä, siksi otankin lasin punkkua jos siltä tuntuu vailla minkään valtakunnan morkkista... Luonnollisesti vasta lasten mentyä nukkumaan tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Sun anoppis taitaa olla vielä sitä ikäluokkaa että hänen nuoruudessaan oli ihan häpeä jos äiti-ihminen ottaa kuppia... Älä välitä, ihan ok ottaa joskus viinilasillinen tai kaksi, kunhan ei jää koukkuun. Eikös naisilla se riskiraja ole jotain 7 ann/vko? Mä olen henk.koht. sitä mieltä että näin kotiäitinä ne omat rentoutumisen keinot on aika vähissä hektisen arjen keskellä, siksi otankin lasin punkkua jos siltä tuntuu vailla minkään valtakunnan morkkista... Luonnollisesti vasta lasten mentyä nukkumaan tietenkin.

Mun on tunnustettava sen verran että juo kyllä surutta saunaolusen lasten nähden. Enkä koe kyllä siitäkään mitään morkkista. Mun on vaikea käsittää sitä "salailua" , että pitää ottaa sit kun lapset menee nukkumaan. Ymmärtäisin jos ottas niin et menee päähän, mut yks kalja ei kyllä tunnu missään.

Mä oon kai jotenkin kahjo, mut jos alkoholin nauttimisesta tehdään perheessä hys,hys juttu niin sitä varmemmin luulisin että lapsi kasvaessaan alkaa "kiinnostua" aiheesta.

Kyllä minäkin juon siiderin/oluen/viinilasillisen ihan lastenkin läsnäollessa. Ei ole tarvetta salailla ja pitää asiaa jotenkin paheksuttavana. Jos kotona alkoholia pidetään ns. piruna, niin ei tartte varmaan ihmetellä miksi alkoholi kiinnostaa kiellettynä asiana enemmän teinejä ja sitä vedetään sitten piilossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minäkin juon siiderin/oluen/viinilasillisen ihan lastenkin läsnäollessa. Ei ole tarvetta salailla ja pitää asiaa jotenkin paheksuttavana. Jos kotona alkoholia pidetään ns. piruna, niin ei tartte varmaan ihmetellä miksi alkoholi kiinnostaa kiellettynä asiana enemmän teinejä ja sitä vedetään sitten piilossa.

Peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
http://www.alko.fi/fi/82A1D1A8377A11EBC225752F004A0767?opendocument&src=5,1 hyvä infopaketti alkomaholin käytöstä :)

Eli tuon mukaan minulla ei ole mitään hätää. Ei minulla mene joka viikko edes sitä viittäkään annosta, se on vaan maksimi. Useinmiten 2-3 viikossa.

Joo no kyllähän minä tiesin että se on ihan normaalia, anopin ikivanhat käsitykset monista asioista vaan vähän pistää ihmetyttämään ja usein huvittamaankin..:-D

niinhän se menee.

Kannattaa välillä kokeilla olla kuukausi juomatta. huomaa selvästi, jos alkaa pinna kiristymään sen takia, ettei saa alkoholia. voi vaikka testata välillä itseään.

Mulla on jäänyt juomat juomatta, kun seuraan sivusta äitini alkoholisoitumista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Varsinkaan naisen jolla on lapsia? No, minun anoppini on tätä mieltä. Asia tuli esiin, kun erehdyin kertomaan että otan silloin tällöin saunan jälkeen illalla, kun lapset ovat jo nukkumassa, yhden tai kaksi siideriä tai viinilasillisen, ja joskus muulloinkin, viikossa menee 1-5 annosta alkoholia. Se on anopin mielestä alkavaa alkoholismia. Mutta miehet voivat ottaa saman määrän, ilman että ovat alkoholisteja.

Toivottavasti kukaan muu ei ole samaa mieltä. :-D

Mun anoppi ja äiti (lähes 6-kymppisiä) sanoisivat ihan samoin. Itse otan, jos en imetä tai ole raskaana, ehkä kerran viikossa saunaoluen, mutten kyllä noille sanoisi sitäkään...

Yhteistyössä