Ei kai kukaan oikeasti syötä lapsille margariinia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ja sydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Moi!:
TÄÄLLÄ SEKAKÄYTTÄJÄ! AAtelkaapa sitä, että näitä kaikkia voipi sekakäyttää, eikä silti pelastu miltään, ei edes syövältä. Ja omatuntokin on terveellä pohjalla.

Ja aatelkaa, ennevanhaankin on ollu syöpiä vaikka syöty voita.

mad0240.gif

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja se sama asiasta kiinnostunut:
Alkuperäinen kirjoittaja ei karppauksen uhri:
Alkuperäinen kirjoittaja maitoallergisen äippä:
Kertokaa nyt ihmeessä meille maitoallergisten vanhemmille, mitä meidän pitää tehdä, jotta todella huolehtisimme lapsistamme, jos margariinia ei voi syöttää muttei voitakaan.

hae maito suoraan tilalta ja kokeile miten käy. Ei ole käsitelty ja sellaisenaan sopii monelle.
Ap:llä ajatusta, mutta ehkä liian kärkkäästi tuotu esille ihmisille, jotka ruokateollisuuden uhreja. Odotellaan vielä 20-30vuotta, niin ravintosuositukset muuttuvat kummasti.

ei kuule käy jos lapsi on allerginen sille maitoproteeinille, sitä on lehmän kuin lehmän maidossa, ikävä kyllä

Niinhän sitä tietysti on. Tiedän kuitenkin tapauksia, jotka ovat onnistuneet "suoraan tissistä" maitoa juomaan:) utta onneksi maito ei ole imeväisiän jälkeen ihmiselle tarpeellista. Rajoittaa vaan kurjasti lapsen elämää, kun sitä monessa ruuassa on ja valmisteessa on.

jos on lehmänmaiotproteeiniallergia niin ei onnistu. mutta luova ruunlaitto auttaa aika paljon. et kai puhu laktoosi-intoleranssista edellinen. lapsukainen lähti juuri tofujäätelöä ostamaan eli on niitä herkkuja kuitenkin

En puhu laktoosi-intoleranssista. Siskolleni ei käy nekään tuotteet, mutta homogenoimatonta luomumaitoa pystyy käyttämään. Ja hän siis aikuinen. Aikuisikähän usein vie mukanaan tuon maitoproteiiniongelman, mutta hän ei kestä edelleenkään "kaupan maitoa".

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja sydän:
Ja pilaa heidän näköään? Ja elimistöään? Kuka edes enää voi uskoa siihen, että se on terveellista.
Jos margariini on terveellisempää kuin voi, niin me kaikki ollaan todiste suuresta ihmeestä. Eli vuosituhannet ihminen eli luonnollisia rasvoja syöden, miks me ei kuoltu sukupuuttoon silloin jo aikoja sitten ennen rasvateorian vallankumousta.
Herätkää ihmiset! Pelastetaan lasten terveys ja vaaditaan voi takaisin kouluihin.

Voi itku,ja mä oon vetänyt Floraa koko ikäni tuolta 70-luvun alkuhämäristä saakka! Elimistö on varmaan piloilla,sinne sisään kun en näe.Näön kanssa ei onneksi ole häiriötä kun oon lähemmäs 40-vuotiaaksi asti eläny tarvitsematta silmälaseja.

Ja nyt tulit tuollaisen tiedon mulle nakkaamaan, meni elämästä maku...

Maitoallergiasta: Kun lapsi on maidolle allerginen, on erittäin epätodennäköistä, että tilamaito sopisi. (Silloin ei olisi edes kyse maitoallergiasta, mutta erittäin todennäköisesti on, sillä muitakin allergioita on liuta.)

Tilamaidosta tuskin muutenkaan olisi mitään iloa, sillä en tarvitse lapselle maitoa vaan sitä levitettä. Maitoa hän saa tissistä, omastani, ei lehmän, ihan riittämiin ainakin toistaiseksi. Olen varmaan laiska, mutten viitsisi lähteä hakemaan ihan testin vuoksi tilamaitoa ja kirnuta sitä kotioloissa voiksi. Olen hieman epäileväinen tästä senkin vuoksi, että maitotuotteena testasimme lapselle nimenomaan luomutuotteita joita ei ole homogenoitu.

Sianrasvaa on yhä hankalaa levittää. Ruoanlaitossa varmaan menisikin, mutta siinä en margariinia käytä muutenkaan vaan öljyä.

Oliiviöljylevitteeseen ottaisin mielelläni reseptin. Oliiviöljyn sopimisesta ei ole tietoa, mutta voihan sitä kokeilla. Sattuisiko muuten olemaan linkkiä oliiviöljyn ja rypsiöljyn rasvahappokoostumukseen ja mikä siinä on olennaista ja mikä ei? Pikaisella googlauksella en tästä oikein päässyt selville.

Alkuperäinen kirjoittaja ystävällinen neuvo ap:lle:
Ihmiset elävät nykyään pitempään kuin koskaan ennen. Että kannattaisi aloittajan siellä nyt rauhoittua ja keskittyä johonkin muuhun.

Elävät toki, kun lääketiede on kehittynyt. Ei anneta kuolla, vaikka olisi jo aika mennäkin 80+ iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää ihmisten tyhmyys:
Ihmiset elävät nykyään pitempään kuin koskaan ennen. Että kannattaisi aloittajan siellä nyt rauhoittua ja keskittyä johonkin muuhun.

Elävät toki, kun lääketiede on kehittynyt. Ei anneta kuolla, vaikka olisi jo aika mennäkin 80+ iässä.

Mitä väliä jollakin margariinilla on tässä asiassa. Jos vetää margariinia. niin voi jop sitten kuolla inhimillisemmin vaikka 75-vuotiaana kun astuu sokeena kaivoon...

Alkuperäinen kirjoittaja maitoallergisen äippä:
Maitoallergiasta: Kun lapsi on maidolle allerginen, on erittäin epätodennäköistä, että tilamaito sopisi. (Silloin ei olisi edes kyse maitoallergiasta, mutta erittäin todennäköisesti on, sillä muitakin allergioita on liuta.)

Tilamaidosta tuskin muutenkaan olisi mitään iloa, sillä en tarvitse lapselle maitoa vaan sitä levitettä. Maitoa hän saa tissistä, omastani, ei lehmän, ihan riittämiin ainakin toistaiseksi. Olen varmaan laiska, mutten viitsisi lähteä hakemaan ihan testin vuoksi tilamaitoa ja kirnuta sitä kotioloissa voiksi. Olen hieman epäileväinen tästä senkin vuoksi, että maitotuotteena testasimme lapselle nimenomaan luomutuotteita joita ei ole homogenoitu.

Sianrasvaa on yhä hankalaa levittää. Ruoanlaitossa varmaan menisikin, mutta siinä en margariinia käytä muutenkaan vaan öljyä.

Oliiviöljylevitteeseen ottaisin mielelläni reseptin. Oliiviöljyn sopimisesta ei ole tietoa, mutta voihan sitä kokeilla. Sattuisiko muuten olemaan linkkiä oliiviöljyn ja rypsiöljyn rasvahappokoostumukseen ja mikä siinä on olennaista ja mikä ei? Pikaisella googlauksella en tästä oikein päässyt selville.

Oliiviöljyä saa suoraan pullosta. Ei kai siihen muita reseptejä tarvita...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti ja sydän:
Ja pilaa heidän näköään? Ja elimistöään? Kuka edes enää voi uskoa siihen, että se on terveellista.
Jos margariini on terveellisempää kuin voi, niin me kaikki ollaan todiste suuresta ihmeestä. Eli vuosituhannet ihminen eli luonnollisia rasvoja syöden, miks me ei kuoltu sukupuuttoon silloin jo aikoja sitten ennen rasvateorian vallankumousta.
Herätkää ihmiset! Pelastetaan lasten terveys ja vaaditaan voi takaisin kouluihin.

Mä kyllä veikkaan, että ihmiset ei vuosituhansia sitten syöneet leipää ja yleensäkään viljoja ja niiden myötä rasvoja sellaisia määriä kuin nykyään. Ongelma on ennemminkin määrässä.

Tiesitkö, että ensimmäisen maailmansodan jälkeen eräs lääkäri naurettiin pihalle kun esitteli ekg-laitetta, eipä sellaiselle ollut tarvetta silloin. Sydänsairaudet räjähti käsiin kun margariinit tuli markkinoille.
Tiedätkö että hedelmäsokeri aiheuttaa rasvamaksaa? Ai niin, sitähän markkinoidaan terveystuotteena.
Tiesitkö, että maailmassa on monia suuria tutkimuksia mm. harwarsin tutkimus siitä, että voilla ei ole mitään tekemistä sydänsairauksien kanssa. Lundin yliopistossa juuri ruotsissa selvitti, että voi on yhtä terveellistä kuin oliiviöljy. tiesitkö, että voin käyttö mm. ehkäisee rintasyöpää ja siksi tyttölapset tarvitsevat sitä.
Tiesitkö, että on todistettu margariinin pilaavan silmiä. Tutkimustuloksia löytyy pilvin pimein.
Tiesitkö, että margariini joudutaan jopa hajustamaan ja värjäämään, jotta kuluttajat söisivät sitä. Kuten rasvaton maitokin.
Tiesitkö paljonko terveysongelmia loppuun saakka käsitelty ruoka aiheuttaa ihmisissä?
Tiesitkö, että siltikin Turunkin kouluissa tarjotaan pelkkää margariinia ja tehdään vähärasvaisesti keinotekoisin kevyttuottein. Ootko ottanut slevää mitä se aiheuttaa lasten elimistölle? Tiesitkö, että rypsiöljy, meidän ihana terevyustuote sisältää liikaa omega6 ja happamoittaa elimistöä jne.

No niin ja rupeapas sitten kaivelemaan asianmukaisia linkkejä esiin näille faktoillesi..

Alkuperäinen kirjoittaja oli pakko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Missä ne linkit niihin tutkimuksiin on?? Vai onkohan niitä olemassakaan??

koitahan googlettaa

Googletin harwars ja butt* Ei löytynyt tutkimuksia.

Mä oon kans koko ajan tässä yrittänyt googlettaa noita molempia tutkimuksia mutta eei niistä tunnu olevan puhetta missään muualla kun tässä viestiketjussa. Mua kans kiinnostais mistä noi tutkimukset on revitty?

mutta onhan se oikeasti niinkin että kaikenlaiset lisäaineet on sitä lisää mitä ei oikeasti elimistö kaipaa. mutta toisaalta monelle öljylle löytyy paljon enemmän hyviä vaikutuksia kuin voille

Nykyajan ihmisten kehot on täynnä lisäaineita, ja niitä pukkaa joka tuutista. Ei niitä tarvi enää tässä konkurssissa välttää.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Oliiviöljyä saa suoraan pullosta. Ei kai siihen muita reseptejä tarvita...?

Ja tätä levitetään veitsellä leivälle kuinka? Vähän tylsää syöttää lapselle pelkästään öljyssä uitettuja riisikakun paloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:

koitahan googlettaa

Mä oon kans koko ajan tässä yrittänyt googlettaa noita molempia tutkimuksia mutta eei niistä tunnu olevan puhetta missään muualla kun tässä viestiketjussa. Mua kans kiinnostais mistä noi tutkimukset on revitty?

Menkää esim. antti heikkilän sivuille lukemaan ja tulkaa sitten takaisin kertomaan mitä opitte.

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää ihmisten tyhmyys:

No onneksi sä voit aina itse tehdä sen valinnan että et lääketiedettä tarvitse. Eli synnytät saunan lauteilla, et käy lääkärissä ja kivut ja säryt kestät ilman lääkitystä. Ilman lääketiedettä olisin itse ollut jo 10 vuotta mullan alla joten ihan mielelläni käännyn lääkärin puoleen jos on tarvis.

Alkuperäinen kirjoittaja voin syöjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:

koitahan googlettaa

Menkää esim. antti heikkilän sivuille lukemaan ja tulkaa sitten takaisin kertomaan mitä opitte.

Antti Heikkilä on vähän huuhaa medisiinari...

Yhteistyössä