ei kai äitienpäivä ole jo ensviikolla?

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
voi ei.
miehelle tulee kiire jos haluaa ostaa mulle kunnon lahjan :xmas:
mut oikeesti iski nyt kyllä paniikki, viikossa siis pitää keksiä lahja äidille ja anopille.
Tuota... miksi miehesi ostaa sulle äitienpäivälahjan? Ethän sä ole sen äiti...? En mä edes odota lahjaa mieheltä enkä ymmärtäis, miksi se ostaisi mulle lahjan. Mulle kyllä riittää, kun tyttö tuo päiväkodissa väkertämänsä kortin ja lahjan :) . Omalle äidillenikään en välttämättä enää osta lahjaa, koska tyttö tekee mummille ja mammalle lahjat. Ostaako teidän muidenkin miehet teille lahjoja äitienpäivänä?
 
Muuh
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
voi ei.
miehelle tulee kiire jos haluaa ostaa mulle kunnon lahjan :xmas:
mut oikeesti iski nyt kyllä paniikki, viikossa siis pitää keksiä lahja äidille ja anopille.
Tuota... miksi miehesi ostaa sulle äitienpäivälahjan? Ethän sä ole sen äiti...? En mä edes odota lahjaa mieheltä enkä ymmärtäis, miksi se ostaisi mulle lahjan. Mulle kyllä riittää, kun tyttö tuo päiväkodissa väkertämänsä kortin ja lahjan :) . Omalle äidillenikään en välttämättä enää osta lahjaa, koska tyttö tekee mummille ja mammalle lahjat. Ostaako teidän muidenkin miehet teille lahjoja äitienpäivänä?
Meillä ainakin mies ostaa lahjan ja muistaa minua äitienpäivänä:) Eihän äitienpäivän tarkoitus pelkästään ole se, että lapsi muistaa äitiään, vaan mies voi hyvin myös "kiittää" puolisoaan hyvästä ja tärkeästä työstä:)
 
Kyllähän äitienpäivänä on tapana onnitella äitejä, muitakin kuin vain sitä omaansa.
Ja kyllä mäkin jonkinlaista noteerausta mieheltä odotan.
Ja meillä paketin saa sekä oma äitini, että anoppi, ihan koko meidän perheeltä, vaikkei me kaikki niiden lapsia ollakaan.

Sama kuvio isänpäivänä isille.
 
Etana Elli
Meillä anoppikin onnittelee minua, olenhan äiti! Se on äitienpäivä, eihän syntymäpäivääkään muista ainoastaan se kuka sinut on synnyttänyt..

Ja meillä kyllä mies muistaa minua. Toki jotain pientä vain, suklaata tms. mutta jollei muistaisi, tulisi kyllä sellainen olo, ettei hän arvosta minua äitinä. Ja minä muistan miestäni isänpäivänä, osoittaakseni kuinka arvostan hänen isyyttään, vaikka ei minun isänä..
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja **:
meillä on muksut vielä niin pieniä että ukko hoitaa muistamisen. Tosin jotain kortin tapaista tuherrusta odotan esikoiselta :heart:
No mut eikö se kortin tapainen tuherrus riitä? Musta äitienpäivät ja isänpäivät on juuri sitä varten, että silloin muistetaan sitä omaa äitiä/isää tai isoäitiä/isoisää. Vaikkei nuo isovanhemmat olekaan meidän äitejä ja isiä, niin musta heidän muistaminen on ok, koska heillä ei ole muutakaan "merkkipäivää" ja he ovat kuitenkin -äitejä/-isiä ja meidän lapset heidän lapsenlapsiaan eli eräänlaisia -lapsia kuitenkin (tais mennä vähän hankalaksi selitykseksi :D ).
 

Yhteistyössä