ei jumankauta mikä työpaikka ohjaaja! seläntakana viestittää ettei halua jatkaa sopimusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilla"

Vieras
siis opiskelen ja olen ollut työharjoittelussa, useamman viikon kävin ihan tunnollisesti,mutta sitten tuli ero eteen tahtomattani, ja tämän oli vuosien avioliiton jälkeen aika pahapaikka,romahdin,yöt meni itkiessä! olin siis ensin viikon pois, niin että ilmoitin syyn ja seuraavalla viikolla sanoin yrittäväni jatkaa työharjoittelua,en kuitenkaan jaksanut koska edelleen nukuin pari tuntia öisin.

kolmannella viikolla jaksoin yhden päivän,sitten oli pakko ilmoittaa että en vaan jaksa vielä. pyysin anteeksi yms. (enkä yleensä ole epäluotettava). niin tää muija on sitten viestittänyt opettajalle(joka vastaa työharjoittelusta) ettei mielellään jatka enään sopimusta. Minulle ei ole mitään sanonut.

jotenkin suututtaa.. mä ymmärtäisin jos olisin joku juopporetku,huvikseen pois, tms. mutta mun elämä meni aivan täysin uusiksi,jokaista tulevaisuuden kuvaa myöden..

meidän piti parin vuoden päästä ostaa omakotitalokin yms yms.

joten siis koska noita lapsiakin on päätin että en mene puolikuntoisena työharjoitteluun,koska ensisijaisesti lasten kanssa jaksaminen on tärkeää. siten tulee vasta koulu/työharjoittelu.

keroin tämän sille työpaikka ohjaajallekkin. mutta lapseton, ei ikinä kriisiä kokenut reilusti nuorempi nainen ei ilmeisesti tajua tälläisiä asioita!

ihan kun erossa ei olisi ollut tarpeeksi! tuo on kuitenkin ainoa paikka tällä paikkakunnalla missä voin suorittaa ko.työharjoittelun ja muutenkin joudun jo 8tunnin sijasta tekemään 7tunnin päivää,koska erityis oppilaalla alkaa koulu vasta klo9,taksi hakee 8.30. jos joudun vielä menee toiselle paikkakunnalla työharjoittelusenkun venyy vaan kun pitää tietyt tunnit olla täynnä.

mä en jaksa,jos tulee vielä yksikin vastoin käyminen niin mä en enään yritä yhtään mitään, makaan sitte työttömänä kotona.

ikävä tilanne mut..liian paljon kun tulee poissaoloja, ei harjoittelua saa suoritettua kuitenkaan suunnitellussa ajassa.Tietyn poissaolojakson jälkeen on meilläkin ihan normaalia lopettaa harjoittelu, koska miksi ohjaajana tekisi töitä ohjatakseen oppilasta joka ei kuitenkaan saa sitä loppuun suoritettua.

toivottavasti saat asiat järjestykseen ja sen harjoittelun jossain suoritettua.Jaksamisia.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
No itse olen vanhempa, lapsia omaava ja kriisejä kokenut nainen, ja silti olisin tehnyt saman. Kuka nyt jotain heikkohermoista kotona makaajaa haluaa töissä pitää.
Ymmärrän, että ero on vaikea paikka, mutta ei niin vaikea, että viikkotolkulla voisi jäädä kotiin makaamaan.

Meillä pitää korvat kaiki poissaolot, jopa sairauspoiolot, joten ei kananta ola pois yhtään.
Jso työharjoittelu on 10 opintoviikkoa ei siitä oikeasti voi olla pois on laskettu että ei jää aikaa ylimäriseen. Jos harjoittelua ei suorita ei myöskään saa tutkintotodistusta.

[QUOTE="hilla";27985501]siis opiskelen ja olen ollut työharjoittelussa, useamman viikon kävin ihan tunnollisesti,mutta sitten tuli ero eteen tahtomattani, ja tämän oli vuosien avioliiton jälkeen aika pahapaikka,romahdin,yöt meni itkiessä! olin siis ensin viikon pois, niin että ilmoitin syyn ja seuraavalla viikolla sanoin yrittäväni jatkaa työharjoittelua,en kuitenkaan jaksanut koska edelleen nukuin pari tuntia öisin.

kolmannella viikolla jaksoin yhden päivän,sitten oli pakko ilmoittaa että en vaan jaksa vielä. pyysin anteeksi yms. (enkä yleensä ole epäluotettava). niin tää muija on sitten viestittänyt opettajalle(joka vastaa työharjoittelusta) ettei mielellään jatka enään sopimusta. Minulle ei ole mitään sanonut.

jotenkin suututtaa.. mä ymmärtäisin jos olisin joku juopporetku,huvikseen pois, tms. mutta mun elämä meni aivan täysin uusiksi,jokaista tulevaisuuden kuvaa myöden..

meidän piti parin vuoden päästä ostaa omakotitalokin yms yms.

joten siis koska noita lapsiakin on päätin että en mene puolikuntoisena työharjoitteluun,koska ensisijaisesti lasten kanssa jaksaminen on tärkeää. siten tulee vasta koulu/työharjoittelu.

keroin tämän sille työpaikka ohjaajallekkin. mutta lapseton, ei ikinä kriisiä kokenut reilusti nuorempi nainen ei ilmeisesti tajua tälläisiä asioita!

ihan kun erossa ei olisi ollut tarpeeksi! tuo on kuitenkin ainoa paikka tällä paikkakunnalla missä voin suorittaa ko.työharjoittelun ja muutenkin joudun jo 8tunnin sijasta tekemään 7tunnin päivää,koska erityis oppilaalla alkaa koulu vasta klo9,taksi hakee 8.30. jos joudun vielä menee toiselle paikkakunnalla työharjoittelusenkun venyy vaan kun pitää tietyt tunnit olla täynnä.

mä en jaksa,jos tulee vielä yksikin vastoin käyminen niin mä en enään yritä yhtään mitään, makaan sitte työttömänä kotona.[/QUOTE]

mut jos sun harjoitteu jää kesken, tulee karenssija et saa edes päivärahaa....

[QUOTE="Jaa";27985517]No itse olen vanhempa, lapsia omaava ja kriisejä kokenut nainen, ja silti olisin tehnyt saman. Kuka nyt jotain heikkohermoista kotona makaajaa haluaa töissä pitää.
Ymmärrän, että ero on vaikea paikka, mutta ei niin vaikea, että viikkotolkulla voisi jäädä kotiin makaamaan.[/QUOTE]

Vai heikkohermoista kotona makaajaa!!! Oliko tuo vitsi? Eivät ole omat kriisisi ainakaan toisen ymmärtämistä opettaneet. Toisen ihmisen puolesta et voi tietää, kuinka raskaasti mikäkin asia koettelee!

Siis mitä??? Mä ymmärrän jonkun parin päivän poissaolon, mutta KOLMATTA VIIKKOA? Luuletko sä, että olet ainoa eronnut? Luuleko, että sä olet ainoa, jolla on vaikeaa?

Ei nyt millään pahalla, mutta itteäs niskasta kiinni vaan akka.

[QUOTE="Jaa";27985517]No itse olen vanhempa, lapsia omaava ja kriisejä kokenut nainen, ja silti olisin tehnyt saman. Kuka nyt jotain heikkohermoista kotona makaajaa haluaa töissä pitää.
Ymmärrän, että ero on vaikea paikka, mutta ei niin vaikea, että viikkotolkulla voisi jäädä kotiin makaamaan.[/QUOTE]

joo oot siis hoitanut hommat niinku ennenkin ja parin tunnin yö unilla! hyvä! minusta ei oel siihen ja olisi vaarallistakin käyttää koneita.

ja joo kyllä se vo iolla niin vaikea paikka mulle,sä et voi määrittää sitä miten joku toinen kokee asiat. el iok. jos sä oot niin tunteeton että toivut erosta parissa päivässä. ota huomioon että toisilla ihmisillä on tunteet. minkä mä silel mahdan jos yön pimeinä tunteina on ahdistanut eikä ole uni tullut?

nyt alkaa tuntua siltä että voisi jaksaa niin sitten vedetään matto alta.

tais vaan suuttua siitä kun laitoin että ymmärrän kyllä ettei hänellä ole kokemusta lapsista,etenkään erityislapsista. (tämä on nyt irroitettu asian yhteydestä,mutta en koe että haluaisin tänne kaiken kirjoittaa.).

ja miten niin töissä?(töistä maksetaan palkkaa)työharjoittelu= ilmaista työvoimaa! ei ne maksa palkkaa sieltä vaan saan sen 240e/kk kelasta opintotukea. että ei oo kyllä heiltä mitenkään pois + että mua ei tartte opastaa, riittää että aamulla kerrotaan päivän työt osaan kyllä ne hoitaa(että yleensä vaati ohjaajalta sellasen 5-10min per päivä, mutta vähentää heidän työtänsä 7tuntia päivässä)..

Vai heikkohermoista kotona makaajaa!!! Oliko tuo vitsi? Eivät ole omat kriisisi ainakaan toisen ymmärtämistä opettaneet. Toisen ihmisen puolesta et voi tietää, kuinka raskaasti mikäkin asia koettelee!

Mutta jos ero aiheuttaa KOLMEN VIIKON sairasloman niin en mäkään sellaista ihmistä kyllä töihin itselleni haluaisi. Mitä sit, jos vaikka kynsi katkee? Pari päivää? Tai vaikka äiti kuolisi? Puoli vuotta suruaikaa? Hermoheikko on hermoheikko eli ottaa asiat liian raskaasti eikä pää kestä.

Ap, onko mahdollista tehdä loppuharjoittelu joskus myöhemmin? Minun työpaikassani oli harjoittelija, joka joutui keskeyttämään harjoittelun, kun loukkasi jalkansa niin pahoin, että oli pitkään sairaslomalla. Kävi tekemässä puuttuvan harjoitteluajan sitten myöhemmin. Saisitko sairaslomaa tilanteesi takia, kun et ole juuri nyt työkykyinen?

[QUOTE="hilla";27985587]mitä päivärahaa? opiskelen kelan opintotuella,vai meinaatko että jos koulu jää kesken ja ilmottaudun työkkäriin työttämaksi työnhakijaksi? saatan kysellä tyhmiä,mutta en ole elämäni aikana ikinä joutunut työkkärin kirjoille.[/QUOTE]

ei tuu opintotukeakaan, koska kela laskee että ei oo rittävästi opintoviikkoja

• Tykkää
Jos sulla on kolme viikkoa poissaoloa harjoittelusta, sulla tuskin on mahdollisuuksia reaaliajassa saada harjoittelun tunteja täyteen?
Eli opiskeluvelvoitteesi ei täyty!

Sun täytyy järjestää asiaa oppilaitoksen kanssa, jatkatko/voitko suorittaa myöhemmin ja missä vaiheessa/aloitatko alusta?

Niin se vaan menee.

Siis jos ei pysty työharjoitteluun niin sitten ei pysty. Mutta se on sitten molempien ymmärrettävä niin työharjoittelijan kuin ohjaajankin. Voihan sen työharjoittelun suorittaa sitten kun on taas "terve" eli mikä tässä on ongelma? Ei hän sitä työharjoittelua voi päästä läpi jos ei ole paikan päällä?

• Tykkää
Mutta jos ero aiheuttaa KOLMEN VIIKON sairasloman niin en mäkään sellaista ihmistä kyllä töihin itselleni haluaisi. Mitä sit, jos vaikka kynsi katkee? Pari päivää? Tai vaikka äiti kuolisi? Puoli vuotta suruaikaa? Hermoheikko on hermoheikko eli ottaa asiat liian raskaasti eikä pää kestä.

no jos äiti kuolee pidetään monttubileet itken kyyneleen kaks ja se on siinä. jos kynsi katkeaa niin mitä väliä? mulla on katkennut käsikin ja kävin silti koulua(tosin silloin oli teoriaa niin piti vaan kestää kivun kanssa olla).

ja hyvänen aika mä olen työharjoittelussa en palkallisessa työssä!

ja jokatapauksessa jos ei työpaikkaohjaajalla ole pokkaa sanoa päin naamaa niin on kyllä aika lapsellista touhua. aikuiset hoitaa itse tuollaiset asiat eikä viestittele selän takana opettajalle. aikuinen avaa sen suunsa itse eikä tarvitse viestinviejää. aikuiset keskustelee asioista.

en ole hermoheikko,mä kestin aikanaan nuorena 6vuotta isäpuolen seksuaalista ahdiselua ja monta vuotta koulukiusaamista.. mutta se että mies lähtee ja koko tulevaisuus menee joka ikiseltä hetkeltä uusiksi,se ei ole enään kovin pientä.

[QUOTE="rrrrrr";27985609]Siis jos ei pysty työharjoitteluun niin sitten ei pysty. Mutta se on sitten molempien ymmärrettävä niin työharjoittelijan kuin ohjaajankin. Voihan sen työharjoittelun suorittaa sitten kun on taas "terve" eli mikä tässä on ongelma? Ei hän sitä työharjoittelua voi päästä läpi jos ei ole paikan päällä?[/QUOTE]

enhän mä olettanutkaan että työharjoittelu "päästettäisiin läpi" vaan että saan suorittaa sen loppuun kun pystyn.

[QUOTE="hilla";27985621]enhän mä olettanutkaan että työharjoittelu "päästettäisiin läpi" vaan että saan suorittaa sen loppuun kun pystyn.[/QUOTE]

Oletko sä vain olettanut, vai oletko sä myös keskustellut tilanteesta opettajien kanssa?

Onpa täällä tunteettomia ihmisiä :O
Mulla aikoinaan oli KUUDEN viikon saikku, kun äkkiä elämältä lähti pohja. Mies oli muutaman kuukauden käyny vieraissa ja suunnitellut itselleen uutta elämää sen uuden naisen kanssa.
Läväytti sen yksi ilta mun silmille kun tulin töistä.

Voin kertoa, että oli rankka kokemus ja mielenterveys koetuksella. ja ei, en pidä itseäni heikkohermoisena tai mielelenvikaisena. mutta joskus elämässä tapahtuu asioita, jotka juuri sillä hetkellä ja siinä elämäntilnateessa voi olla liikaa hetkellisesti.

Itse teen tällä hetkellä mielenterveystyötä ja täytyy sanoa, että omat kriisit ja niistä selviytyminen kyllä auttavat tässä.
Toisilla sitä on kykyä ymmärtää ja asettua toisen asemaan. Toisilla ei.

tsemppiä aloittajalle. Kyllä sä selvitä. hanskoja et saa lyödä tiskiin. jatkat kunhan saat ittes kuntoon.

[QUOTE="hilla";27985613]no jos äiti kuolee pidetään monttubileet itken kyyneleen kaks ja se on siinä. jos kynsi katkeaa niin mitä väliä? mulla on katkennut käsikin ja kävin silti koulua(tosin silloin oli teoriaa niin piti vaan kestää kivun kanssa olla).

ja hyvänen aika mä olen työharjoittelussa en palkallisessa työssä!

ja jokatapauksessa jos ei työpaikkaohjaajalla ole pokkaa sanoa päin naamaa niin on kyllä aika lapsellista touhua. aikuiset hoitaa itse tuollaiset asiat eikä viestittele selän takana opettajalle. aikuinen avaa sen suunsa itse eikä tarvitse viestinviejää. aikuiset keskustelee asioista.

en ole hermoheikko,mä kestin aikanaan nuorena 6vuotta isäpuolen seksuaalista ahdiselua ja monta vuotta koulukiusaamista.. mutta se että mies lähtee ja koko tulevaisuus menee joka ikiseltä hetkeltä uusiksi,se ei ole enään kovin pientä.[/QUOTE]

Että sulle äidin kuolema on "monttubileet" ja sua on seksuaalisesti ahdisteltu ja ainoastaan tämä ero on ollut oikeasti "vakava asia" elämässäsi?

Ootkos käynyt joskus jossain juttelemassa? Nyt siis yhtään kettuilematta mitään... Minä ymmärrän, että ero ei tunnu hyvältä kenestäkään, mutta en kyllä rehellisesti tunne yhden yhtäkään, joka olisi eron takia 3 viikkoa ollut pois töistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27985619:
Älä syytä ohjaajaa- hänen on otettava yhteyttä myös oppilaitokseen, ellei opiskelija kykene syystä tai toisesta suoriutumaan harjoittelustaan.

minusta aikuinen ei toimi seläntakana vaan keskustelee ensin asianosaisen itsensä kanssa ja sitten vasta koulun edustajan kanssa, eikä niin että valittaa seläntakana että ei tahtois jatkaa enään sopimusta, eikä sano asianosaiselle itselleen tästä yhtään mitään mä vihaan sellaisia kaksnaamaisia ihmisiä.

ei oo vaikea sanoa/tai kirjoittaa vaikka sähköpostia että minusta tuntuu etten halua jatkaa sopimustamme olen yhteydessä opettajaan. tms.

meillä töissä myös otetaan pitkissä poissaolo tapauksissa yhteyttä opettajaan, tai opettaja meihin päin, ja keskustellaan yhdessä siitä onko harjoittelua järkeä jatkaa, saako oppilas suoritettua opiskeluaan tms
ja opettaja saattaa sanoa et hän soittaa opiskelijalle sitten kun päätös harjoittelun lopettamisesta on tehty.Ei työpaikkaohjaaja siis ole selkäsitakana mitään tehnyt, vaan keskustellut asiasta opettajan kanssa, koska harjoittelun purkaminen sitä vaatii.
tai ei me ainakaan itse päätetä loppuuko harjoittelu vai ei, aina opettajan mielipidettä kysytään ensin.

ja niinkuin itse sanoit, olet harjoittelija, et työntekijä, firma ei sinällään siis ole velvollinen odottamaan joka aamu et tuleeko se nyt tänään töihin, vai vasta huomenna, vai ens viikolla.

[QUOTE="hilla";27985581]joo oot siis hoitanut hommat niinku ennenkin ja parin tunnin yö unilla! hyvä! minusta ei oel siihen ja olisi vaarallistakin käyttää koneita.

ja joo kyllä se vo iolla niin vaikea paikka mulle,sä et voi määrittää sitä miten joku toinen kokee asiat. el iok. jos sä oot niin tunteeton että toivut erosta parissa päivässä. ota huomioon että toisilla ihmisillä on tunteet. minkä mä silel mahdan jos yön pimeinä tunteina on ahdistanut eikä ole uni tullut?

nyt alkaa tuntua siltä että voisi jaksaa niin sitten vedetään matto alta.

tais vaan suuttua siitä kun laitoin että ymmärrän kyllä ettei hänellä ole kokemusta lapsista,etenkään erityislapsista. (tämä on nyt irroitettu asian yhteydestä,mutta en koe että haluaisin tänne kaiken kirjoittaa.).

ja miten niin töissä?(töistä maksetaan palkkaa)työharjoittelu= ilmaista työvoimaa! ei ne maksa palkkaa sieltä vaan saan sen 240e/kk kelasta opintotukea. että ei oo kyllä heiltä mitenkään pois + että mua ei tartte opastaa, riittää että aamulla kerrotaan päivän työt osaan kyllä ne hoitaa(että yleensä vaati ohjaajalta sellasen 5-10min per päivä, mutta vähentää heidän työtänsä 7tuntia päivässä)..[/QUOTE]

Hanki apua itsellesi. Ei todellakaan voi olla kolmea viikkoa pois töistä eron takia.

Yhteistyössä