Ei jumaliste noita penskoja...

Eilen ILTAPÄIVÄLLÄ saivat kummeiltaan tuliaisina semmoiset pienet minikauko-ohjattavat autot. Ja arvatkaa mitä??

NE SAATANA ON SAANU JO TOISEN RIKKI |O :headwall:

Antenni väännetty poikki siitä ohjaimesta.

Alkaa oikeesti käpy palaa, kun ei uskota mitään, EI YHTÄÄN MITÄÄN. Sen sataan kertaan eilen kerrottiin, miten niiden kanssa toimitaan ja miten niitä käsitellään. Kummit kertoi myös. Ja ei, ei vaan voi mennä mikään perille noihin umpiluukalloihin.

Pellervo
Noo... omatpahan ovat kalunsa jos ne hajottavat. Niinhän sitä sitten oppii käsittelemään leluja seuraavalla kerralla varovaisemmin, ei siitä kannata sen enempää vaahdota.

Saanhan minäkin iskeä kahvinkeittimeni säpäleiksi jos siltä tuntuu...

meillä myös
Siis tosiaan ärsyttää kun jotain uutta tavaraa saavat niin kohta ovat rikki tai koira on syönyt tai vastaavaa. Vaikka miten sanois et tavarat paikoilleen niin ei vaan mene perille.

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Noo... omatpahan ovat kalunsa jos ne hajottavat. Niinhän sitä sitten oppii käsittelemään leluja seuraavalla kerralla varovaisemmin, ei siitä kannata sen enempää vaahdota.

Saanhan minäkin iskeä kahvinkeittimeni säpäleiksi jos siltä tuntuu...
Nimenomaan kun EIVÄT opi, vaikka mitä rikkoisivat.

tuumailija
villi veikkaus, että tuo 5 vee on hoksinut, että antenni kivasti taipuilee. meidän 5 vee on kävelevä katastrofi, tuntuu, että maitolasit hyppii alas kun se vain ohi kävelee. lukemattomat lelut rikki tahattomasti ja toki tahallisestikin, mutta se näyttää itsekin hölmistyvän, miten siinä niin käy. tulee välillä pauhattua paljonkin, muttei vaikutusta. se sääntö, että mikä rikki -uutta ei tule.
tiedän, että harmittaa, mutta taitaapi harmittaa pikkukaveriakin, koska leikki on sillä sitten loppu. kai ne ajan myötä siitä :)

Miä
Meillä jos heitellään tavaroita tai kiusataan niillä muita tai tehdään muuta herjaa niin se tavara lentää samantien roskiin. Jos tahallaan rikotaan leluja niin otan joka ikisen rojun pois, leikkiköön sormillaan ja varpaillaan. Hyvin on pysynyt kamat ehjänä. Mulla kiristää pipo aina ja kuri on kun armeijassa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Meillä jos heitellään tavaroita tai kiusataan niillä muita tai tehdään muuta herjaa niin se tavara lentää samantien roskiin. Jos tahallaan rikotaan leluja niin otan joka ikisen rojun pois, leikkiköön sormillaan ja varpaillaan. Hyvin on pysynyt kamat ehjänä. Mulla kiristää pipo aina ja kuri on kun armeijassa :saint:
Meillä on kokeiltu varmaan ihan kaikkea, oikeesti. En mä tiiä mihin noiden kanssa joutuu vielä, jos tää vaan jatkuu. Vahingot tullee kalliimmiks, kun tavarat ja lahjat vaan kallistuu...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
:LOL:

Wau! Toinen siis toimii vielä! Siitä minä olen ällistynyt...

*täystuhojen äiti puhuu*
Just just. Ja sitten on adhd ym. kun äidillä tuo asenne.
Ja vaadiatan koulussa joku istumaan meidän adhd lapsen viereen ja loppuelämä paapomista. Kun lapset saa kuriin ihan vaan vaatimalla heiltä toisten kunnioittamista ja tavaroiden kunnioittamista.

JONSERED Karhunkantaja

*täystuhojen äiti puhuu*
Ja vaadiatan koulussa joku istumaan meidän adhd lapsen viereen ja loppuelämä paapomista. Kun lapset saa kuriin ihan vaan vaatimalla heiltä toisten kunnioittamista ja tavaroiden kunnioittamista.
:eek: Kummallinen asenne! Kasvatuksella ei adhd tule ja kurittomuus ei lapsille sovi.

Minä olen todellakin vilpittömän yllättynyt, että edes toinen toimii vielä, täysin ottamatta kantaa siihen, miten lelua on kohdeltu. On nimittäin muutamakin huonolaatuinen kauko-ohjattava nurkkiin kertynyt...

vieras

*täystuhojen äiti puhuu*
:eek: Kummallinen asenne! Kasvatuksella ei adhd tule ja kurittomuus ei lapsille sovi.

Minä olen todellakin vilpittömän yllättynyt, että edes toinen toimii vielä, täysin ottamatta kantaa siihen, miten lelua on kohdeltu. On nimittäin muutamakin huonolaatuinen kauko-ohjattava nurkkiin kertynyt...
Tuosta täystuho sanasta tuli mieleen, että annat rellestää mielensä mukaan, ja ihaillen katsot tuhoja. Voi meidän kultapoikia/(tyttöjä?)-( yleensä poikia ihaillaan kun hajottavat paikat, pistävät, mökin matalaksi) kun ovat niin aikaansaavia!

tuli mieleen, että täystuhoilta puuuttuu tyystin kuri. Ja toisten kunnioitus. Ja tavaroiden. Ja tulee mieleen siitäkin, että nurkissa paljon kauko-ohjattavia, jotka hajotettu.

Ja tuosta adhd:sta saa jokaisella ollla oma mielipide. MUistelen vain, että aika moni opettajakin on sitä mieltä, että osa on kyllä kasvatuksen tulos.

vieras
No laita se ehjä yläkaappiin talteen. Lelujen suhteen kannattaisi noudattaa ikärajoituksia. Meidän 5-v. sai hienon ja kalliin 9-v. ikäiselle tarkoitetun kauko-ohjattavan auton kummiltaan ja se oli rikki samana iltana, kun lapsi väänteli antennia.

No laita se ehjä yläkaappiin talteen. Lelujen suhteen kannattaisi noudattaa ikärajoituksia. Meidän 5-v. sai hienon ja kalliin 9-v. ikäiselle tarkoitetun kauko-ohjattavan auton kummiltaan ja se oli rikki samana iltana, kun lapsi väänteli antennia.
Tuo auto on 5+ eli pitäis olla sikäli sopiva. Nuo lapset vaan ovat sellaisia sopimattomia. Varmaan ainoa lelu, joka kestäis, olis metrin pätkä ratakiskoa... Ja silläkin sais ympärillä olevat jutut tuhottua.

JONSERED Karhunkantaja
Tuosta täystuho sanasta tuli mieleen, että annat rellestää mielensä mukaan, ja ihaillen katsot tuhoja. Voi meidän kultapoikia/(tyttöjä?)-( yleensä poikia ihaillaan kun hajottavat paikat, pistävät, mökin matalaksi) kun ovat niin aikaansaavia!

tuli mieleen, että täystuhoilta puuuttuu tyystin kuri. Ja toisten kunnioitus. Ja tavaroiden. Ja tulee mieleen siitäkin, että nurkissa paljon kauko-ohjattavia, jotka hajotettu.

Ja tuosta adhd:sta saa jokaisella ollla oma mielipide. MUistelen vain, että aika moni opettajakin on sitä mieltä, että osa on kyllä kasvatuksen tulos.
:heart: Ihanaa! Minullakin on oma kiusakkeeni, joka osaa tulkita tekstistäni asioita, joita ei siinä ole... "paljon kauko-ohjattavia, jotka on hajoitettu..." =)

Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että adhd-tyyppistä käytöstä/oireilua voi olla lapsilla myös kasvatuksesta johtuen. Mutta adhd-diagnoosia ei niillä kriteereillä saa, neurologinen tila on ihan oma asiansa. Onnettomuusalttius ei ole sama, kuin tahallinen tuhonteko, tosin lopputulos on useasti sama. =)

viiden stitchin äiti
joo meillä leikitään liloa ja stitchiä...ainoo tyttö on lilo ja neljä eri- ikästä stitchiä...sillä erotuksella että rikkinäisiä saa rikkoo ja muihin ei kosketa.. rikkomis vimma pitää ohjata oikeeseen.. jos rellestettään kalliilla ehjällä lelulla sääntöjä vastaan ne lähtee huilille vaikka lahjan tuojan silmien edestä... näin meillä!

Hei
Miksi lapsesi saavat uusia leluja rikottujen tilalle? Mä en ostaisi enää mitään, jos lapsi hajottaisi kaiken. Toinen juttu on, että meidän lapsiin ei ainakaan tehoa huuto. Meillä tehoaa jäähy aika hyvin ja yleensäkin rauhallinen ote, silloin ku saan huuto raivarin, niin kyllä meno vaan yltyy. Vaikka mikä mä olen neuvomaan, kun itselläni on melko rauhallinen tapaus. Eihän lapsillasi ole adhd?

Alkuperäinen kirjoittaja viiden stitchin äiti:
joo meillä leikitään liloa ja stitchiä...ainoo tyttö on lilo ja neljä eri- ikästä stitchiä...sillä erotuksella että rikkinäisiä saa rikkoo ja muihin ei kosketa.. rikkomis vimma pitää ohjata oikeeseen.. jos rellestettään kalliilla ehjällä lelulla sääntöjä vastaan ne lähtee huilille vaikka lahjan tuojan silmien edestä... näin meillä!
No tuo oli sillä aikaa sen katkonut, kun laitoin aamiaista. Ei mullakaan silmiä selässä ole.

Oon varmaan teidän mielestä tosi paska ja vittumainen äiti, mutta aion muistuttaa tänään tuosta autoepisodista lukemattomia kertoja, vaikka kuinka puhkeaisi itkuun. Jospa kerrankin pojalle tulis niin paska olo, että oppis jotain :|

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Miksi lapsesi saavat uusia leluja rikottujen tilalle? Mä en ostaisi enää mitään, jos lapsi hajottaisi kaiken. Toinen juttu on, että meidän lapsiin ei ainakaan tehoa huuto. Meillä tehoaa jäähy aika hyvin ja yleensäkin rauhallinen ote, silloin ku saan huuto raivarin, niin kyllä meno vaan yltyy. Vaikka mikä mä olen neuvomaan, kun itselläni on melko rauhallinen tapaus. Eihän lapsillasi ole adhd?
Ei ole adhd. Eikä itse ole ostettu lelua, vaan kummit toi ulkomailta tuliaisina. Ja on toki sanottu aina synttäreiden ja joulun alla, että älkää ostako leluja, kun hajottavat ne kumminkin. Vaan minkäs teet kun mummot jne. ostaa vaan. Eihän se niitä katsos haittaa, mutta mua kasvattajana haittaa, ja kovasti haittaakin!!

miumiu
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Ei ole adhd. Eikä itse ole ostettu lelua, vaan kummit toi ulkomailta tuliaisina. Ja on toki sanottu aina synttäreiden ja joulun alla, että älkää ostako leluja, kun hajottavat ne kumminkin. Vaan minkäs teet kun mummot jne. ostaa vaan. Eihän se niitä katsos haittaa, mutta mua kasvattajana haittaa, ja kovasti haittaakin!!
Meillä kans 5v. ja 7v. Hyvinkin tuttu tilanne. Vaik kuin paasaa, niin ei mene kaaliin. Itse en leluja lapsille edes osta. Ja olen yrittänyt tutuillekin sanoa, ettei niin paljon lelulahjoja, kun lapset ei niitä osaa arvostaa. Välillä tosiaan hermot riekaleina, kun ei osata arvostaa tavaroita.

Yhteistyössä