Ei jumalauta miten ärsyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv36

Vieras
Olen tässä leiponut ja huhkinut tämän päivän, kun huomenna on synttärijuhlat.

Tunti sitten miehen veli soittaa, että hän tuleekin tyttöystävineen vasta sunnuntaina siihen toiseen kattaukseen. Olemme siis kutsuneet kahtena perättäisenä päivänä ihmisiä. Täytyy jakaa jo tilojen vuoksikin, kun kaikki ei mahdu kerralla.

Sitten sain kuulla, että huomiselta on yksi porukka sairastunut, joten he eivät tulekaan. Sille ei tietysti mitään voi.

Mutta on niin ärsyttävää, kun sitä kutsuu ja järjestää ja sitten aina menee tälläiseksi. Huomenna tulee sitten peräti kolme vierasta. Ja sunnuntaina on saatananmoinen ryysis. Sinne kun tuli nyt kaksi ihmistä lisää ja sillä päivällä oli muutenkin enemmän väkeä jo valmiiksi.

Hermot uhkaa kiristyä. Mukulat on olleet koko päivän aivan kauheita, pelkkää levotonta huhkimista eikä mitään järkeä missään eikä vahingossakaan kukaan tottele. Ja viimeisilläni raskaana vielä niin, että nyt uhkaa todellakin huumori loppua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla pinna vähän liian kireellä.

On todellakin kireellä noitten muksujen takia. Ja mies tuli just töistä ja lähti samantien, sillä vähän menoja tossa. Muuten oiskin ihan jees.

Mutta nyt sitten pisteenä iin päälle noitten muksujen riehumiseen tuli tämä että alettiinkin vekslata näitä kyläilypäiviä yms.

:hug: Tiedän tunteen. Meillä sumplitaan eri päiville vieraat, koska mun mutsi on hankala.
Ja olen jo oppinut, ketkä ovat niitä viime hetken peruuttajia. Niitä en sitten yleensä enää kutsukaan.

No mun miehen vanhemmat on kans just tollasia kun niillä on jotain pirun tärkeetä muka just silloin vaikka etukäteen on jo sovittu. Mä vaan kylmästi sanon niille, että tuutte sitten joskus myöhemmin. Mut en mä niitä varten mitää enää ala leipoon. Ja meillä kanssa mun sukulaiset tulee eri päivänä ja sinne on turha yrittää ängetä..

melko härdellin oletkin "saanut" itsellesi vielä viimeisillään raskaana (jos siis oikeasti rv36). Ei auta muuta kuin tsemppiä vaan. Koita jaksaa. Ja hyvin juhlat menee, molemmat, ihan varmasti. Sopu sijaa antaa (sunnuntaina)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
melko härdellin oletkin "saanut" itsellesi vielä viimeisillään raskaana (jos siis oikeasti rv36). Ei auta muuta kuin tsemppiä vaan. Koita jaksaa. Ja hyvin juhlat menee, molemmat, ihan varmasti. Sopu sijaa antaa (sunnuntaina)

Juu on härdelli tosiaan ja kaikki energia menee tohon leipomiseen. Mies saa huomenna siivota, minusta ei siihen ole. Ja siis juu on tosiaan rv36.

Meillä kans niin tuttua, niin tuttua... Tosin viime juhlien jälkeen päätin, että ne jotka eivät pääse kutsuttuna päivänä (se syntymäpäivä kun on sama joka vuosi, voi etukäteen varautua...) saavat tulla sitten kun tulevat, mutta tarjoilu on sitten esim kaupan valmis kääretorttu... Sairastumiset tietty ikäviä ja ennakoimattomia. Mutta kun meilläkin yleensä kahdella eri päivällä, niin sille toiselle päivälle on viimetingassa turha tarjota tulemistaan. Ehkä nipoa, mutta ei mahdu kaikki kerralla, enkä halua stressiä enempää. En muutenkaan ole juhlaihminen, siis nauti järjestelyistä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä kans niin tuttua, niin tuttua... Tosin viime juhlien jälkeen päätin, että ne jotka eivät pääse kutsuttuna päivänä (se syntymäpäivä kun on sama joka vuosi, voi etukäteen varautua...) saavat tulla sitten kun tulevat, mutta tarjoilu on sitten esim kaupan valmis kääretorttu... Sairastumiset tietty ikäviä ja ennakoimattomia. Mutta kun meilläkin yleensä kahdella eri päivällä, niin sille toiselle päivälle on viimetingassa turha tarjota tulemistaan. Ehkä nipoa, mutta ei mahdu kaikki kerralla, enkä halua stressiä enempää. En muutenkaan ole juhlaihminen, siis nauti järjestelyistä yms.

Minä taas nautin ihan järjestämisestä, leipomisesta siis ja leivonkin aina paljon. Mutta tilojen takia on pakko jakaa. Nytkin vielä etukäteen kyselin ihmisiltä, että sopiiko silloin ja silloin ja sopi kaikille. Sitten vasta laitoin varsinaiset kutsut kännykällä. Ja sitten tulee näitä hiton vekslaamisia.

Ensi kerralla vähennä stressiä äläkä leivo. Ostat valmiina. Miksi pilata juhlatunnelma tekemällä jotain vastenmielistä? Ei tarjottavien ole pakko olla omin pikku kätösin tehtyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Minä taas nautin ihan järjestämisestä, leipomisesta siis ja leivonkin aina paljon. Mutta tilojen takia on pakko jakaa. Nytkin vielä etukäteen kyselin ihmisiltä, että sopiiko silloin ja silloin ja sopi kaikille. Sitten vasta laitoin varsinaiset kutsut kännykällä. Ja sitten tulee näitä hiton vekslaamisia.

...ohops, eli unohda tuo edellinen vastaukseni! Käsitin vain väärin kun luulin sun valittaneen kun pitää leipoa :D Mutta siis, pari vierasta lisää toiselle päivää, ei se maata kaada. Älä suotta stressaa.

Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
Ensi kerralla vähennä stressiä äläkä leivo. Ostat valmiina. Miksi pilata juhlatunnelma tekemällä jotain vastenmielistä? Ei tarjottavien ole pakko olla omin pikku kätösin tehtyjä.

En minä tuota leipomista stressaa. Se käy minulta kyllä, vaikka oman vaivansa vaatiikin. Siivoominen saa jäädä, se aiheuttaa suppareita.

Mutta toi hermostuttaa, että porukka vaihtelee päiviä ja sitten ne huomiset kemut on nyt ihan kuihtuneet kolmeen ihmiseen, kun kävi noin. Ja sitten taas sunnuntaina on tiedossa massatapahtuma eikä tosiaan ole kaikille persepaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):

En minä tuota leipomista stressaa. Se käy minulta kyllä, vaikka oman vaivansa vaatiikin. Siivoominen saa jäädä, se aiheuttaa suppareita.

Mutta toi hermostuttaa, että porukka vaihtelee päiviä ja sitten ne huomiset kemut on nyt ihan kuihtuneet kolmeen ihmiseen, kun kävi noin. Ja sitten taas sunnuntaina on tiedossa massatapahtuma eikä tosiaan ole kaikille persepaikkaa.

No mut hei, onko tuo oikeasti stressin aihe? Persepakkoja voi vaihdella ;)

Yhteistyössä