Ei jumalauta, kolmen teini-ikäsen kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
No jaa, kyllä mäkin tunnen yhden kotiäidin, jonka nuorin on 14 v, ja jonka vanhemmat tyttäret asuvat jo omillaan. Ihan normaali ja ihana ihminen tuo on, on tyttäreni ystävän äiti. Heillä nyt vaan sattuu rahallisesti olemaan tilanne se, että saa olla kotona. Sitä, mitä tekee kotiäitiyden lisäksi, en kerro, mutta ei hänkään siellä pullantuoksuisena koko päivää odota kuopustaan koulusta kotiin.
Eihän tuo ihan tavallista ole, myönnän, eikä hänkään ole kotona siksi, että kuopus sitä tarvitsisi. :)

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vb:
mikä ohjelma ja kanava?
Ykkösellä. En tiä mikä ohjelma tämä on.
Alussa näytettiin vaan sitä perhettä ..osallistuukohan ne johonkin outoon kilpailuun tms.. tuolla näkyy nyt vanhanaikasesti pukeutuneita ihmisiä.
En tiedä mikä juttu tämä on.

-
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
mikä ohjelma ja kanava?
Alussa näytettiin vaan sitä perhettä ..osallistuukohan ne johonkin outoon kilpailuun tms.. tuolla näkyy nyt vanhanaikasesti pukeutuneita ihmisiä.
No kannattaisi ehkä ottaa selvää niin aukeaisi sullekin miksi on kotiäiti...

ev
Millaista oli elämä Texasissa vuonna 1867? Joukko oman aikamme uskalikkoja lähtee kolmeksi kuukaudeksi texasilaiselle karjatilalle elämään ja työskentelemään Villin lännen karjapaimenten tavoin. 1/8.

Niin, miksiköhän se on kotiäiti.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
TV1 - Aikamatka
Texasissa kaikki on toisin. Naiset jäävät kotiin naimisiin mentyään ja mies käy töissä - keskiluokkaisissa perheissä se on siellä ihan normaalia.
Niin on, mutta tuntuu niin JÄRJETTÖMÄLTÄ ettei ole tosikaan..

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja -:
mikä ohjelma ja kanava?
No siksi ettei jaksa tehdä muutakaan kuin olla vaimo ja kattella päivät saippuasarjoja tv:stä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
TV1 - Aikamatka
Texasissa kaikki on toisin. Naiset jäävät kotiin naimisiin mentyään ja mies käy töissä - keskiluokkaisissa perheissä se on siellä ihan normaalia.
Niin on, mutta tuntuu niin JÄRJETTÖMÄLTÄ ettei ole tosikaan..
Onhan täälläkin palstalla paljon naisia, jotka yrittävät viimeiseen asti vältellä töihin menoa.
Kyllä he voisivat ihan hyvin unohtaa palkkatöiden ajattelemisen ja sanoa vaan reilusti olevansa kotiROUVIA, niin kuin jenkeissä :)

-
Alkuperäinen kirjoittaja -:
mikä ohjelma ja kanava?
No siksi ettei jaksa tehdä muutakaan kuin olla vaimo ja kattella päivät saippuasarjoja tv:stä.
Oliko silloin jo telkkareita?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Millaista oli elämä Texasissa vuonna 1867? Joukko oman aikamme uskalikkoja lähtee kolmeksi kuukaudeksi texasilaiselle karjatilalle elämään ja työskentelemään Villin lännen karjapaimenten tavoin. 1/8.

Siis toi mamma on kotiäiti ihan nykyajassakin. Mihin 19v, 17v ja 14v tarttee kotiäitiä, eihän ne ole itsekään päivisin kotona?

En puhu tästä ohjelman teemasta nyt. Alussa näytettiin ton perheen normaalia elämää ja näin sen pätkän.

qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Siis toi mamma on kotiäiti ihan nykyajassakin. Mihin 19v, 17v ja 14v tarttee kotiäitiä, eihän ne ole itsekään päivisin kotona?
Eihän missään käsittääkseni ole sanottu, että ne TARVITSEE. Mä ainakin olin kotiäiti omasta halustani. Hommaa kyllä riitti. Kotitöistä omiin harrastuksiin ym.

Mihin 19v, 17v ja 14v tarttee kotiäitiä, eihän ne ole itsekään päivisin kotona?
Eihän sieltä kodista työt lopu. Pitää siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, puutarhatöitä, harrastuksia, kenties vapaaehtoistyötä.

Onhan se hieman outoa, mutta ehkä joku nauttii siitä ja pitää sitä elämänsä työnä.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Eihän missään käsittääkseni ole sanottu, että ne TARVITSEE. Mä ainakin olin kotiäiti omasta halustani. Hommaa kyllä riitti. Kotitöistä omiin harrastuksiin ym.
Eri asia jos on työtön..

mutta en snaijaa en.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mihin 19v, 17v ja 14v tarttee kotiäitiä, eihän ne ole itsekään päivisin kotona?
Eihän sieltä kodista työt lopu. Pitää siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, puutarhatöitä, harrastuksia, kenties vapaaehtoistyötä.

Onhan se hieman outoa, mutta ehkä joku nauttii siitä ja pitää sitä elämänsä työnä.
Surullista ja vittumaista. Alkaa ärsyttää.

-
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Eri asia jos on työtön..

mutta en snaijaa en.
Mä en ollut työtön vaan kotiäiti =)

Lunatic
Kyllä minäkin oon niin laiska ja mukavuudenhalunen, että helposti jos oisin naimisissa voisin heittäytyä kotirouvaksi.. mikäs sen mukavampaa kuin olla päivät netissä.. enkä mitään kotitöitä tekis kun en tee nytkään, ennen kuin on pakko.

Mutta miksei voi vaan rehellisesti sanoa olevansa työnvieroksuja ja laiska paska, eikä piiloutua äitiyden taa. Ei se äitiys liity asiaan mitenkään..

Yhteistyössä