Ei juma... Tuli sitten perintätoimistolta kirje...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huvittavaa, mutta totta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huvittavaa, mutta totta

Vieras
Joka muuten tuli tänään ja eräpäivä oli tänään... Toisen perinnän yhteyteen ( sama firma ) oli laitettu maksamatta jäänyt lasku vuodelta 2007!
Uudempi oli aiheellinen, mutta kysyin tuota vuoden 2007 laskua, että miksi siitä ei koskaan ole tullut karhua, jos näin on käynyt, että on jäänyt maksamatta ja totesi tyttö vaan, että on ollut kyse niin pienestä summasta ( alle 10? ), ettei sitä ole ilmeisesti edes laskutettu... Tuo toinenkin on kyllä ehditty maksaa ennen perintätoimiston laskun päiväystä, joten sen sain tuosta pois, mutta täti pysyi tiukkana, että tuo edellinen pitää maksaa kuluineen. Miten tällanen voi olla mahdollista? Eikä siinä mitään, mulla ei ole rahavaikeuksia, ei ole siis siitä kyse ja viimeistään karhuihin kyllä reagoin ja maksan, jos eka lasku menee "ohi", mutta että tällanen annetaan roikkua monta vuotta ja paukautetaan yks kaks JOS tulee muuta laskua perintään. Ja jos tuosta uudemmasta ei olis tuota perintää ( sekin kaiken muuttosählingin takia unohtunut, kun roinaa on joka paikassa ja laskukansiokin pääs jo kerran hiukan teille... ) tullut, ei tuota summaa olis tullu maksettua vieläkään. Kuinka kauan ne voi tollasia roikottaa?

Eikä siis tarvi urputtaa, että miksi olen päästänyt asiat niin huonolle tolalle, vaan nyt on kyse ihan puhtaasti muuttosählingistä, kun osoitekin on vaitunut kahteen otteeseen - ensin väliaikaiseen ja sitten tähän lopulliseen. Lakut on kiertäny siis usean osoitteen kautta, ja kun ne laskut oikeesti voi joskus mennä hukkaan... Tai sitten tuo pikkutermiitti pääsee niihin käsiksi ja sen jälkeen niistä ei tarvikaan etsiä maksuun tarvittavia tietoja, vaan on pakko antaa tulla karhu, että saa edes tilinumeron... :whistle: :D

Mulle tuli muutama vuosi sitten puhelinlaskusta perintätoimistolta kirje. Huvittavinta oli se, että olin vaihtanut k.o liittymän pois jo vuotta aiemmin enkä muista mitään karhua saaneeni... Maksoin kyllä pois kiltisti...

Vaikka oudolta kuulostaakin, niin tuo voi olla hyvinkin mahdollista. Yritykset harvemmin perivät pieniä summia "yksistään", mutta jos tulee suurempaa, niin tuo pienempi summa voidaan lisätä loppusummaan.

Mulle tuli joskus jostain entisen vuokrakämpän autopaikasta lasku. Ei siinä muuta, mutta olin muuttanu siitä asunnosta pois jo kaksi vuotta aikaisemmin, eikä minulla siinä kämpässä ole koskaan autopaikkaa ollutkaan, eikä missään muussakaan, kun ei ole autoakaan.:D

Multa osuuspankki vei tililtä 500 euroa.Soitin sinne niin täti sanoi ystävällisesti että juu se on lainanlyhennys.
Totesin siihen että muuten ihan hyvä muttei mulla ole mitään lainaa täältäkään pankista eikä muualtakaan.
Aika nopeasti rahat ilmestyi takasin tililleni ja kovin pahoiteltiin muttei osattu selittää mistä moinen moka oli tullut.

.. Sitä kyllä ihmettelen ihmisissä, en nyt teitä tarkoittaen vaan ylipäätään, että viitsitään valittaa perintäkirjeistä ja -kuluista. Mielestäni asiaan pitäisi reagoida jo siinä vaiheessa, kun muistutuslaskuja lähetellään. Niitäkin lähetetään yleensä vähintään se kaksi kappaletta, ennen kuin asia siirtyy perintätoimiston käsittelyyn..

Alkuperäinen kirjoittaja Laskutusaspa:
.. Sitä kyllä ihmettelen ihmisissä, en nyt teitä tarkoittaen vaan ylipäätään, että viitsitään valittaa perintäkirjeistä ja -kuluista. Mielestäni asiaan pitäisi reagoida jo siinä vaiheessa, kun muistutuslaskuja lähetellään. Niitäkin lähetetään yleensä vähintään se kaksi kappaletta, ennen kuin asia siirtyy perintätoimiston käsittelyyn..

Mä maksan aina pois heti kun se lasku tulee, mutta kappas yhdesti ei tullut ollenkaan laskua ja sitten yhtäkkiä putos perintätoimistolta kirje uhkauksineen :kieh: Soitin sitten sinne heti jälkeen että mikä ihme tämä on, eivät osanneet sanoa että miksi sitä ei oltu laskutettu niin kun ois pitänyt :headwall:

Joillakin voi olla todella suuria taloudellisia maksuvaikeuksia ja sen myötä myös masentuneisuutta ja vasta sitten jaksetaan tarttua ns toimeen kun perintätoimistosta tulee kirje / lasku.Minusta perintätoimistot melkein elävät ihmisten ahdingolla!Ei se tilanne maksu ja -talousvaikeuksissa ainakaan kohene, pahenee vain, kun perintätoimisto lätkäisee ihan järkyttävät kulut päälle.Toki olisi suotavaa tarttua toimeen ja sopia ennen perintää menoa alkuperäisen laskuttajan kanssa, mutta aina se ei ole niin helppoa kuin sen luulisi olevan.Varmasti on heitäkin joiden kohdalla kyse vain välinpitämättömyydestä, mutta suuri osa myös ihan todellisissa vaikeuksissa olevista.

Mulle tuli myös tässä joku aika sitten perintätoimistolta kirje, missä karhuttiin maksua eräistä tuotteista joita mulle ei ole tullut ja minkä tilauksen lopetin jo yli vuosi sitten. Ihmettelin että ei ole tullut edes karhukirjettä. Täti yritti selittää että lasku on tullut kyseisen tuotteen kanssa, mutta kun mulle ei ollut edes tullut sitä perhanan tuotetta, eikä sittemmin siis edes sitä karhukirjettä. Sitten soitin sinne firmaan mistä tää tuote on mulle muka lähetetty, aikani raivosin siinä puhelimessa ja sitten se lopulta uskoi ja lupasi ottaa tuon laskun perinnästä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

Joillakin voi olla todella suuria taloudellisia maksuvaikeuksia ja sen myötä myös masentuneisuutta ja vasta sitten jaksetaan tarttua ns toimeen kun perintätoimistosta tulee kirje / lasku.Minusta perintätoimistot melkein elävät ihmisten ahdingolla!Ei se tilanne maksu ja -talousvaikeuksissa ainakaan kohene, pahenee vain, kun perintätoimisto lätkäisee ihan järkyttävät kulut päälle.Toki olisi suotavaa tarttua toimeen ja sopia ennen perintää menoa alkuperäisen laskuttajan kanssa, mutta aina se ei ole niin helppoa kuin sen luulisi olevan.Varmasti on heitäkin joiden kohdalla kyse vain välinpitämättömyydestä, mutta suuri osa myös ihan todellisissa vaikeuksissa olevista.

Se on iso bisnes se perintä, perintäkulut+maksusuunnitelman teko+kulut jokaiselle maksuerälle erikseen...hups vaan niin lasku on kolminkertainen alkuperäiseen verrattuna:( Eli ajoissa maksaminen kannattaa :)

Mun osakkeeseen tehtiin jokunen vuosi sitten putki- ja kylpyhuoneremontti ja sain siitä laskun ihan ajallaan. Mutta laskuun ei oltu eritelty lainkaan työnosuutta, vaan oli vaan kronttisumma. Soitin ko. yritykseen ja pyysin uutta laskua, joka luvattiin toimittaa. odotin puoltoista vuotta, kunnes tuli perinnästä kirje. Soitin sinne ja kerroin,etten ole saanut koskaan pyytämääni uutta laskua, ja näin perintä keskeytettiin. Sitten tappelin tovin tämän rempan tehneen yrityksen kanssa ja mulle väitti kivenkovaan, ettei heidän ole mikään pakko toimittaa mulle mitään uutta laskua. Mutta niin vaan kävi, että perintätoimistosta ja kuluttajavirastosta ottivat ko, firmaan yhteyttä ja sain kuin sainkin uuden laskun, jonka sitten maksoin kiltisti :D

meillekkin on 2vuotta tullut perintätoimistolta lasku n3kk,välein .20e alkuperäinen nyt 120e viimeksi . enkä maksa enkä enään ole muutakui´n laittanut viestin että aiheettomasta laskusta 500e. minulle, häirintä laskusta ,saavat maksaa. koska olen laskun ajallaan maksanut ja lähettänyt valokopion kuitista. silti edelleen tulee perintä,nyt odotan että raastuvassa näytän kuitin.

Uusimmat

Yhteistyössä