Ei jaksas koko ajan leikkiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukustunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukustunut

Vieras
3 lasta ja jos ei koko ajan leiki ja keksi viihdykettä niin ne tappelee koko ajan. Ne ei osaa leikkiä mitään keskenään. Yrittäny kyllä päivittäin, mutta siitä ei tule kuin huuto ja tappelu...

Ruokaakin kun yrittää laittaa ni koko ajan joutuu selvittelemään jotakin soppaa ja sitte ruuat kärtsää pannulla.Alkaa vähän ottamaan päähän joskus.

Miten te saatte lapset leikkimään yhdessä? Edes vähän aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
varmaan sillä ne leikkii yhdessä,etten ole koskaan edes opettanut niitä siihen,että leikkisin heidän kanssaan.

No sitä minäkin olen yrittänyt välttää, mutta nyt tuntuu siltä et pakko jos ei halua koko ajan kuulla sitä huutoa ja tappelua. Ajattelin jos ne oppis leikkimään nätisti yhdessä opettamalla, mut ei tunnu tepsivän.

varmaan sillä ne leikkii yhdessä,etten ole koskaan edes opettanut niitä siihen,että leikkisin heidän kanssaan.

Näin meilläkin. Nytkin ovat jo yli tunnin leikkineet kivasti keskenään. Eihän nuo aina leiki nätisti ja tappelevat todellakin välillä niin että tavarat lentää. Mutta yleensä osaavat viihdyttää itseään ja toisiaan, kun musta ei saa seuraa leikkeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkoileva kotiäiti:
Me ulkoillaan paljon. Oletteko käyneet leikkipuistoissa? Sieltä löytyisi jokaiselle uutta tekemistä ja ikäistään seuraa?

Kyllä mekin ulkoillaan päivittäin 1-4h, mutta leikkipuistoja täällä ei ole eli kaverit kyllä on vähissä paitsi kerhossa. Isommalla on pari kaveria, jotka käyvät meillä joskus leikkimässä mutta pienemmillä ei vielä.

joo, se on varmastikin ihan normaalia että ne tappelee myös,mutta pitää vaan kestää se.kyllä meilläkin tapellaan ja kiukutellaan,mutta en mä palkihe niitä siitä,ett menisin leikkimään.ei ne edes koskaan kysy mua mukaan,kun en ole opettanut niitä siihen.

joo, se on varmastikin ihan normaalia että ne tappelee myös,mutta pitää vaan kestää se.kyllä meilläkin tapellaan ja kiukutellaan,mutta en mä palkihe niitä siitä,ett menisin leikkimään.ei ne edes koskaan kysy mua mukaan,kun en ole opettanut niitä siihen.

Ei ne minuakaan pyydä, mutta kun menee ihan mahdottomaksi, niin itse menen ehdottamaan että käydään rakentamaan palapelejä tai maalaamaan vesiväreillä tai jotain.

Olen myös käskenyt leikkimään ja menevät myös. Vajaa 5 min ja tulee ensimmäinen itkun kanssa kun toi vei lelun tai kiusaa muuten. Olen myös käskenyt ja neuvonut ja pyytänyt että keskenäänkin voisi selvittää asioita ettei tarvitsisi koko ajan minun olla puuttumassa no aikansa kutakin. Onneks kohta alkaa hoito ja saavat muutakin seuraa kuin toisensa ja minut.

Yhteistyössä