Ei jaksais enää. *äiti on vähän väsy*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Mä olen ihan poikki tuon meidän 3v4kk tytön kanssa :'(
Se aloittaa kiukuttelun heti kun herää.. Haukkuu tyhmäksi pitkin päivää ( mut sanoo kyl rakastavansa mua ainakin sen 10 kertaa päivässä ) ja kiusaa pikkusiskoa. Eilenkin heitti sen sohvalta lattialle ku selkäni hetkeksi käänsin ( joo tyhmä minä ) :(
Jäähylle pistetty, mut mulle tulee paha mieli ku se istuis siinä varmaan sen 10h päivässä jos mä jokaisesta teosta sen siihen laitan :(
Ei auta juttelut eikä tarravihot, Ei kehumiset jos jotain kiltisti ja hyvin tekee.

Mulla on tänäänkin hermoista jäljellä enää se 1/4 ja päivä on vasta aluillaa :'( :'(

ihan ku mun suusta...sillä erolla et meillä kiukuttelun alottaa poika 4v7kk!koko päivän kitisee ja nätisee jos mistäkin asiasta ja kiusaa pikku veljeään,lähtee ulos ilman lupaa ym ym ym...eikä auta sit kerta kaikkiaan mikään!

Alkuperäinen kirjoittaja iita-mari:
ihan ku mun suusta...sillä erolla et meillä kiukuttelun alottaa poika 4v7kk!koko päivän kitisee ja nätisee jos mistäkin asiasta ja kiusaa pikku veljeään,lähtee ulos ilman lupaa ym ym ym...eikä auta sit kerta kaikkiaan mikään!

Kauanhan tätä jatkuu? Onko teillä jatkunut pitkään tuollainen?

Meillä tyttö tais aloittaa ku oli 2, mut silloin ei ollut noin paha. Se vaan pahenee koko ajan.. Joo jokaikisestä pikku asiasta pitää kitistä, vaikka ei olis mitään syytä ja tää ei oo yhtään kivaa |O

Itsellä lapsi vasta 2-vuotias, että kokemuksesta en voi neuvoa... mutta olen kuullut/lukenut/opiskellut, että tuollaiseen voisi EHKÄ auttaa sellaiset yhteiset rauhoittumishetket pitkin päivää... että otat tytön syliin/viereen ja luette, juttelette, laulatte ihan kahdestaan vaikka edes vartin ilman mitään häiriötekijöitä (tv, radio, sisarukset)... voi toki olla vähän vaikea toteuttaa, riippuen paljonko on muita lapsia ja minkä ikäisiä...

Sinulla on temperamenttinen tyttö :D Kyllä se joskus helpottaa, kunnes murrosiässä taas pahenee XD

Minä tulen kans tänne sitten reilun vuoden päästä, kun oma alkaa uhmaamaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mam:
Itsellä lapsi vasta 2-vuotias, että kokemuksesta en voi neuvoa... mutta olen kuullut/lukenut/opiskellut, että tuollaiseen voisi EHKÄ auttaa sellaiset yhteiset rauhoittumishetket pitkin päivää... että otat tytön syliin/viereen ja luette, juttelette, laulatte ihan kahdestaan vaikka edes vartin ilman mitään häiriötekijöitä (tv, radio, sisarukset)... voi toki olla vähän vaikea toteuttaa, riippuen paljonko on muita lapsia ja minkä ikäisiä...

Sinulla on temperamenttinen tyttö :D Kyllä se joskus helpottaa, kunnes murrosiässä taas pahenee XD

Minä tulen kans tänne sitten reilun vuoden päästä, kun oma alkaa uhmaamaan ;)

On pidetty tuollaisia hetkiä, mut sit ku ne loppuu niin voi tziisus mikä show sit alkaa :o :kieh: |O Ja kyllä meillä on aikaa sellaisia pitää ku on vain yksi pikkusisko ja se nukkuu aina kolmen tunnin päikkärit niin siinä on hyvin aikaa =)

Tahtoa ja voimia kysyy kolme vuotiaan uhma. Tsempit sinulle!

Meillä kans on tuo pikkuherra Huithapeli (2.5V) aivan mahdoton uhmassaan. Nyt lähinnä päiväuniltaan herää naama väärinpäin, heti huutaa ja kiukkuaa. Ja tavarat kyllä lentelevät, kun harmittaa, isovelikin saa siinä sivussa osansa. Mutta - kummasti vauhti ja kiukku väistyvät, kun muistaa pikkusiskonsa ja tulee todella nätisti siskonsa tykö rauhoittumaan... Siinä aikansa siskolleen höpisee ja silittelee, esittelee leluja ja laulaa tähtilaulunsa, sitten voikin jo mennä...ja aloittaa remuamisen!

Ja juu, en tiedä välillä itkisinkö vai nauraisinko, hermojakin koettelee - hänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:

Meillä tyttö tais aloittaa ku oli 2, mut silloin ei ollut noin paha. Se vaan pahenee koko ajan.. Joo jokaikisestä pikku asiasta pitää kitistä, vaikka ei olis mitään syytä ja tää ei oo yhtään kivaa |O

meillä alko tolla esikoisella uhma 1v6kk ikäsenä ja ei loppua näy ei!onneks kuopuksel nyt 2v ei oo mitenkää paha toi uhma..lopettaa yht äkkiä ku alkaaki =) esikoinen aikanaan kiukutteli pukemisen kanssaki 1-3h et päästii ulos...olis ollu edes kesä aika ni olis haitannu vaikkei ois ollu mitää pääl,mut ku talvi ni pakko oli pukea!

meillä alko tolla esikoisella uhma 1v6kk ikäsenä ja ei loppua näy ei!onneks kuopuksel nyt 2v ei oo mitenkää paha toi uhma..lopettaa yht äkkiä ku alkaaki =) esikoinen aikanaan kiukutteli pukemisen kanssaki 1-3h et päästii ulos...olis ollu edes kesä aika ni olis haitannu vaikkei ois ollu mitää pääl,mut ku talvi ni pakko oli pukea!

Voi ei :( Eli turha mun odottaa että tuo kovin nopeasti laantuisi. Meilläkin tuo pukeminen on ollu hankalaa, kesälläkin..

Jaa, kyseltiin että kauanko kestää... Riippuu kovasti lapsesta, mutta jos pikkuherra on vähänkään tullut isoveljeensä...niin kauan. Esikoinen on sen reilut viisi, ja voi mahdoton, kun on haipakkaa. Tosin vaikka molemmilla on temperamenttia ja molemmat ovat aloittaneet uhmansa hyvissä ajoin ja ovat tahto-ihmisiä, niin kyllä tähän kohkaamiseen vaikuttaa myös muuttunut elämäntilanteemme pikkuneidin myötä. Pojat etsivät nyt omia paikkojaan perheessä kilpaillen vauvan kanssa huomiostani uhmaiän ohella, mutta - tämä nyt vain on tätä. Kuuluu asiaan ja kehitykseen, itse yritän parhaani mukaan tasoittaa eteen tulevia tilanteita... Ehkäpä sitten muutaman vuoden kuluttua on jo tilanne toinen... "Päivä vain ja hetki kerrallansa..."

Kerho hyvä idea. Mutta jos ei auta, niin päiväkoti tosiaankin hyvä vaihtoehto. Siellä tosiaankin joutuu "kasvamaan", koska tollaista käytöstä ei suvaita. Ei saa myöskään kuluttaa sinua loppuun.

Meillä sama ton 5v kans. Jokapäiväistä kitinää ja hirvee melskaaminen jos ei saa jotain. Muutaman viikon päästä tyttö lähtee eskariin joten luulis et vähä rauhottuis...ainakin toivon niin :D
Onhan se luonteestakin tosiaan kiinni et kuinka kauan kestää.
Vanhemmalla alko uhma vajaa 2v ja jatkunu tähän päivään kun taas nuorempi 3v ei oo läheskää yhtä tulinen ja harvemmin tulee noita uhmakohtauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja fia:
Kerho hyvä idea. Mutta jos ei auta, niin päiväkoti tosiaankin hyvä vaihtoehto. Siellä tosiaankin joutuu "kasvamaan", koska tollaista käytöstä ei suvaita. Ei saa myöskään kuluttaa sinua loppuun.

Sitä kyl rupean harkitsee jos kerhokaan ei auta. Pistän kyl sit molemmat tytöt hoitoon ja lähden töihin. Vaikka harmittaa laittaa tuota hiukan päälle 1v:tä mihinkään. Eli pakko yrittää keksiä jotain tuolle uhmalle :)

Mun äiti aina lohduttaa, kun tytön vahvaa ja voimakasta uhmaa sille vuodatan ja mietin, että kuinkahan sitten murrosiässä, että usein on niin että jos uhmaikä on vahva ja tempperamentikas niin murrosikä on sitten helpompi.

Tiedä sitten.... Kai se vaan yrittää lohduttaa mua

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Mun äiti aina lohduttaa, kun tytön vahvaa ja voimakasta uhmaa sille vuodatan ja mietin, että kuinkahan sitten murrosiässä, että usein on niin että jos uhmaikä on vahva ja tempperamentikas niin murrosikä on sitten helpompi.

Noin olen itsekin kuullut, mut kai se tosiaan riippuu ihan lapsesta :) Täytyy toivoo että se on sit rauhallinen.

Noin olen itsekin kuullut, mut kai se tosiaan riippuu ihan lapsesta :) Täytyy toivoo että se on sit rauhallinen.

Sitä odotellessa :D

Hei mä oon kuullut samaa: että uhmaiän ja murrosiän uhman summa olis vakio =) Eli jos on paha uhmaikä niin murrosikä on helpompi, ja kans toisinpäin. Meidän perheessä ainakin pitäny paikkansa!

Meillä 3v 7kk poika ja uhmis oli pahimmillaan puol vuotta, nyt kuukauden ollut selvästi helpompaa! Meillä auttoi että iloisesti huomioi lasta ennenkuin se kiukuttelu ehti alkaa (eli siitä kun silmänsä aukas :D ) Tsemppiä ap!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hei mä oon kuullut samaa: että uhmaiän ja murrosiän uhman summa olis vakio =) Eli jos on paha uhmaikä niin murrosikä on helpompi, ja kans toisinpäin. Meidän perheessä ainakin pitäny paikkansa!

Meillä 3v 7kk poika ja uhmis oli pahimmillaan puol vuotta, nyt kuukauden ollut selvästi helpompaa! Meillä auttoi että iloisesti huomioi lasta ennenkuin se kiukuttelu ehti alkaa (eli siitä kun silmänsä aukas :D ) Tsemppiä ap!

kiitos =)

Ihan sama täällä! Kaikki pelotteli uhmaiästä, mutta kukaan ei varottanut millaista on vajaa 5v:n kanssa!!

Yhteistyössä