ei jaksa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestokipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kestokipu

Vieras
Hei!

Onko kenelläkään muulla käynyt näin että ruokahalu lähtee kokonaa, ei tee mieli syödä yhtään mitään ja tietenkin pitää pakottaa syödä ja sitten se tulee samantien ripulina ulos, kamala vatsakipu ja vihlonnat. Eli mitä teen olen ihan voimaton, en jaksa muuta kuin maata sängyssä ja on koko ajan ihan etova olo paitsi yöllä pystyn nukkumaan peräti 4 tuntia peräkanaan ja heti kun nousen, tulee maha kipeäksi. Tämä on todella hankalaa, onko ihan normaalia vai pitäisikö käydä lääkärillä? Olen mielestäni jo laihtunutkin jonkin verran, ultran mukaan olen rv 6. Onko muilla samanlaista? Mikä ihme avuksi? Pelkään ettei sikiö saa tarpeeksi ravintoa, kun kaikki tulee ulos. Onneksi olen lomalla, työnteosta ei tulisi yhtään mitään. Jatkuva 24 h etova olo alkaa jo pelottaa ja se ettei ole ruokahalua! Auttakaa!

Moikka,

Ruokahalu ei ole minulta mennyt kokonaan, mutta vatsakramppeista ja löysästä vatsasta on kärsitty täälläkin.
Eilen aamulla viimeksi en meinannut päästä arabialta ylös, koski tosi paljon mahaan. Vatsa on ainakin vähän sekaisin ja turvoksissa jatkuvasti.

Olen kuullut, että ainakin ripulointi on ihan normaali oire raskauden aikana, en sitten tiedä missä menee raja kuinka rajut kohtaukset ovat vielä normaalia oireilua?

Vanilja rv 6+3

et käytä niin kokeile ihmeessä maitohappobakteereita. Itse kävin yksityisellä nauvolassa ja ""neuvolan täti"" oli myös ravintoterapeutti. Hän kehoitti syömään mm. maitohappobakteereita. Sen jälkeen vatsan tilanne rauhoittui miltei heti ja pysyvästi!

Hän myös kertoi että äidin syömät maitohappobakteerit tekevät hyvää myös vauvan vatsalle. Eli vauvalla voi olla paremmin toimiva vatsa syntymän jälkeekin jos äiti syö raskausaikana noita. Eli vähemmän vatsakipuja jopa vaavilla syntymän jälkeen. Ja äidistä puhumattakaan =)

Itselläni ne auttoivat valtavasti..

Itse kärsin ripulista myös viikoilla 9-13. Nyt kun viikkoja on 15 on tilanne taas normaalisoitunut. Tuntui, että söin mitä tahansa, niin hetken päästä vatsaan alkoi polttaa ja koskea ja sitten olikin jo vessaan kiire. Näin saattoi käydä 2-3 kertaa päivässä. Ei kiva. Ruokahalu tosin ei koskaan hävinnyt mihinkään, ikävä kyllä =)

Yhteistyössä