Ei jaksa imettää koko ajan! Voiko tolle 2kk muksulle jo antaa vaikka velliä?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
Tuolla kesäkuisissa on ollu puhetta ja monet on antanu jo 2kk ikäselle velliä. Minä mukamas olin niin sitä mieltä, et meijän vauvahan ei muuta ku rintaa saa ennen 6kk ikää. Ja sit putosin maan pinnalle.

Se on syöny jo ainaki 10 kertaa tän päivän puolella; klo 02, 03, 05, 07, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17 ja nyt taas pitäis. Maidon puuttesta ei oo kyse, koska sitä tulee niin paljon, et saan noitten lisäks vielä pumpataki. Toi maito ei vaan enää pidä tota jässikkää kylläsenä.

Olisko nyt ihan hirvee ajatus kokeilla antaa sellasta herkkävatsasille tarkotettua maissivelliä ? Jos aamulla kokeilisin...? Jos se pitäis tuon tyytyväisempänä...

Poika on siis 2kk 1vk. Ja minä lopussa.

Jos sulla omaa maitoa tulee, niin kyllä se on parempaa kuin korvike tai velli. Mutta tietysti oma jaksaminen on myös tärkeää. Mutta tuo tiheä imeminen on kuitenkin luultavasti vain väliaikaista.

Minä sanoisin, että yritä saada apua muihin hommiisi ja ota yhteyttä vaikka imetystukeen (hyvät nettisivut www.imetystukilista.net). Se on täysin tavallista, että tuon ikäinen syö noin usein. Kyseessä voi olla esim. kasvupyrähdys. Parasta mitä voit lapsellesi tuossa vaiheessa antaa, on imettää, jos kerran imetys sujuu. Läheisyyttä pienoisesi tankkaa myös. Jaksamista! Se vaihe on tosi nopeasti ohi ja usko, että tulet kaipaamaankin sitä.

ihan neuvolan suosituksesta!! maissivelliä. Tosin se oli alkuun laihaa tuttelin jatketta. että totuta ensin pieniin määriin tuttelia ja sitten vasta anna laihaa velliä.

En antaisi noin pienelle vielä velliä. Eikä siitä maustetusta korvikkeesta varmaan hyötyäkään olisi...
Korviketta voisin antaa tissin lisäksi, jos se pitäisi vauvaa pidempään kylläisenä. Ja yrittäisin saada vauvan imemään yhtä rintaa piiiiitkään, että saisi sitä tuhdimpaa takamaitoa.

En ymmärrä miks mun pitäis antaa korviketta, ku omaaki on ihan muille jaettavaks asti. Muut tehköön kui lystää, mut mä en nyt vaan haluu antaa teollisesti tuotettua maitoa silloin, ku sitä "ehtaaki" on saatavilla. Ei sillä, et siinä olis mitään väärää, mä en vaan halua.

Tiedän että pumppaaminen lisää maidontuloa, mut oon ihan testimielessä pumpannu, jotta hahmottaisin paljon syö.

Imetän aina pari kertaa samasta rinnasta, jotta sais sitä takamaitoaki.

Yleensä en kellota, mut esim eilen katoin, ni söi melkein 30 min ekasta rinnasta ja ihan voimalla ja vauhdilla, ei nautiskellen. Sen päälle viel 50ml pullosta ja vielä toisesta rinnasta myös.

Yhteistyössä