Ei jaksa enää.... :/ Rv 39+5 ja hirveät kivut, masentaa ja vaikea olla, ja mitään merkkejä ei ole että syntyisi pian!!

  • Viestiketjun aloittaja "valas"
  • Ensimmäinen viesti
"valas"
En tajua miten voi olla vielä aivan epäkypsä tilanne kohdunsuulla, 2.5cm kaulaa jäljellä ja kiinteä ja kiinni!! Ja tämä on kuitenkin kolmas raskaus, edelliset syntyneet 41+0 ja 38+5!

Tuntuu niin epäreilulta, olen jo kuukauden kärsinyt kivuista jotka vaan pahenevat koko ajan, tällä hetkellä aika vahva kipulääkitys päällä koko ajan ja nukkuminen ihan yhtä helvettiä, kotoa en voi poistua kipujen takia ym, 2 lasta jo ennestään enkä jaksaisi edes heidän kanssaan olla päiviä yksin, olen jo ihan rikki :( Seuraava neuvolakin olis vasta 40+5 jolloin vasta saan LÄHETTEEN yliaikaiskontrolliin eli ei ole käynnistystäkään luvassa ainakaan vielä pitkään aikaan :(

En vaan jaksa enää uskoa että tämä tästä spontaanisti pian lähtisi syntymään, kun tuo kohdunsuun tilannekin on noin epätoivoisen epäkypsä :(
Jonkun verran tietty supistelee joka päivä, mutta niin on ollut jo viikkoja, eikä supistukset ole kipeitä ollenkaan.

Kertokaa MITEN tästä vielä jaksaa?? 2 viikkoa tuntuu mahdottomalta ajalta vielä odottaa... :(
 
"valas"
Niin ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat kotikonstit olen kokeillut jo rv 38 lähtien, olen myös pitänyt välissä päiviä ja koittanut vaan rentoutua, sauna, seksi, akupainanta, kaikki tällaiset on jo moneen kertaan käyty läpi, mutta ei mitään vaikutusta. Ainoa mitä enää voisi kuvitella on ehkä pitkät kävelylenkit mutta näiden kipujen takia en tosiaan pysty kävelemään kuin max 100m matkan... :/
 
"vierailija"
Lämpösessä suihkussa hierot rintoja. Ja kamomilla tee rentouttaa illalla ja helpottaa jollain ihmeen tavalla oloa. Tiedän miltä sinusta tuntuu tällä hetkellä. Mulla tänään 3kk synnytyksestä ja silloin kärsin viimeset 3 viikkoa supistuksista (kipeistä siis), kohdunkaulaa 2cm jälellä vielä 5 päivää ennen synnytystä ja ei auki. siitä pari päivää myöhemmin tarkastuksessa sormelle auki ja lääkäri suoritti rajumman sisätutkimuksen. Poika syntyi lopulta 40+5.
 
"valas"
Tuntuu vaan että aiheutanko jotenkin itse tämän että tilanne on vielä näin epäkypsä, kun olen joutunut viimeisen kuuakuden vain ottamaan rauhassa ja lepäilemään kipujen takia... Pitäisikö kivuista huolimatta ja senkin uhalla että en pääse seuraavana päivänä ehkä sängystä ylös, yrtitää lähteä kunnon kävelylenkille...? :/
Ja sitten vielä sekin että vaikka on supistellut jo ainakin kuukauden verran (muutaman kerran parikin tuntia kerralla) niin silti ne ei ole mitenkään tuota kohdunsuuta kypsyttänyt! Eli todella epätoivoinen olo... Aiemmin on myös tullut par ipäivää ennen synnytystä limatulppaa, nyt ei ole sellaisestakaan minkäänlaista merkkiä ollut.
 
kuules, ootkos kokeillu apteekista hakea risiiniöljyä? 2-3 rkl päivässä,mulle ainaki sanottiin neuvolassa edellisen raskauden kohdalla että jos tuntuu ja näyttää ettei ala syntymään niin ei muutako apteekkiin ostoksille :D mut jos sitä hakee, niin apteekista eivät myy jos kerrot käyttötarkoituksen tulevan synnytyksen käynnistykseen :D eli vaikka johonki ihan muuhun tekniseen tarkoitukseen sitä ostat.. ja kaverilla lähti synnytys käyntiin juurikin risiiniöljyä apuna käyttäen :D
 
"valas"
Mieli tekisi kyllä kokeilla risiiniöljyä, mutta en taida uskaltaa, kun olen lukenut siitä että voi sitten vauva kakata lapsiveteen tai jotain muuta käydä :/ Ja tämän mahan kanssa en sitä kyllä oikein itse voi edes mennä ostamaan...
 
No se että kohdunsuu ei ole vielä kypsynyt, ei kerro välttämättä mitään siitä koska vauva syntyy.. :) Älä hättäile, niin raskasta kun se odotus voikin olla, kyllä se sieltä tulee.. :hug:
Mulla oli rv39+4 viimeinen tarkastus, paikat kiinni ja kaulaa jäljellä ja kuitenkin poika syntyi 40+1, synnytys alkoi käynnistyä rv39+6 kun olin nukkumaan menossa..
 
"valas"
[QUOTE="vieras";23701560]Yksi vinkki:Mites olisi mattojen pesu.Vai pystytkö kivuiltasi?[/QUOTE]

Ei onnistu, en voi oikein yhtään kumarrella, pelkästään esim pyykkejen ottaminen pesukoneesta ja ripustaminen aiheuttaa sen että selkäkivut tuplaantuu loppupäiväksi. :/
 
lök
Suolen tyhjäys mulla käynnisti synnytyksen. Oli paikat kans kiinni rv 40+0, mutta kun sain suolen tyhjäksi rv 40+3 niin synnytys käynnistyi. Oli jotenkin suolimassa vissiin tiellä, ettei sen takia päässyt alkamaan. Koita jaksaa, tiedän miten veemäistä on odotella, kun mitään ei tapahdu =(
 
"vieras"
[QUOTE="valas";23701621]Ei onnistu, en voi oikein yhtään kumarrella, pelkästään esim pyykkejen ottaminen pesukoneesta ja ripustaminen aiheuttaa sen että selkäkivut tuplaantuu loppupäiväksi. :/[/QUOTE]

Onko sinulla väljä S-nivel?
 
"valas"
Alkuperäinen kirjoittaja lök;23701712:
Suolen tyhjäys mulla käynnisti synnytyksen. Oli paikat kans kiinni rv 40+0, mutta kun sain suolen tyhjäksi rv 40+3 niin synnytys käynnistyi. Oli jotenkin suolimassa vissiin tiellä, ettei sen takia päässyt alkamaan. Koita jaksaa, tiedän miten veemäistä on odotella, kun mitään ei tapahdu =(
Käytitkö peräruisketta vai miten?
Mulla on kyllä ollut tässä lievää ummetusta pari viikkoa että senkin puolesta voisi olla ihan hyvä juttu kokeilla jotain microlaxia, ainakin tuoteselosteessa lukee että saa käyttää raskausaikana. Taidanpa hakea huomenna.
 
kuules, ootkos kokeillu apteekista hakea risiiniöljyä? 2-3 rkl päivässä,mulle ainaki sanottiin neuvolassa edellisen raskauden kohdalla että jos tuntuu ja näyttää ettei ala syntymään niin ei muutako apteekkiin ostoksille :D mut jos sitä hakee, niin apteekista eivät myy jos kerrot käyttötarkoituksen tulevan synnytyksen käynnistykseen :D eli vaikka johonki ihan muuhun tekniseen tarkoitukseen sitä ostat.. ja kaverilla lähti synnytys käyntiin juurikin risiiniöljyä apuna käyttäen :D
voikohan olla mitään typerämpää kuin neuvoa risiiniöljyä synnytyksen käynnistymiseen..
 
lök
Mä vedin ihan pelkkää Levolacia pienellä yliannostuksella kaks kertaa päivän aikana =D Mutta taitaa tuo peräruiske olla vielä tehokkaampi. Ja mulla kans olis siis ummetusta, luulen, että se vaikutti paljon asiaan, koska tuon levolac-kuurin jälkeen alkoi supistukset yöllä.
 
lök
Iik, ei varmaan autakaan, jos lapsi ei ole valmis syntymään, mutta jos on valmis, ja suolimassa painaa kulkureitillä, niin ei alakaan syntyä, vaan pitää saada suoli ensin tyhjäksi, että on tilaa tulla :) Mulla sitä ummetusta oli niin paljon, että kun Levolacilla tyhjäsin, niin paskaa tuli varmaan 3 kiloa :D Että ei ihme jos oli vauva jumissa ;)
 
"valas"
[QUOTE="vieras";23701808]Niitä tässä myöskin odotellaan alkavaksi jälleen.(rv14+2)[/QUOTE]

Tervetuloa kerhoon...itsellä alkoi ennen rv20, sairaslomalle jäin lopullisesti rv 28 ja siitä vaan pahentunut koko ajan ja monta viikkoa jo joutunut syömään jatkuvasti lääkkeitä :/
 
jsyjyj
Minulla rv 39 + 4 ja paika myös ihan epäkypsät ja kiinni. Minulla kuitenkin kumpikin edellinen raskaus yliaikainen, joten en odota, että tämäkään vielä syntyy. Yllätys tietysti suuri jos syntyy. Nukkuminen minullakin vaikeaa ja väsyttää ihan koko ajan kauheasti. Itkettääkin ja tuntuu, että mitään ei jaksa. Selkää särkee kovasti. Onneksi isommat lapset on 5v ja 6v, joten tekevät itse eikä tarvitse passata.
 
Anneeeee
Tiedän tunteen ja raskasta varmasti on! Voimia kovasti! Joskus luin että levännyt kohtu ja rauhallinen äiti on paras edellytys synnytyksen käynnistämiseen! Itsellini tehosi se kun luovutin kaikki konstit ja otin kasan suklaata ja rentouduin todella! :D
 
"valas"
Joo mulla myös jatkuva väsymys, saatan "nukkua" 8 tuntia yöllä, mutta kun se on sellaista että heräilen kipujen takia 0.5-1 tunnin välein niin ei ole kovinkaan levollista unta. Ja jo puoliltapäivin olen taas uudestaan väsynyt ja iltapäivällä jo niin poikki, että en edes jaksaisi lähteä synnyttämään yötä vasten :/ Ei oikein voi nukkuakaan päivällä kun ei noita lapsia voi kokonaan vahtimatta jättää... ja kun mies tulee töistä, on jo vähän liian myöhäistä ottaa päiväunet, sitten ei taas tule illalla uni.
Kiva jos tätä jatkuu vielä 2 viikkoa :O
 

Yhteistyössä