Ei ikinä sinkku.. vertaistukea? neuvoja`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina vain varattu 89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina vain varattu 89

Vieras
Hmm kuinkahan tämän nyt kertoisin.

Taustoja
olen seurustellut melkein koko elämäni. Ensimmäinen suhteeni kesti 4 vuotta ja heti sen jälkeen hyppäsin toiseen suhteeseen jossa olen ollut reilun vuoden.

Nyt kuitenkin tappelin mieheni kanssa ja mieleeni nousi kysymys mikä on vaivannut minua jo hetken.

Mitä on sinkkuilu? miltä se tuntuisi?

Mieheni on minua 6 vuotta vanhempi, mutta hän on kuitenkin ihana ihminen ja suhteellisen huomaavainen. Pari asiaa minua vain vaivaa hänessä, muuten hän on ihana. Minua kuitenkin vaivaa, että pystynkö olemaan suhteessa?

Mitä minun pitäisi tehdä? jääkö minua tulevaisuudessa vaivaamaan jollen ole ollut sinkku? vai voinko elää asian kanssa. En kuitenkaan haluaisi heittää hyvää suhdetta kuitenkaan kankkulan kaivoon.

Mieleni on nyt hyvin sekaisin. Näemme mieheni kanssa parin päivän päästä vasta ja puhumme ilmeisesti asioita halki, mutta pitäisikö minun ensin selvittää oma pääni? Mitä minun pitäisi tehdä.

Vertaistukea kaivataan.

Yleensä parisuhteessa onnellisin on sellainen ihminen, joka osaa seistä omilla jaloillaan ja itsetunto on kohdillaan. On ihan mahdollista, että tämä nykyinen suhde on laastarisuhde, jonka olet ottanut heti eron jälkeen, jotta et tunne kipua ja negativiisia fiiliksiä. Pidemmän päälle harvemmin on onnellinen, jos ei osaa seistä itsenäisenä, vaan roikkuu läheisriippuvaisena toisessa kiinni, koska silloin ei osaa olla itsenäisesti onnellinen, vaan vaatii sitä, että se toinen ihminen tekee onnelliseksi.

Kannattaa jutella asiasta perusteellisesti miehen kanssa. Voit kertoa ihan suoraan, että hän on hyvä tyyppi, mutta kyse on siitä, että haluat aikaa itsellesi ja sen selvittämiseksi, että kuka sinä olet ja minne olet matkalla elämässäsi. Halutessasi voit ottaa eron tai sitten etenette seurustelussa hyvin maltillisesti esim. siten, että jatkatte deittailua ja tapaatte vain 1-2 kertaa viikossa. Sillä tavalla saisit etäisyyttä eikä uusi suhde tunnu ahdistavalta.

Yhteistyössä