Ei ihme että suomi lihoo ( liikunta on kallista!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoisin kuntoon.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoisin kuntoon.

Vieras
Ei oo ihme että suomi lihoo ja köyhien ja rikkaiden terveydentiloissa on eroja. Ajattelin että olisin viennyt lapsen vauvauintiin ja meinasin lentää persiilleni kun näin mitä se maksoi; 160?/kausi+ uintimaksu! Siis kaupungin järjestämää toimintaa kaupungin uimaallissa 160?/kk..

Sama toistui kun olisin halunut jatkaa jäänyttä joogaharrastusta hinta; 200?/lukukausi tunteja kerran viikkoon

Nooh sitten ajattelin kuntosalia,sehän olisi kiva. Koko kaupungista löysin kaksi salia joihin pääsisi ilman liittymis maksua ja sitoutmista. Niihin tietty pitäisi maksaa se ohjelman tekomaksu että treenaa oikein,sekin maksaa. Haluamalleni salille olisi pitänyt sitoutua vuodeksi joka maksaa 79?/kk ja 100? liittymismaksu

Lenkkelyhän olisi kivaa ja halpaa vai mitä..oikeanlaiset lenkkarit maksaa 100? ylöspäin,siihen sitten verkkarit ja sykemittari mikäli halua täsmätreeniä jota itse kaipaisin.

Vaunulenkit ovat sentään ilmaisia,mutta valitettavasti vain niillä en siihen kuntoon pääse mihin haluaisin.

Kansalaisopiston kurssit on kohtuuhintaisia,mutta niille on todella kova tunku ja paikan saaminen on ihan toivotonta.

Miksi valtio ei voisi tukea ihmisten liikkumista kun se suoraan heijastuu kansanterveyteen..

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
urheilu on kallista jos itse siitä haluaa tehdä sellaisen. se juoksulenkki ei kaipaa kalliita verkkareita, lenkkareita sun muita vehkeitä

En kannata lähtee juoksemaan ilman kunnon kenkiä,menee polvet aika nopeesti muussiksi..

urheilu on kallista jos itse siitä haluaa tehdä sellaisen. se juoksulenkki ei kaipaa kalliita verkkareita, lenkkareita sun muita vehkeitä
No kyllä se nyt vaan vaatii sellaiset jalkineet, joilla kyseistä urheilua pystyy harrastamaan.

Ja esim. omille jaloilleni löytyy yleensä suunnilleen yksi pari kaupasta eikä se todellakaan ole kaupan halvin. Pakko on silti ottaa kun muuta ei ole tarjolla.

kaupungille /kunnalle ja vaadi että järjestetään enemmän jooga kursseja kansalaisopistoon jotta kaikki mahtuisivat mukaan.
Mielestäni se on etuoikeus kaikille kuntalaisille liikkua- verovaroin- ja nimenomaan terveyden edistämiseen kohdistuvaa toimintaa. Ole aktiivinen ja vaikuta.

Hintojen ja itselleni sopimattomin treeniaikataulujen takia valitsin alunperin kotona treenaamisen. Nykyään treenaan raskaana 30min päivässä pienillä painoilla ja kehollani ilman taukoja. On ihan hyvä fiilis ja tulostakin näkyy.
Täysin ilmaista :D

Lapsiin jo ennen syntymää puhuttiin että menee varmaan jopa max 1000? per vuosi, per lapsi harrastuksiin.. Mutta sitä se on :) Se oli tiedossa kun lapsia alettiin hankkia. Lapsiin kannattaa mun mielestä panostaa ja itse tinkaista sitten vaikka treenirahoista ja treenata kotona telkun edessä katsellen hyvää ohjelmaa samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En kannata lähtee juoksemaan ilman kunnon kenkiä,menee polvet aika nopeesti muussiksi..

=) En usko, että kovin suuri ongelma on pehmeällä alustalla ainakaan. Tietysti, jos oma fyysinen terveys on kovin heikko, ei kannata mitään juoksua edes ekana harkita. Vuosituhannet on juostu ilman lenkkareita, myös maratonit menneet ilman lenkkitossuja ja iskunvaimennuksia. Kunnolla lämmittelee ensiksi. Toisekseen, urheilukaupoissa on myös alennusmyyntejä.

Noista lenkkareista täytyy sanoa että kun mä harrastin juoksua yli 10 vuotta tauotta niin en voinut käyttää huonoja lenkkareita ikinä. 2 kertaa ostin stockalta 57-60 euroa maksavat lenkkarit joilla oli surkea juosta.

Mutta hyviä lenkkareita saa n. 100 eurosta ylöspäin alesta. Parhaat maksoivat 170 euroa.. Tuntui kuin leijailisin ja herkät polvenikaan eivät kärsineet yhtään. Huonoilla lenkkareilla tai keskinkertaisilla lenkkareilla pilaa jalkansa todella nopeasti ja sitten luulee ettei juoksu sovi... Kun jalat ovat niin herkät.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Liikunta ei ol kallista jos harrastaa halpoja lajeja.
Kävely, sauvakävely ja pyöräily ovat edullia,melkein ilmaisia
Voi kuule. Et edes halua tietää paljonko meidän perheemme polkupyöriin ja muihin pyöräilyvarusteisiin on käytetty rahaa.

Se on vaan niin paljon mukavampaa ja tehokkaampaa kunnon välineillä. Töihin voi polkea kolmeakymppiä ja heittää vapaa-ajalla 100 km lenkin. Ei ihan onnistuisi mummofillarilla vaikka on meillä sellaisiakin.

jaa no ei noissa järjestetyissä jutuissa kyllä laihdu. niin täyteen buukattu kaupungeissa että ei mahdu liikkumaan.

kyllä sitä laihtuu kun nostaa perseen eikä istu ennen iltaa.

tutkittu on, että laihat kuluttavat vähemmän rahaa itseensä kuin lihavat. laihat harrastavat hyötyliikuntaa, kävelevät/pyöräilevät töihin, tekevät itse ruoan eikä eineksistä jne...

Alkuperäinen kirjoittaja tosi ilmaista:
Voi kuule. Et edes halua tietää paljonko meidän perheemme polkupyöriin ja muihin pyöräilyvarusteisiin on käytetty rahaa.

Se on vaan niin paljon mukavampaa ja tehokkaampaa kunnon välineillä. Töihin voi polkea kolmeakymppiä ja heittää vapaa-ajalla 100 km lenkin. Ei ihan onnistuisi mummofillarilla vaikka on meillä sellaisiakin.

Jos haluaa niin voi harrastaa välineurheilua, mutta kilot lähtee kyllä ilman välineitäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos haluaa niin voi harrastaa välineurheilua, mutta kilot lähtee kyllä ilman välineitäkin...
Mutta ne 100 km lenkit ei.

Kotijumppa ei maksa mitään, kirjastosta saa jumppa dvd:itä, ja kirjoja, ja telkkarista ja netistä löytyy myös. Lenkkelyyn ei tarvi 100 euron lenkkareita, minä olen lenkkeillyt ihan peruslenkkareilla jo kolmatta vuotta vaunujen kanssa, ja pudottanut 10 kiloa siinä samalla. Hyötyliikunta ei maksa mitään, puutarhan hoito, kauppaan kävely, portaitten ottaminen. Ikinä ei ole ollut kuntosalijäsenyyttä, enkä sitä tarvitsekaan. Uimassa on suht halpaa käydä sentään.

Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
jaa no ei noissa järjestetyissä jutuissa kyllä laihdu. niin täyteen buukattu kaupungeissa että ei mahdu liikkumaan.

tutkittu on, että laihat kuluttavat vähemmän rahaa itseensä kuin lihavat. laihat harrastavat hyötyliikuntaa, kävelevät/pyöräilevät töihin, tekevät itse ruoan eikä eineksistä jne...

Tässä laihdutellu 23 kiloa..et terveisiä vaan. Persettä on nostettu penkistä,haluan vähän jotain vaihtelua tähän liikkumiseen

Kun käytät rahaa niin, että sijoitat lenkkareihin vaikka n. 100 e ja käytät niitä koko vuoden, ehkä ylikin, niin laskepa huvikses, paljonko rahaa on mennyt kuukautta kohti? Uinti ei myöskään ole kovin kallis harrastus. Entä onko sun kotikaupungissa syksyllä alkavia kansalaisopistojen tms. jumppia? Ne on yleensä aika edullisia. Ei vaadi paljon rahaa, että pysyy kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta ne 100 km lenkit ei.

kyllä mummopyörällä ajaminen on tehokkaampaa kuin hienolla vaihdepyörällä. On pakkocpolkea. '
Mu pyörässä on komevaihdetta, mutta ajan koko ajan kakosella ja vaikka jalkoihi sattuisi poljen vaan mäetkin yläs. Silloinse on tehokasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:

Tässä laihdutellu 23 kiloa..et terveisiä vaan. Persettä on nostettu penkistä,haluan vähän jotain vaihtelua tähän liikkumiseen

Entäs jotain joukkuepeliä, lentistä tai jotain?

Yhteistyössä