Ei ihme, että naiset tekevät enemmän kotitöitä omasta mielestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naiset vauhdissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kerran uskot etteivät naiset "miesten hommia" osaa tehdä, niin mitäs sitten ruikutat siitä, että jotkut eivät niitä tee.

Minäkään en ole ymmärtänyt tätä juttua, että jos kaikki sujuu kuin tanssi aina kymmenessä minuutissa niin olkaa hyvä vain ja tehkää menemään, niin ei tarvisi naisen sitten tuntikausia siinä puurtaa.

Ei taida vaan totuus olla ihan noin yksinkertainen.

Juu jutun juoni vain on se, kuten tässäkin tapauksessa että kotitöitä pitää miehen kyllä tehdä tasapuolisesti tai pääsee poru, mutta niitä miesten tekemiä raskaita töitä ei sitten niihin kotitöihin lasketakaan eikä toki niitä tehdä puoleksi. Mitä kukin mies nyt sitten tekeekin, jos ei ole maatilaa niin sitten muita autonhuolto yms. juttuja niiden metsä ja peltotöiden sijaan.

[QUOTE="vieras";25804206]Juu jutun juoni vain on se, kuten tässäkin tapauksessa että kotitöitä pitää miehen kyllä tehdä tasapuolisesti tai pääsee poru, mutta niitä miesten tekemiä raskaita töitä ei sitten niihin kotitöihin lasketakaan eikä toki niitä tehdä puoleksi. Mitä kukin mies nyt sitten tekeekin, jos ei ole maatilaa niin sitten muita autonhuolto yms. juttuja niiden metsä ja peltotöiden sijaan.[/QUOTE]

Miksi sinä minut otit hampaisiisi?
Meillä tehdään hommia tasaveroisesti, enkä tosiaan oleta että miehen pitää tehdä mitään enemmän kuin minun. Autoja en OSAA rassata, mutta siitä edestä minä teen sitten suurempia kaappien siivouksia jne. Mutta olen aika loukkaantunut että sinulla on usko siitä että kukaan nainen ei miestään auttaisi.
Minusta avioliitto on yhteistyö- ja avunantosopimukseen verrattava kumppanuussuhde. Minulle ainakin on itsestään selvää, että jos jollakin keinolla voin miestäni avittaa, sen teen. Tiedän että mies esim. ekana töistä tultuaan ryhtyy lumitöihin, jos vain ehdin, teen mieluusti sen hänen puolestaan. Tai mitä nyt ikinä keksinkin. Samalla tavalla luultavasti miehenikin ajattelee, usein olen ryhtymässä tekemään seuraavaa hommaa ja huomaan että mies onkin sen jo ehtinyt tekemään. Ei ainakaan huononna parisuhdetta sellainen auttamishalu ja yheen hiileen puhaltaminen.

Ja ketä/mitä tarkoitat tuolla "kuten tässäkin tapauksessa"?!

Otetaan esimerkiksi että mies vaihtaa autonrenkaita; minä sillä aikaa putsaan käytöstä poistuvat renkaat, roudaan ne varastoon ja peittelen pressuilla. Ollaan kuta kuinkin yhtä aikaa oma osamme tehty.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25804206]Juu jutun juoni vain on se, kuten tässäkin tapauksessa että kotitöitä pitää miehen kyllä tehdä tasapuolisesti tai pääsee poru, mutta niitä miesten tekemiä raskaita töitä ei sitten niihin kotitöihin lasketakaan eikä toki niitä tehdä puoleksi. Mitä kukin mies nyt sitten tekeekin, jos ei ole maatilaa niin sitten muita autonhuolto yms. juttuja niiden metsä ja peltotöiden sijaan.[/QUOTE]
Tasapuolisen kun näkisi :D

Meillä mies kyllä tekee asiat kuten auton huollon, se on hänen autonsa enkä minä tiedä mitään siitä. Mutta tuota pikkupihaa kolataan kyllä yhdessä, huonekalujakin osaan siirtää ja elektroniikkaa asentaa. Pyykit on kuitenkin kokonaan minun vastuullani ja ehdottomasti suurin osa perussiivouksesta. Ei taida auton renkaiden vaihtaminen ihan tuota "korvata". Sama joku ruohonleikkuu monissa perheissä, mies vetelee päältäajettavalla pari kerta kuussa ja nyt on sitten hommat tehty. Kun nainen kokkaa, siivoaa ja pyykkää joka hemmetin päivä. Sitten sille naiselle vielä valitetaan että eikö ole tämä paita puhtaana ja onpa taas vääränlaista ruokaa.

Jos sinulla on nainen, joka ei ikinä koske mihinkään "miesten hommiin" mutta oikeasti vaatii sinulta 50% (taitaa olla aika paskapuhetta) niin vaihda sitten vaikka akkaa. Todellisuudessa miltei aina naiset kuitenkin saa aina tehdä sen huolellisemman ja pitemmän kaavan siivouksen, kun mies vain sutaisee kamat pois jaloista. Ja sitten miehet vaan selittää että tyhmä akka pyyhkii jotain kaapinovia ja lattioita vaikka hän on itse siivonnut kaiken vartissa.

• Tykkää
Reactions: säpäle
Naiset pääsee nykyään niin helpolla, suoraan sanoen vituttaa välillä. Kannattaa kuunnella Yle Puheen ohjelma missä mainittiin juuri näistä asioista kuinka hienosti miehet osallistuu nykyään kaikkeen.

Luuletko, että näiltä palstamammoilta tai muilta kuulet ikinä kiitoksen sanaa. Ja olette ihan oikeassa, eiköhän vain erota näistä kusipäistä. Sillähän niistä pääsee, turha näistä asioista on jankuttaa. Älkää ottako suomalaista hemmoteltua prinsessaa, ehkäpä pitäisi hakea seuraavaksi nainen ulkomailta.

Näkemiin ja hyvästi.

Tasapuolisen kun näkisi :D

Meillä mies kyllä tekee asiat kuten auton huollon, se on hänen autonsa enkä minä tiedä mitään siitä. Mutta tuota pikkupihaa kolataan kyllä yhdessä, huonekalujakin osaan siirtää ja elektroniikkaa asentaa. Pyykit on kuitenkin kokonaan minun vastuullani ja ehdottomasti suurin osa perussiivouksesta. Ei taida auton renkaiden vaihtaminen ihan tuota "korvata". Sama joku ruohonleikkuu monissa perheissä, mies vetelee päältäajettavalla pari kerta kuussa ja nyt on sitten hommat tehty. Kun nainen kokkaa, siivoaa ja pyykkää joka hemmetin päivä. Sitten sille naiselle vielä valitetaan että eikö ole tämä paita puhtaana ja onpa taas vääränlaista ruokaa.

Jos sinulla on nainen, joka ei ikinä koske mihinkään "miesten hommiin" mutta oikeasti vaatii sinulta 50% (taitaa olla aika paskapuhetta) niin vaihda sitten vaikka akkaa. Todellisuudessa miltei aina naiset kuitenkin saa aina tehdä sen huolellisemman ja pitemmän kaavan siivouksen, kun mies vain sutaisee kamat pois jaloista. Ja sitten miehet vaan selittää että tyhmä akka pyyhkii jotain kaapinovia ja lattioita vaikka hän on itse siivonnut kaiken vartissa.

Voi voi, kun minä olen naisihminen joka ottaa huomioon miestä kotitöihin pyytäessäni että eipä minua kiinnosta punaisen puupennin vertaa se nurmiokonleikkuu tai metsien harvennus tai autojen huollot/huolto käytän kyllä molempia autoja minäkin, tai laskujen maksu tai puiden kaataminen puutarhasta tai pannuhuoneen huoltaminen saatikka suuttimien vaihto tai paskaputkien tukkeutuminen, jätän ne suosiolla miehelle ja teen sisätyöt sen sijaan. Ja jos ei huvita, voin sitten ostaa einesmakaronilaatikkoa ja pahvilautasia ja kesällä heittään tavarat ulos, kyllä mies grillaa.

näkisiin että naisilta äänestys-oikeus pois, pelkkiä kotihommia ja kodin hoitoa vaan. Naiset ei vaan jotenkin sovi ollenkaan tekemäöän yhtään mitään muuta kuin rätti kädessä heilumaan kotona ja pyyhkimään pölyjä, ihanne yhteiskunta olisi semmonen että kaikki naiset rinnastetaan pahoin kehitysvammaiseen ihmiseen ja samat oikeudet niille. Aina pitöisi olla mies tyytyväisenä ja akka hama nilkoissa että mies pääsee tyhjentämään pussit jos haluaa, joskus voisi ottaa selkäänsäkkin jos mies sitä haluaa.

Mun miehen pyykkihuolto käsittää: laittaa puhtaat pyykit koneesta rumpuun ja rummusta puhtaanpyykin koriin.

Oma pyykkihuoltoni sisältää: Pyykin lajittelun, mahdollisen tahranpoiston, laittamisen pyykkikoneeseen, siirtämisen rumpuun (jonka siis mies satunnaisesti tekee), viikkaamisen ja viemisen kaappeihin. Sen lisäksi toki minulle kuuluu kaikki vaatteiden hankkimisesta, siirtämisestä lapselta toiselle tai välivarastoon ja niiden myyminen, leikkaaminen kuteiksi tai vieminen roskiin. Sekä kaikki paikkaus ja lyhentämiset.

Naiset pääsee nykyään niin helpolla, suoraan sanoen vituttaa välillä. Kannattaa kuunnella Yle Puheen ohjelma missä mainittiin juuri näistä asioista kuinka hienosti miehet osallistuu nykyään kaikkeen.

Meillä ainakin mies kyllä osallistuu (huom. osallistuu) arikisiivoukseen, mutta ei osallistu esim. ikkunoiden pesuun, verhojen vaihtoon, pakastimen sulattamiseen, vessan pesuun, mattojen pesuun yms... On toki joitain asioita, joihin minä en osallistu, mutta koska meillä on molemmilla niitä aika tasapuolisesti, niin mielestäni kodin siivous ja muu jatkuva arkihomma voisi olla sellainen, joihin molemmat osallistuisivat puoliski.

Sitten kuulee jatkuvasti tätä, että miestä pitää kouluttaa, kiristää pillulla ja ties millä. Mitäpä jos miehet ruvetaan kouluttamaan teitä naisia, ei anneta munaa, rahaa jne.

Naiset ovat tehneet perhe-elämästä helvettiä, sotatantereen jossa tapellaan ja riehutaan jatkuvasti.

Sitten kuulee jatkuvasti tätä, että miestä pitää kouluttaa, kiristää pillulla ja ties millä. Mitäpä jos miehet ruvetaan kouluttamaan teitä naisia, ei anneta munaa, rahaa jne.

Naiset ovat tehneet perhe-elämästä helvettiä, sotatantereen jossa tapellaan ja riehutaan jatkuvasti.
Monet naiset ovat kuitenkin todenneet, että elämässä pääsee paljon helpommalla - ja on vähemmän siivottavaakin - kun potkaisee ukon pihalle.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25804529:
Monet naiset ovat kuitenkin todenneet, että elämässä pääsee paljon helpommalla - ja on vähemmän siivottavaakin - kun potkaisee ukon pihalle.

Niinhän ne aina väittää, että elämästä tulee niin ihanaa kun ei ole sitä äijää. Mutta totuus on jotain ihan muuta, ollaan ihan kusessa kun tajutaan, että kappas perkele kyllä se mies aika paljon teki ja toi perheeseen.

Sitten myös itketään kun ei löydy sitä miestä mistään, kuten suurimmalle osalle näistä naisista käy. Ei ainakaan hyvän päälle tajuta mitään, pidetään hyviä miehiä itsestäänselvyytenä ja huomataan vasta jälkikäteen mitenkäs ne asiat oikeasti olikaan.

onneksi on niitä naisia joille elämän tärkein asia ei ole siivoaminen tai puunaaminen.
meillä mies tekee varmasti yhtä paljon kuin minä, joskus enemmän.
me molemmat mielletään perusjuttujen tekeminen samalla tavalla
pyykinpesu: 10-30min (puhtaat pyykit viikataan ja kaapitetaan siihen menee max 15min tuon lisäksi)
pöydän pyyhintä: 2min
keittiönsiivous: 5-10min
tiskikoneen tyhjäys ja täyttö: 5min
imurointi: 10min
lattioiden pesu: 10min
ruuanlaitto:10min-1,5tuntia (riippuu päivästä ja ruuasta)

eli ei meillä kotihommiin mene päivittäin juurikaan aikaa, se tekee kumpi jaksaa ja ehtii, valtaosan noista hoitaa ihan ohimennen
kumpikin kiittää toista jos on tarvetta, kotityöt ei ole meillä taistelun tai riitelyn asia, vaan puolisoina hoidamme kotia yhdessä ilman sen suurempaa numeroa

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Niinhän ne aina väittää, että elämästä tulee niin ihanaa kun ei ole sitä äijää. Mutta totuus on jotain ihan muuta, ollaan ihan kusessa kun tajutaan, että kappas perkele kyllä se mies aika paljon teki ja toi perheeseen.

Sitten myös itketään kun ei löydy sitä miestä mistään, kuten suurimmalle osalle näistä naisista käy. Ei ainakaan hyvän päälle tajuta mitään, pidetään hyviä miehiä itsestäänselvyytenä ja huomataan vasta jälkikäteen mitenkäs ne asiat oikeasti olikaan.
En mä ainakaan ole huomannut, mitä kaikkea mies sellaista täällä teki, mitä en itse voisi tehdä. Ja erosta on pian parikymmentä vuotta aikaa. Mutta joo, esim omakotitalossa on varmasti hommia, joita on ihan kiva, jos fyysisesti vahvempi yksilö tekee. Mä voin soittaa huoltomiehen paikalle, jos jotain sellaista korjattavaa tulee, mistä en itse selviä. Kaupungeissa, kerros- ja rivitaloissa, ei välttämättä ole perinteisiä miesten töitä, joten miehen puuttuminen taloudesta ei vaikuta juuri mihinkään negatiivisesti. Ehdotin sulle jo aiemmin ryhtymistä vakipanoksi jollekin, silloin säästyt parisuhteen ikäviltä puolilta :)

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25804612:
En mä ainakaan ole huomannut, mitä kaikkea mies sellaista täällä teki, mitä en itse voisi tehdä. Ja erosta on pian parikymmentä vuotta aikaa. Mutta joo, esim omakotitalossa on varmasti hommia, joita on ihan kiva, jos fyysisesti vahvempi yksilö tekee. Mä voin soittaa huoltomiehen paikalle, jos jotain sellaista korjattavaa tulee, mistä en itse selviä. Kaupungeissa, kerros- ja rivitaloissa, ei välttämättä ole perinteisiä miesten töitä, joten miehen puuttuminen taloudesta ei vaikuta juuri mihinkään negatiivisesti. Ehdotin sulle jo aiemmin ryhtymistä vakipanoksi jollekin, silloin säästyt parisuhteen ikäviltä puolilta :)

Niinhän ne kaikki selittää, ja kuitenkin monta kertaa itkevät yöllä itsensä uneen kun on niin yksinäistä eikä ketään kenen kanssa jakaa ilot ja surut tai. Kaikille pitää kuitenkin näyttää kuinka vahvoja, itsenäisiä naisia oikein ollaankaan. Totuus onkin tarua ihmeellisempää.

Kuulen välillä näitä tokaisuja, että ei miestä mihinkään tarvita. No tosiasia on kuitenkin se, että naisia nyt ei ainakaan tarvita yhtään mihinkään jos ruvetaan asioita miettimään tältä kantilta.

Tämä on harvinaisen totta. Minäkin kuulin aina silloin tällöin etten tee yhtään mitään paitsi sotken. No, nyt en ole tehnyt tosiaan yhtään mitään, en edes sotkenut viiteen viikkoon, niin kummasti onkin oltu sitä mieltä että kyllähän minäkin jotain tein. Niin ne mielipiteet muuttuvat kun totuus tulee silmille. :)

Niinhän ne kaikki selittää, ja kuitenkin monta kertaa itkevät yöllä itsensä uneen kun on niin yksinäistä eikä ketään kenen kanssa jakaa ilot ja surut tai. Kaikille pitää kuitenkin näyttää kuinka vahvoja, itsenäisiä naisia oikein ollaankaan. Totuus onkin tarua ihmeellisempää.

Kuulen välillä näitä tokaisuja, että ei miestä mihinkään tarvita. No tosiasia on kuitenkin se, että naisia nyt ei ainakaan tarvita yhtään mihinkään jos ruvetaan asioita miettimään tältä kantilta.
Sä et ole ilmeisesti tavannut naisia, jotka eivät pidä parisuhdeongelmista vaan jotka ihan mielellään nk napsivat vain rusinat pullasta :) Naisia, joiden ei tarvitse jakaa ilojaan ja surujaan juuri sen kanssa, jonka kanssa harrastavat seksiä, koska heillä on elämässään muita ihmisiä ilojen ja surujen jakamista varten. On ihan totta, että valtaosa naisista kaipaa turvallista olkapäätä, miestä parhaaksi ystäväkseen jne, mutta on myös naisia, jotka eivät kaipaa. Sulle voisi sopia tällainen nainen, koska silloin ei tulisi rutkutusta kotitöistä, rahasta, vapaa-ajan vietosta, lasten kasvatuksesta eikä oikeastaan mistään muustakaan.

[QUOTE="Neith";25804598]onneksi on niitä naisia joille elämän tärkein asia ei ole siivoaminen tai puunaaminen.
meillä mies tekee varmasti yhtä paljon kuin minä, joskus enemmän.
me molemmat mielletään perusjuttujen tekeminen samalla tavalla
pyykinpesu: 10-30min (puhtaat pyykit viikataan ja kaapitetaan siihen menee max 15min tuon lisäksi)
pöydän pyyhintä: 2min
keittiönsiivous: 5-10min
tiskikoneen tyhjäys ja täyttö: 5min
imurointi: 10min
lattioiden pesu: 10min
ruuanlaitto:10min-1,5tuntia (riippuu päivästä ja ruuasta)

eli ei meillä kotihommiin mene päivittäin juurikaan aikaa, se tekee kumpi jaksaa ja ehtii, valtaosan noista hoitaa ihan ohimennen
kumpikin kiittää toista jos on tarvetta, kotityöt ei ole meillä taistelun tai riitelyn asia, vaan puolisoina hoidamme kotia yhdessä ilman sen suurempaa numeroa[/QUOTE]

Pakko tarttua pieneen yksityiskohtaan: imurointi 10 min? Lattioiden pesu 10 min? Täytyy olla joko tosi pieni kämppä tai sitten tosi hutiloiden tehty siivous :-)

Pakko tarttua pieneen yksityiskohtaan: imurointi 10 min? Lattioiden pesu 10 min? Täytyy olla joko tosi pieni kämppä tai sitten tosi hutiloiden tehty siivous :-)

jaa, on tuo liki 100m2, ei siihen imurointiin mene normi arkisiivouksessa aikaa, kun mun mielestä arkisiivoukseen ei kuulu sohvien nostelut, kirjahyllyjen imuroinnit tai muut vastaavat hulluudet :D
lattian pesu myöskin sujuu ripeästi.
suursiivoukset on asia erikseen, silloin siirrellään huonekaluja, pyyhitään jalkalistoja jne ja se ihme tapahtuu vain silloin kun jommalla kumalla on järjetön motivaatio siihen (eikä se sohvan siirtely nyt kovinkaan paljoa aikaa enempää vie)

Naisen logiikka:
- kerään ympäri kämppää levitetyt pyykit
Meillä jos pyykit ei ole pyykikorissa saavat jäädä pesemättä
- tarkistan jokaisen yksitellen, onko pesun tarpeessa vai muuten vain viskattu tuolin selkämykselle tai lattialle
edelleen kaikki mikä on vain pyykikorissa pestään meillä
- vien pyykit kylpyhuoneeseen
se jo kahdessa edellisessä vastauksessa mainittu kori on siellä meilläkin
- lajittelen pyykit värin ja pesuohjelman mukaan
kaikki vain samaan koneeseen, meillä ei vaaleita vaatteita onneksi käytä kukaan ja kaikki pestään 40 asteessa
- tarkistan jokaisesta vaatteesta erikseen, onko tahranpoistoainetta vaativia tahroja
en todellakaan
- tarvittaessa hankaan rasvatahraa ensin sappisaippualla
mitä se on?!?!?!?!
- laitan pyykit koneeseen
- annan koneen käydä
- tyhjennän edelliset pyykit narulta
- lajittelen puhtaat pyykit
- vien puhtaat pyykit kaappeihin omille paikoilleen, tarvittaessa silitän ensin
en edes muista missä meidän silitysrauta on.....
- ripustan pyykit narulle

2,5 h ei mene kyllä ikinä....

Voisitko kertoa millainen olisi se parisuhde, jossa itse haluaisit elää, ja käytännön toimien jakaminen siinä?

Olen kyllästynyt martyyrinaiseen, kaipaan positiivisempaa ihmistä elämääni. Eiköhän jokainen kypsy jossain vaiheessa kuuntelemaan kuinka rankkaa on napsauttaa pesu tai astianpesukone päälle.

Jonkin aikaa se on jopa hellyyttävää, mutta muuttuu ajan myötä lähinnä rasittavaksi.