ei huoli pulloa ei :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
lyömään suinpäin pulloa suuhun josta ajan kanssa voi olla se seuraus että vauva alkaa vieroksua rintaa ja siirtyy pullolapseksi:

Huomannet varmaan Kirsikka, että en ole puoltanut pullottelua. Olen kehottanut tihentämään syöttövälejä eli tässä tapauksessa imetystä.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Lapsi kyllä informoi nälkäänsä ja 3kk ikäisen voi jo antaa kyllä nukkua jos nukkuu yöt, pissavaipat kertoo paljon.

Vastasyntyneenkin voi antaa nukkua yöt, jos paino nousee ongelmitta. Kirsikka hyvä, ap:n lapsen paino ei nouse, joten hänen pitää kokeilla eri keinoja ja yksi keino on se, että yölläkään ei pidetä hirveän monen tunnin taukoja.

Silloin, kun lapsi on epätavallisen unelias esim. vähäisen ravinnonsaannin vuoksi, niin ei hän välttämättä jaksa informoida nälkäänsä.

No mutta onhan se noussut, sen 160gr vkossa kai?! Ja se on ihan hyvä kasvu.
Joten?

JanuLiituksen mukaan hidastunut. Kannattaisi sinunkin lukea näitä viestejä. Kokonaisnousu ok, mutta nyt hidastunut. Eli ilmeisesti tullut notkahdus.

Kannattaisi sinunkin lukea, koska Janushan sanoi että "kai se sitten on laskenut kun lääkäri määräs velliä". Minä tuosta ymmärsin että hän itsekin vain päätteli että kaipa se on laskenut, miksi muuten lääkäri olisi määrännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Kannattaisi sinunkin lukea, koska Janushan sanoi että "kai se sitten on laskenut kun lääkäri määräs velliä". Minä tuosta ymmärsin että hän itsekin vain päätteli että kaipa se on laskenut, miksi muuten lääkäri olisi määrännyt.

No mä enää itsekään pysy perässä että onko se laskenu vai eikö oo
:snotty:

Tissillä mennään ja toivottavasti se nyt edes joskus huolis sen pullon jos sattuu rintamaito loppumaan. lusikalla jos syöttäs niin menis aika kauan että nälkä menee ohi

En jaksanut lukea koko ketjua mutta maalaisjärkihän jo sanoo että jos syntymäpaino noin pieni niin tottakai se tasasesti kulkee muita alempana painossa. Eihän se nyt mitään pyräystäkään voi ottaa. Tai voi, mutta tuskin. Jos maitoa kerran tulee ja vauva tyytyväinen niin jatka samaan tahtiin tisulla PAITSI melko pitkiltä välit kuulostaa, mun tyttö söi tunnin välein ton ikäisenä ja siitä kuukausia eteenpäin melkolailla samaan tahtiin :D . Jos joku on huolissaan painosta niin imetä vaikka tiheemmin mutta älä suotta ala tunkeen korvikkeita tai korvikevellejä. Tätä mieltä minä olen. Toki teet niiku ite haluat. Mua vaan harmittaa kun nykyään syystä ja toisesta survotaan ihan hirveen pienille jo ulkopuolisia maitoja kun on ne rinnatkin olemassa ja OIKEALLA kannustuksella ja neuvoilla maitoa kyllä tulee SUURIMMALLA osalla ja vauva kasvaa :hug: :flower:

Terve, reippaasti yli 3 kh vauva tietää kyllä nälkänsä(nämä niille, jotka kehoittavat herättämään yöllä lisää tissille) Ap:n vauva syö kerran, mikä normaali määrä ihan tuossa iässä.

Yhteistyössä