Ei hössöttäjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinttila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinttila

Vieras
Hei, onko täällä sellaisia, kenties vähän vanhempia äitejä, jotka eivät jaksa hössöttää nukkumaanmenajoista, super terveellisestä ruoasta, kestovaipoista, jne., Esikoinen on nukkunut perhepedissä ja kehittynyt meidän vanhempien mukana ikäänkuin itsekseen. Välillä valvoo illalla pitkään, välillä menee aikaisin nukkumaan. Välillä syö Hesessä kanafilepaloja ja ranskalasia, välillä lohikeittoa. Tykkää katsella videoita ja toisena päivänä leikkiä nukeilla. Nyt meillä on vauva ja jotenkin aika on vielä helpompaa. Ihmettelen kuitenkin suuresti, kun kaikk tapaamani äidit haluavat tehdä äitiydestä paljon vaikeampaa kun se onkaan. Vauvani syö hyvin (välillä pilttiäkin), nukuu hyvin, nauraa ja itkeekin silloin tällöin. Esikoiseni on mitä hurmaavin...ja muidenkin kuin vain minun itseni mielestä.

Mitenkäs ne teidän seksihommat on sujuneet, kun esikoinen on nukkunut perhepedissä? Ilmeisesti kuitenkin jotenkin, kun lisääkin perheenlisäystä on tullut.

Ihailen kaltaisiasi äitejä. Itse en tule varmaan ikinä tuollaiseen rentouteen pystymään. En haluaisi tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovat, mutta en vaan osaa olla huolehtimatta ja jännittämättä, suunnittelematta ja kontrolloimatta.

On aika ahdasmielistä ajatella, että seksiä voisi harrastaa vain sängyssä.
Meidän perheessä on nukuttu kolme vuotta nyt perhepedissä, eikä siellä sekstata.
Meillä harrastetaan seksiä ruokapöydällä, suihkussa, sohvalla, lattialla tai jossain muualla, ei makkarissa :D

Meillä ei liikoja hössötetä ja suoraan sanottuna välillä mietin, että olenko liiankin huoleton kasvattaja. Kun seuraa muita äitejä, niin lapsia kielletään milloin mistäkin asiasta ja ruoka-ajoista ei tingitä koskaan. Just eilen totesin mieheni kanssa, että lounas tahtoo meillä jäädä viikonloppuisin leipä ja maito -linjalle. Meillä on nyt kaksi lasta ja nuorempi on vielä alle vuotinen, joten minä olen höllännyt otteita vanhemman lapsen kanssa. Enää en jaksa niuhottaa jokaisesta asiasta. Vanhempi tyttö on kuitenkin oikein reipas ja sosiaalinen ja osaa käyttäytyä nätisti. Useimmiten yleisillä paikoilla tottelee ja käyttäytyy ok. Kotona kyllä osaa ja uskaltaa kokeilla rajojaan :)

Ruoka meillä on tavallista kotiruokaa, välillä syödään eineksiä (enkä todellakaan ota siitä paineita!) ja karkkiakin lapsi saa.Olen sitä mieltä, että totaalikielto ei aiheuta kuin ongelmia myöhemmin (asian kuin asian suhteen, ei ainoastaan karkin).

Suunnilleen samoin meillä kuin Kyltsi73:llakin. En todellakaan jaksa hirveesti ressata meneekö lapsi aina samaan aikaan päikkäreille tai syökö kotiruokaa vai eineksiä ja mihin aikaan. Telkkaria saa katsoa kunhan myös leikkii välillä ja karkkipäivää meillä ei ole. Jonkunlaiset rajat toki on ettei syö esim. karkkia ihan jatkuvasti tai käyttäydy kuin pieni apina (myöskään kotona) mutta suht "huoleton" olen minäkin. Meillä myös kaksi lasta, esikoinen siis 2,5v ja nuorempi 4kk. Anopin mielestä lellimme pilalle mutta se olkoon hänen mielipiteensä... kun hän ei ole meillä kuitenkaan (onneksi;D) jatkuvasti näkemässä meidän kasvatustapojamme. Kukin tyylillään.

Rentoushan on vaan hyväksi, kai sen kritisointiin on aihetta vasta siinä vaiheessa jos lapsi kärsii: Lihoo tai sairastuu liiasta karkista tai puuttellisesta ruokavaliosta, unirytmi on niin persiillään että tarha tai koulu kärsii, ei osaa ollenkaan ihmisten tapoja ja aiheuttaa siten itselleen & muille ongelmia, pompottaa koko huushollia, tai masentuu/sulkeutuu liiasta ruudun tuijottamisesta.

Niin kauan kun näitä "oireita" ei ilmene, saapi olla just niin rento kuin huvittaa :)

Uusimmat

Yhteistyössä