Ei hitto mä alan oleen väsynyt ja kyllästynyt äiti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Minkäikäinen vauva? Eihän tuohon oikein muuta voi sanoa, kuin että kyllä se siitä aikanaan helpottaa... Ja toisaalta, tuskin huolii sulta pulloa, meillä ainakaan kumpikaan lapsi ei ole multa huolineet pulloa, mutta ovat kyllä ottaneet kun isä on syöttänyt, jos mä olen ollut pois.

5kk. Ei se huoli keltään: ei isiltä, ei mummilta, ei vaikk mä en olisi saatavilla. Olin yhden illan pois ja... no, se siitä. Mies yritti kaunistella mulle että olivat muka pärjänneet, mutt anoppi kertoi myöhemmin että ilta oli ollut ihan kauhea.

Syökö jo kiinteitä miten? Meinaan vaan että meillä kyllä pärjäsi tuon ikäisenä muutaman tunnin ihan soseillakin kun meni jo sapuskaa sen verran alas, ettei välttämättä nälkäänsä tarvinnut tissiä jos olin muutaman tunnin poissa.

No ei yhtään. Rehellisyyden nimissä mä olen itse ihan päättänyt etten vielä aloita: hyvinä päivinä on sellanen meininki, että kun tätä täysimetystä on jo 5 kk kestetty, kestetään vielä kuukausi ja alotetaan ne kiinteet sillon puoli vuotiaana, kun suositus on. Mutta sitt tälläsina päivinä tekis mieli keittää porkkanat tonne kaappiin oottamaan välittömästi.. :ashamed:

Meillä todella vaativa lapsi ja vain äiti kelpaa!! Ei juo pullosta,ei syö tuttia:( Olen asennoitunut et nyt mennään näillä ja kyllä se tästä helpottaa. Vaavi nyt 6kk.

Ei tuo pahin riippuvuus enää kauaa kestä, koita jaksaa :) Meillä on ollut kaksi samanlaista tapausta, nuorempi nyt 10kk. Muutaman tunnin irtiottoja aloin saada kun lapset alkoivat syödä soseita. Meillä ei kumpikaan ole pullosta pahemmin suostunut syömään, ei edes lypsettyä maitoa. Tutti ei ole kelvannut kummallekaan. Ala opettaa pikkuhiljaa jo nokkamukiin. Anna imetyksen jälkeen suunhuuhtelu huikkaa vedellä, niin oppii siinä huomaamatta. Kyllä se pian helpottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Minkäikäinen vauva? Eihän tuohon oikein muuta voi sanoa, kuin että kyllä se siitä aikanaan helpottaa... Ja toisaalta, tuskin huolii sulta pulloa, meillä ainakaan kumpikaan lapsi ei ole multa huolineet pulloa, mutta ovat kyllä ottaneet kun isä on syöttänyt, jos mä olen ollut pois.

5kk. Ei se huoli keltään: ei isiltä, ei mummilta, ei vaikk mä en olisi saatavilla. Olin yhden illan pois ja... no, se siitä. Mies yritti kaunistella mulle että olivat muka pärjänneet, mutt anoppi kertoi myöhemmin että ilta oli ollut ihan kauhea.

Mitä hittoa tää äidit paasaa!!! 5KK. ikäisen kuuluukin olla äidistään riippuvainen. Ei ne mitään nukkeja ole!!!!

Kyllä meillä vauva hyväksyi myös isän hoitajakseen, kun vauva oli 5 kk. Tosin isä oli kotona ollut ekat 4 kk, joten vauva tunsi hyvin myös isänsä. Muuten ei ollut ongelmia, vauva oli rauhallinen ja tyytyväinen. Ap:lle toivotan jaksamisia, teillä ilmeisesti vaativa vauva, eikä siinä mitään, me ihmiset olemme erilaisia. Voisitko käyttää kaupungilla esim. rintareppua tai kantoliinaa? Siinä vauva voisi katsella ympäristöään :)

Kiitos. :hug: Edellisen vauvan kanssa mä olin töissä jo vauvan ollessa 4 kk, isä hoiti pullon kanssa vauvan kotona. Mä en valitsisi sellaista äidin osaa, jossa vauva olisi riippuvainen vain äidistä, ellei nyt tilanne olisi se että vauva on itse valinnut juuri niin.

Me ollaan pikkuhiljaa opeteltu siinä repussa olemista: ostin hienon kantorepun juuri tätä varten, mutta tyttö viihtyy siinäkin vain hetken, ja sitten jo itkee pois. Mutta pikkuhiljaa..

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
:hug: tiedän tunteen, mut jos yhtään lohduttaa se vauva on ihan hetken päästä murkku joka ei tuu edes sylii vaikka pyytelis ja anois :D

Noin on jo meilläkin kuopuksen kanssa, onneksi edes halii väliin. Enjaksaisi sylissä pitääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja just niin:
ASENNETTA,ASENNETTA vaan. Tota se äitiys on ;)

Juu taitaa nykyään naisilla olla sellanen käsitys,et vauva kiva nukke jota mukava näytellä ;)
Ja sit kun vaavi ei olekkaan niin helppo niin jo rutistaan kun ei omaa aikaa ole!!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mitäpä jos tekisitte vielä yhden lapsen, mies alkaa opiskelemaan ja samaan syssyyn rakennatte. eikös sellaiset ole olleet suunnnitelmat?

Mä en ole kyllä missään vaiheessa puhunut lisälapsista, päin vastoin on ollut sellaset pläänit, että tämä jäisi viimeiseksi. Ja että mies todella alkaisi opiskelemaan, mutta myös mua kiinnostaa alan vaihto, eikä rakentaminen nyt tule kysymykseen (jos sitten koskaan ylipäätään...)

Mäkin olin 2 yötä pois kun likka oli noin vuoden (taas Tukholmassa) ja siihen asti joka yö paljon rinnalla. Oli huutanut ekan yön koko ajan, minuutin taukoja lukuunottamatta.. seuraavana yönä huusi vain vartin välein ja kun mä tulin kotiin lypsin rinnat äkkiä tyhjiksi, teki niin kipeetä! Mutta sen jälkeen ovatkin yöt olleet rauhallisempia ja päivätissiä ei enää ole. Mutta sun pieni vielä niin pieni, etten tuota suosittele!

Alkuperäinen kirjoittaja ikäeroa tarpeeksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos nyt vielä tekisit lisää lapsia niin kyllä se helpottaa.

Noin se voi käydä tai sitten ei. Jos ei yhden kanssa pärjää ei toinna lisää tehdä kunnes pärjää.

Tolla ap:lla vaan on jo useempi lapsi ja muutenki kaikkee vaikeutta ja ero oli suunniteilla jos ei lie jo toteutunu jne. :/ masennusta ja rahavaikeutta ja ja on kertonu täällä runsaasti noista.

Alkuperäinen kirjoittaja oh jee:
Alkuperäinen kirjoittaja just niin:
ASENNETTA,ASENNETTA vaan. Tota se äitiys on ;)

Juu taitaa nykyään naisilla olla sellanen käsitys,et vauva kiva nukke jota mukava näytellä ;)
Ja sit kun vaavi ei olekkaan niin helppo niin jo rutistaan kun ei omaa aikaa ole!!

Näinhän se joillakin näyttäis olevan....

Ei tuo pahin riippuvuus enää kauaa kestä, koita jaksaa :) Meillä on ollut kaksi samanlaista tapausta, nuorempi nyt 10kk. Muutaman tunnin irtiottoja aloin saada kun lapset alkoivat syödä soseita. Meillä ei kumpikaan ole pullosta pahemmin suostunut syömään, ei edes lypsettyä maitoa. Tutti ei ole kelvannut kummallekaan. Ala opettaa pikkuhiljaa jo nokkamukiin. Anna imetyksen jälkeen suunhuuhtelu huikkaa vedellä, niin oppii siinä huomaamatta. Kyllä se pian helpottaa!

Mä ostin jo nokkamukin, mutten ole vielä kokeillut. Mutta taidanpa pestä sen huomiseksi todellakin jo valmiiksi... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
:hug: Mä oon välillä täällä kans ihan kypsänä tähän vauva-arkeen, viimeks tänään kysyin mieheltä, että voisko tän vielä perua.... :|

Jospas laitat sen veljesi hoitamaan kesän talonmaalauksen lisäksi. Eikös hyvä idea? Osaahan tuo jo melkein aikuinen.

Meillä oli esikoinen koliikkivauva ja huusi ekat 5kk elämästään 20.15-3.45 välisen ajan.
Aamusin ja päivisin olin todella väsynyt ja diagnosoitiin masennus.
Helpotti vasta kun vauva oli noin 8kk ja alko kunnolla syömään kiinteitä ja ei tarvinnut syliä taukoomatta.
Täysimetin 4kk ja osittain 8kk ikään asti (aamulla ja illalla imetys ja muulloin korviketta).
Korveita mentiin kaikki läpi ja ainut oli nan- merkkinen mikä meni alas,muut sylki ja valutti ohi.
Jaksamista :hug:

voima hali sinulle! ymmärrän täysin uupumisesi! Minulta olisi pimahtanut pää tuossa tilanteessa ihan oikeasti. Onneksi tiedostin tämän jo raskausaikana, ja aloin antamaan vauvalle pullosta maitoa jo sinä päivänä kun kotiuduttiin sairaalasta, ja näin oppi juomaan pullosta sekä syömään rintaa. Minulta onneksi tuli kyllä pumppaamalla ihan reilusti omaa maitoa, mitä annoin vauvalle. Pakko oli päästä muutaman kerran viikossa vähäksi aikaa yksin jonnekin. Koita jaksaa vielä vähän aikaa:)

Kyllä se pian helpottaa! Muistelisin että tuo tissitakiaisvaihe oli aika hurja tuossa 4-5kk ikäisenä, eikä mitään toivoa että pullosta olisi huolinut yhtään mitään. Yritä helpottaa arkeasi kyläilemällä, tai ihan mikä nyt sinulle sitten olisi omiaan, mutta niin että vauva kulkee mukanasi.

Ja sitten mietitään, miksi äidit ei hae apua väsymykseen? :whistle:

Voimia ap:lle. Päivä kerrallaan. Hyvin pianhan te kuitenkin kiinteätkin aloitatte.

Meillä pojalla meni todella pitkään ennen kuin pullon huoli ja silloinkin vaan joi tissimaitoa, puolen vuoden iässä aloin sekoittamaan tissimaidon sekaan hieman korviketta, niin alkoi senkin makuun tottumaan.

voima hali sinulle! ymmärrän täysin uupumisesi! Minulta olisi pimahtanut pää tuossa tilanteessa ihan oikeasti. Onneksi tiedostin tämän jo raskausaikana, ja aloin antamaan vauvalle pullosta maitoa jo sinä päivänä kun kotiuduttiin sairaalasta, ja näin oppi juomaan pullosta sekä syömään rintaa. Minulta onneksi tuli kyllä pumppaamalla ihan reilusti omaa maitoa, mitä annoin vauvalle. Pakko oli päästä muutaman kerran viikossa vähäksi aikaa yksin jonnekin. Koita jaksaa vielä vähän aikaa:)

Kaikista hauskinta tässä ehkä on se että toi vauva söi sairaalassa pullosta.. Mulla kestää maidon nousu aina kai melko kauan, neljä, viisi päivää. Kotona vasta on noussut jokaisen vauvan kohdalla. Eli siis sairaalassa oli ihan pullo ruokinnalla, mutta kun pääsi tissin makuun... :whistle:

Yritän, pakkohan se on jaksaa. Ja huomenna jaksan taas paremmin, varmasti. Siihen on pakko uskoa ainakin. :D

Yhteistyössä