Ei hitto mä alan oleen väsynyt ja kyllästynyt äiti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Onko se nyt siitä kuukaudesta kiinni että aloittaa ne kiinteät? Ottaako se ylpeyden päälle vai mihin jos ne nyt jo aloittais?

Kuten sanottu, tää on mun viimenen vauva hyvin todennäköisesti. On siinä oma haikeutensakin luopua siitä täysimetyksestä nyt, kun ajatus on se että enempää ei tule. Eli ei ehkä ylpeys ole kysymyksessä, mutta jokin muu omituinen tunnesidejuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Onko se nyt siitä kuukaudesta kiinni että aloittaa ne kiinteät? Ottaako se ylpeyden päälle vai mihin jos ne nyt jo aloittais?

Kuten sanottu, tää on mun viimenen vauva hyvin todennäköisesti. On siinä oma haikeutensakin luopua siitä täysimetyksestä nyt, kun ajatus on se että enempää ei tule. Eli ei ehkä ylpeys ole kysymyksessä, mutta jokin muu omituinen tunnesidejuttu.

Ok. Mutta mieti vielä miten on kuitenkin teidän jaksamisen kanssa parempi?

Jostain luin, että vauva VAATII sellaisen hoidon kuin tarvitsee. Tätä olen kovasti miettinyt, luin sen vasta kun kuopuksenkin vauva-aika oli ohi. Olisinkohan pitänyt muuta kuin esikoista tarpeeksi sylissä, jos vauva ei olisi sitä kurkkua suorana huutamalla vaatinut.

:ashamed:

jaksamista, jouluna tilanne on jo ihan toinen.

Alussa se nyt vain on tuollaista. Hallausta ja voimaa ja suosittelen sitä tisua vaan mikäli vain jaksat. :) Mulla oli oikea megatisutakiainen. En edes viitsi kertoa miten sitova mun tyttö oli. Ajan kanssa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Ok. Mutta mieti vielä miten on kuitenkin teidän jaksamisen kanssa parempi?

Joo, mä mietin. Mutt en päätä mitään yhden huonon päivän perusteella: katselen taas huomenna, miten meillä menee.

meidän poika oli ihan samanlainen...tissitakiainen oli.ei kelvannu pullosta.ei ollu suostunu syömään pullosta,kun olin ostoksilla...tissi kyl sit kelpas ku kotia tulin..olikin sit siitä lähtien mukana.mut onneksi n.7kk ikäsenä vihdoin pullo kelpas. :)

mut onko se sille lapselle hyväksi et äiti on tosi väsy vai se et vauva sais lisäruokaa ja jaksais paremmin muidenkin lasten kans?? Mut oma on valinta ja turha siis nurista. ;)

Entä ne vauvat jotka huutaa ja kaipaa äitiä syntymästään asti? tarjotaanko niillekkin heti kiinteitä? huh. Jos kuukausi olis samanlaista miettisin tarviiko siirtyä kiinteille,mutta en todellakaan päivän tai edes viikon perusteella.
Tietenkin vauva on kiinni äidissä kun on vauva.
Et ole tainnut itse imettää kauaa kun hirvee hoppu kiinteille 5kk iässä.
Jotkut kattos suosii imetystä vaikka olis kuinka rankkaa.
Katsoo vaikka ruotsia heti vieressä on kiinteiden suositus vasta 7kk iässä.
Kaikki pitäis tapahtua heti ja päästä helpoimmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Todellakin harmaa idiootti:

Entä ne vauvat jotka huutaa ja kaipaa äitiä syntymästään asti? tarjotaanko niillekkin heti kiinteitä? huh. Jos kuukausi olis samanlaista miettisin tarviiko siirtyä kiinteille,mutta en todellakaan päivän tai edes viikon perusteella.
Tietenkin vauva on kiinni äidissä kun on vauva.
Et ole tainnut itse imettää kauaa kun hirvee hoppu kiinteille 5kk iässä.
Jotkut kattos suosii imetystä vaikka olis kuinka rankkaa.
Katsoo vaikka ruotsia heti vieressä on kiinteiden suositus vasta 7kk iässä.
Kaikki pitäis tapahtua heti ja päästä helpoimmalla.

Joo paitsi että jos perheestä sekä isällä että äidillä on mt ongelmaa - masennusta ja muutaki problematiikkaa runsaasti ero pohdinnassa talon osto ja parin kk päästä myynti kun ei ookkaa kiva ja opiskelua ja työttömyyttä niin ehkä sillä vauvalla olis kiva olla edes masu täynnä :/

Alkuperäinen kirjoittaja suosittelen:
Asennemuutos sulle, niin alkaa pelittää :wave: Vauva on niin pienen hetken pikkuinen, että nyt vaan rauhoitut olemaan häntä varten etkä stressaa muusta! Töllö päälle ja sohvalle tissittelemään, ehdit muita asioita myöhemmin :hug: Kun rentoudut etkä yritä turhia, niin pystyt nauttimaan läheisyydestä vauvan kanssa!

Täysin samaa mieltä.
Vauvat on todella pienen aikaa vauvoja, joten suosittelen sitä asennoitumista siihen että pienen hetken olet lapsellesi se "koko maailma".

Yhteistyössä