Ei hemmetti noita myynti-ilmoitukseen vastaavia kyselijöitä...

  • Viestiketjun aloittaja vierailijath
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja 25 jatkaa, että mulle nettikirppiksillä ostaminen on aina ollut hirveän helppoa. Menen ja ostan tuotteen ja maksan siitä mitä on pyydetty. Ne on niin pieniä rahoja ja pieniä asioita elämässä.
 
vierailija
Yksi ostajaryhmä ovat nämä inttäjät: Ilmoituksessa sanotaan selkeästi "nouto" ja ostaja laittaa viestiä:"Tää tulee varmasti kirjeenä 2,60e, laita mulle tilinumero ja tuote heti postiin." Ehkä tuote tulisi kirjeenä, mutta minä en ole sitä valmis postittamaan (pitäisi etsiä pakkausmateriaali, mennä postiin jne) vaan odotan hetken sitä ostajaa, joka tulee ovelleni. Minä myyn, minun valintani. Älä intä.
 
vierailija
Yksi ostajaryhmä ovat nämä inttäjät: Ilmoituksessa sanotaan selkeästi "nouto" ja ostaja laittaa viestiä:"Tää tulee varmasti kirjeenä 2,60e, laita mulle tilinumero ja tuote heti postiin." Ehkä tuote tulisi kirjeenä, mutta minä en ole sitä valmis postittamaan (pitäisi etsiä pakkausmateriaali, mennä postiin jne) vaan odotan hetken sitä ostajaa, joka tulee ovelleni. Minä myyn, minun valintani. Älä intä.
Näistä ihmisistä saa sellaisen kuvan, että he eivät oikein osaa eläytyä siihen myyjän tilanteeseen tavallisena ihmisenä. Aivan kuin heidän mielestään se myyjä istuisi vain päivät pitkät paketoimassa ja postittamassa tavaroita. Aivan kuin myyjän työtä olisi se kirpparin pyörittäminen. Oikeasti ne, jotka eniten myyvät, ovat usein muutenkin ruuhkavuosissa eli kasvuikäisten lasten vanhempia. Niillä on siinä arjessa työpäivän jälkeen sata asiaa tehtävänä, eikä ehkä niin aikaa ja motivaatiota joka trikoorättiä alkaa mittailemaan, ja vertailemaan sitten, että menisikö tää halvemmalla ärräpaketilla vai postin kautta. Vaivannäöstä saatava palkka kun on vähintäänkin vaatimaton, kun siitä vähentää kaikkeen säätämiseen kuluneen ajan ja bensat postiin.
 
vierailija
Entäs sitten häviävät ostajat?! Olen vastannut ostajan viestiin tilinumeroni ja kyselen osoitetta, johon tuotteen lähettää. Ostaja häviää, ei viestiä, ei rahaa tililleni. Noin viikon kuluttua myyn tuotteen toiselle, joka maksaa heti tililleni ja lähetän tuotteen. Ensimmäinen ostaja herää koomastaan ja laittaa viestiä: tässä mun osoite ja maksan ihan kohta. Niinku mitä? Miksi kuvittelet, että tuote on sinun jos et ole sitä maksanut? En varaile mitään tuotteita jos et edes ilmoita maksuaikataulustasi.

Ensimmäinen maksaja saa tuotteen.
 
vierailija
Miksi turhaan edes kysyä postituksesta, jos sitten ei ole valmis sitä postitusta kuitenkaan maksamaan.
Et ole tainnut juurikaan ostella postitettavia tuotteita. Eri myyjät myyvät samaa tuotetta hyvin erilaisilla toimituskuluilla. Yksi käyttää käytettyjä ilmaisia laatikoita lähettämiseen ja pakkaa sen siten, että sen saa lähetettyä halvimmalla mahdollisella tavalla ja valitsee myös sen halvimman lähetystavan. Toinen ostaa postista kalliin postituslaatikon (ja maksattaa sen ostajalla), pakkaa laiskasti isompaan laatikkoon kuin tarve olisi eli postitushinta kasvaa siitäkin. Sen lisäksi pitää vielä laskea kulut auton käytöstä sinne postiin mennessä ja takaisin kotiin ajelusta, unohtamatta kengänpohjien kulumista ja nekin lisätään ostajan maksettavaksi. Ostajanhan pitäisi osata arvata, miten sinä satut postitukset hinnoittelemaan. Ja minkä firman kautta postituksesi ylipäätään suostut hoitelemaan.

Viisi euroa oletettua kalliimpi postituskulu on merkittävä, jos se esimerkiksi tuplaa ostetun tuotteen hinnan. Minulla ainakin kokonaishinta ratkaisee, ostanko vai en.

Senkun säilyttelet romusi, suurin osa ostajista kuitenkin vieroksuu niitä ilmoituksia, mistä kulut eivät selviä ja ostavat joltain toiselta, mistä saavat heti selville, mikä on kokonaishinta. Postikuluista en yritä tingata jos ne ilmoitettu. Ja oletan saavani niillä kuluilla, mikä on ilmoitettu.
 
vierailija
Et ole tainnut juurikaan ostella postitettavia tuotteita. Eri myyjät myyvät samaa tuotetta hyvin erilaisilla toimituskuluilla. Yksi käyttää käytettyjä ilmaisia laatikoita lähettämiseen ja pakkaa sen siten, että sen saa lähetettyä halvimmalla mahdollisella tavalla ja valitsee myös sen halvimman lähetystavan. Toinen ostaa postista kalliin postituslaatikon (ja maksattaa sen ostajalla), pakkaa laiskasti isompaan laatikkoon kuin tarve olisi eli postitushinta kasvaa siitäkin. Sen lisäksi pitää vielä laskea kulut auton käytöstä sinne postiin mennessä ja takaisin kotiin ajelusta, unohtamatta kengänpohjien kulumista ja nekin lisätään ostajan maksettavaksi. Ostajanhan pitäisi osata arvata, miten sinä satut postitukset hinnoittelemaan. Ja minkä firman kautta postituksesi ylipäätään suostut hoitelemaan.

Viisi euroa oletettua kalliimpi postituskulu on merkittävä, jos se esimerkiksi tuplaa ostetun tuotteen hinnan. Minulla ainakin kokonaishinta ratkaisee, ostanko vai en.

Senkun säilyttelet romusi, suurin osa ostajista kuitenkin vieroksuu niitä ilmoituksia, mistä kulut eivät selviä ja ostavat joltain toiselta, mistä saavat heti selville, mikä on kokonaishinta. Postikuluista en yritä tingata jos ne ilmoitettu. Ja oletan saavani niillä kuluilla, mikä on ilmoitettu.
Olet oikeassa, en postita enkä osta postitse. Minusta se on ylimääräistä höösäämistä, samat arkipäivän tuotteet saa omalta alueelta, jos ei asu ihan peräkorvessa. Eri asia jos keräilee jotain, mutta lasten vaatteita ja lastentarvikkeita löytyy kaikkialta.
Sinänsä toki arvostan, että ihmisillä on aikaa ja mielenkiintoa touhuta kaikenlaista ylimääräistä. En vain tajua, miksi tehdä yksinkertaisista asioista monimutkaisia postittamalla toiselta puolelta maata toiselle puolelle maata, kun naapurilla voi olla ihan sama tavara myytävänä myös.
Itse ilmoitan aina, että pelkästään nouto ja en postita, silti niitä postituskyselyitä tulee tasaisesti. Siitä syystä, että hinnat ovat edulliset verrattuna muihin myyjiin - juuri siksi että en näe myymisen eteen yhtään enempää vaivaa kuin on pakko.
 
vierailija
Itse ilmoitan aina, että pelkästään nouto ja en postita, silti niitä postituskyselyitä tulee tasaisesti. Siitä syystä, että hinnat ovat edulliset verrattuna muihin myyjiin - juuri siksi että en näe myymisen eteen yhtään enempää vaivaa kuin on pakko.
Teen samoin: hinnat alhaiset, ilmoituksessa selkeästi "vain nouto, ei postitusta" ja silti kysytään postikuluja. Ostajalle sanoisin: älä kysele tyhmiä! En ikinä vastaa näihin kyselyihin. Miksi vastaisin, koska en aio kuitenkaan postittaa? Oikea ostaja tulee kyllä ja noutaa tuotteen.
 
vierailija
Teen samoin: hinnat alhaiset, ilmoituksessa selkeästi "vain nouto, ei postitusta" ja silti kysytään postikuluja. Ostajalle sanoisin: älä kysele tyhmiä! En ikinä vastaa näihin kyselyihin. Miksi vastaisin, koska en aio kuitenkaan postittaa? Oikea ostaja tulee kyllä ja noutaa tuotteen.
Tietysti, jos toinen myy samaa tuotetta 30 euroa huokeammalla kuin toinen, niin ostajalla on yllättäen kiinnostusta selvittää postituskulut.
Tämä selittää myös osan ostajakatoamisista= tuotteen on saanut jostain huokeammalla.
 
vierailija
Pahimpia ovat viikonloppuyöt (pe-la ja la-su) jolloin tulee paljon kyselyjä. Ilmeisesti porukka kännipäissään laittaa viestejä "ostan tän" ja sit kun pää selviää niin ei olla enää kiinnostuneita. Myyjälle kiinnostuksen lopahtamisesta on tietenkin ihan turha ilmoittaa.
 
Sitten siellä on se valtavan hauska porukka, joka kuvittelee, että oikeasti lähdet vartavasten hengailemaan lähistöllä sijaitseviin slummiutuneihin ostoskeskuksiin vain viedäksesi 5 euron toppatakin ostajalle.
 
Olen myynyt autoni nettiautossa. Ilmoituksessa luki, etten halua vaihtaa mihinkään. Silti sinne tuli aivan saatanallinen määrä toinen toistaan huonokuntoisempaa ruppanaa, veneestä ja moottoripyörästäkin yritettiin käydä vaihtokauppaa. :D Ihmiset eivät halua muuttua rahaksi, vaan haluaisivat mieluummin vaihtaa omaisuutta.
Onneksi löytyi järkiostaja autolleni.
Ja sitten syyllistyin itsekin tuohon vaihtotyrkytykseen toisen auton kohdalla ja sainkin kaupat tehtyä.:oops: Mutta en kuitenkaan tyrkyttänyt autoa sellaiselle, joka selkeästi ilmoitti, että -Ei vaihtoa:sneaky:
 
vierailija
Sitten siellä on se valtavan hauska porukka, joka kuvittelee, että oikeasti lähdet vartavasten hengailemaan lähistöllä sijaitseviin slummiutuneihin ostoskeskuksiin vain viedäksesi 5 euron toppatakin ostajalle.
Tämä!

"Tuo mulle toppatakki paikkaan x kun mulla ei oo bussilippua niin en voi hakea." Aha. Tiedätkö, että päästäkseni paikkaan x minun pitää ostaa seutulippu kahteen suuntaan, koska vaihdolla ei pääse eli yhteensä kulut olisivat minulle yli 10e. Enkä silti voi olla varma, tuleeko ostaja hakemaan toppatakkiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda ja AivanSama
On se kumma halutaan ostaa ja myydä ja kukaan ei viitsisi tehdä asian eteen mitään
Tilannehan on se, että myyjä myy niillä ehdoilla, millä myy. Se, joka haluaa ostaa, niin ostaa.
Jos mä myyn vitosella toppatakin, niin en todellakaan lähde kuljettamaan sitä yhtään mihinkään. Jos joku haluaa sen, niin voi tulla hakemaan kotioveltani tai työpaikaltani, muuten vien sen pelastusarmeijan keräykseenl. Se vitonen on sellanen raha, etten sen takia jaksa nähdä vaivaa.
 
Tilannehan on se, että myyjä myy niillä ehdoilla, millä myy. Se, joka haluaa ostaa, niin ostaa.
Jos mä myyn vitosella toppatakin, niin en todellakaan lähde kuljettamaan sitä yhtään mihinkään. Jos joku haluaa sen, niin voi tulla hakemaan kotioveltani tai työpaikaltani, muuten vien sen pelastusarmeijan keräykseenl. Se vitonen on sellanen raha, etten sen takia jaksa nähdä vaivaa.
Sehän on ihana. Että joillekin se Viitonen ei oo rahaa. Anna ilman, niin on varmaan halukkaita hakemaan
 
vierailija
Sehän on ihana. Että joillekin se Viitonen ei oo rahaa. Anna ilman, niin on varmaan halukkaita hakemaan
Luulen, että viisikymppinen isoäiti elää jossain pienellä paikkakunnalla ihan tavallisten ihmisten kanssa. Silloin ei ehkä ole kokemusta siitä, että myynti-ilmoitukseen voi vastata jotenkin tosi omituisia ihmisiä. Kuin isoja lapsia, jotka ei oikein osaa toimia; ei osata hakea tuotetta oikeaan aikaan, tai pyydetään kotiinkuljetusta tai aletaan kyselemään vasta kauppojen teon jälkeen, että voinko maksaa viikon päästä kun nyt ei ole rahaa. Aivan kuin se ajatus ei kulkisi seuraavaa varttia eteenpäin. Normaalistihan sitä nyt lähtee siitä, että on rahaa ostaa jotain, ennen kuin edes aikoo ostaa mitään. Sen jälkeen mietitään, miten sen tavaran saa kotiinsa. Ja vasta sitten, kun rahat ja kuljetus on ok, sitä ottaa yhteyttä myyjään. Näitten kanssa on koko ajan sellainen tunne, että itseä jotenkin vedätetään, tai ainakin aiottaisiin vedättää, jos se onnistuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Jos myyjä ei ole ilmoittanut puhelinnumeroaan niin siihen on syynsä. Miksi ostajat olettavat, että myyjä haluaisi soittaa yhtään mihinkään, muutaman euron takia? Miksi on niin vaikea katsoa sitä sähköpostia (ja mahdollisesti roskapostia), että näkisi myyjän vastauksen?
 
vierailija
Miksi ihmeessä täytyy AINA nurista postikuluista? Jos myyjä on ilmoittanut esim postikulut x euroa postin xyz-pakettina niin eikö sieltä tule heti samana päivänä vähintään kolme nurisijaa. "Mä ostan tän, lähetä ärrä-pakettina ö-vuoristoon" tai "menee varmasti kirjeenä ja vaan xx euroa."

Grrr...
Osaan mitata tuotteen ja jos ei mene kirjeenä (alle 3 cm paksuus) niin pitäisikö tuotteen päällä hyppiä tai vaikka repiä kirjasta sivuja pois?
Toisekseen, meillä ei ole ärrää lähellä vaan sinne pitäisi aivan erikseen mennä, ei käy.
 
vierailija
Lähden siitä, että minulla myyjänä ei ole mitään velvoitetta viedä myytävää tuotetta mihinkään. Jos ilmoituksessa lukee "nouto" niin se tarkoittaa noutoa kotoani - ei ostajan kotiportilta tai ostajan työpaikalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nelda
vierailija
Lähden siitä, että minulla myyjänä ei ole mitään velvoitetta viedä myytävää tuotetta mihinkään. Jos ilmoituksessa lukee "nouto" niin se tarkoittaa noutoa kotoani - ei ostajan kotiportilta tai ostajan työpaikalta.
Ei tietenkään sulla ole myyjänä velvoitetta muuhun, kuin kuvailla tuote mahdollisimman tarkasti ja ilmoittaa haluamasi hinta.
Laskin tässä juuri, että olen viimeisen vuoden aikana myynyt tavaran päivässä, lähes 400 tavaraa. Jos olisin jokaisen kohdalla vastannut kaikkiin sähköpostikyselyihin ja "tarjoan tästä euron ja pistä se heti postiin" - hörhöjen tekstiviesteihin, olisin asioinut lähes tuhannen älyvapaan ostajaehdokkaan kanssa joista yksikään ei siis olisi oikeasti tavaraa ostanut niillä ehdoilla mitä minä niitä myyn, eli se olisi ollut täysin ajan hukkaamista. Ei mitenkään olisi hermo kestänyt.
 
vierailija
Ei tietenkään sulla ole myyjänä velvoitetta muuhun, kuin kuvailla tuote mahdollisimman tarkasti ja ilmoittaa haluamasi hinta.
Laskin tässä juuri, että olen viimeisen vuoden aikana myynyt tavaran päivässä, lähes 400 tavaraa. Jos olisin jokaisen kohdalla vastannut kaikkiin sähköpostikyselyihin ja "tarjoan tästä euron ja pistä se heti postiin" - hörhöjen tekstiviesteihin, olisin asioinut lähes tuhannen älyvapaan ostajaehdokkaan kanssa joista yksikään ei siis olisi oikeasti tavaraa ostanut niillä ehdoilla mitä minä niitä myyn, eli se olisi ollut täysin ajan hukkaamista. Ei mitenkään olisi hermo kestänyt.
Olen samaa mieltä. En vastaa hörhöjen kyselyihin ja näin säästän valtavasti omaa aikaani.
 
vierailija
Ei helvata näitä ostajia! Nyt on useampi kysellyt aivan outoja. Minulla on myynnissä useampi vaatepaketti niin ostajat lähettävät viestiä tähän tyyliin: "Mä otan ton punasen puseron tosta ekasta paketista, tokasta paketista siniset tossut ja vihreät housut, kolmannesta otan ruskeat kengät ja punaisen kaulahuivin ja neljännestä vihreän takin. Mitä nää kaikki maksaa sit yhteensä?"

Ne on vaatepaketteja, jotka myydään sellaisenaan! En lähde niitä purkamaan ja myymään erikseen siten, että ostaja valitsee kirsikat kakusta.

Miten näitä samanlaisia kyselijöitä on tänä syksynä tosi paljon? Joku uusi trendi?

Kun vastaan, etten myy erikseen, niin alkaa älytön sättiminen ja haukkuminen kirosanojen saattelemana. Siis mitä ihmetttä?
 
vierailija
Myyjät! Jaksatteko vastata jokaiseen "tarjoan tästä x euroa posteineen"-viestiin? Todennäköisesti tämä x euroa ei kata edes postikuluja vaan ostaja on tarjonnut todella ala-arvoista hintaa. Jotenkin tuntuu, että postitusta vaativat ihmiset eivät tajua, mikä vaiva postittaminen oikeasti on. Pitää etsiä kuori/laatikko, mahdollisesti pehmikettä, vahtia tiliä koska maksu tulee, viedä kuori/paketti postiin (joka saattaa olla kaukana) - ja silti tämä kaikki vaiva pitäisi tehdä ilmaiseksi, koska joku rahaton ostaja asuu jossain jumalan selän takana.
 

Yhteistyössä