Ei hemmetti, heh, suomi tv:stä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Likka katsoo nyt sieltä lastenohjelmaa, ja aloin miettiä että koska sieltä mahtaa pamahtaa uskontoa uskontoa ruutuun.. niin nyt sitten pamahti, joku pappi kertoo myrskystä nasaretin järvellä... :snotty:

Mikä kanava tää suomi tv oikein on?

Suomitv on ihan jees! Sieltä tulee paljon hyvää lastenohjelmaa mistä meidän tyttö tykkää!!
Mm. Amadeus (kertoo siis Mozartista! Uskomattoman tylsän kuulloinen aihe, mutta tyttö tykkää...) sitten siellä on semmonen tosi hassu Ruffus-koira, josta miekin tykkään... ja sitten tulee joku Pandan päiväkoti. Sekin on kiva! Mikä parasta, Suomitv:ltä tulee aika myöhään aamulla lastenohjelmaa, kun muilta kanavilta ei enää tule. Meillä nimittäin yhessä vaiheessa lapsi heräili aina siinä klo 9...eikä mistään enää siihen aikaan tullu lastenohjelmaa... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
Suomitv on ihan jees! Sieltä tulee paljon hyvää lastenohjelmaa mistä meidän tyttö tykkää!!
Mm. Amadeus (kertoo siis Mozartista! Uskomattoman tylsän kuulloinen aihe, mutta tyttö tykkää...) sitten siellä on semmonen tosi hassu Ruffus-koira, josta miekin tykkään... ja sitten tulee joku Pandan päiväkoti. Sekin on kiva! Mikä parasta, Suomitv:ltä tulee aika myöhään aamulla lastenohjelmaa, kun muilta kanavilta ei enää tule. Meillä nimittäin yhessä vaiheessa lapsi heräili aina siinä klo 9...eikä mistään enää siihen aikaan tullu lastenohjelmaa... :(

Juu äsken tuli joku Kolumbus juttu, siitä likka tykkäs.
Mutta nämä jeesus-höpinät alko sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Likka katsoo nyt sieltä lastenohjelmaa, ja aloin miettiä että koska sieltä mahtaa pamahtaa uskontoa uskontoa ruutuun.. niin nyt sitten pamahti, joku pappi kertoo myrskystä nasaretin järvellä... :snotty:

Mikä kanava tää suomi tv oikein on?

oot sä pakana?
Miksi ei uskontoa saa tulla telkusta?
Miksi telkusta saa tulla väkivaltaa ja seksiä? Onko se parempi kuin uskonto?

OK, ja nyt vaihtuu kanava, voi v#%*#!

Näinhan se aina menee kuten vanhsaa sosialisimissa. Lapseen kehittyy ja kasvaa lapseen vastustamaton halu jyrkästi kiellettyihin nasaretin järven tapahtumiin, eikä siinä enää ähän riitäkään, vaan asialle on omistauduttava oikein viimeisen päälle persoonallisuuden vääristymien ajamana.

Ajattelsiet mieluummin lapsen tervettä ja tasapainoista kehitystä, niin et ehkä ohjailisi pienen mieltä noin vinksahtaneille raitelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oot sä pakana?

Ei meiän likka kattele väkivalta- ja seksiohjelmia yleensä. Eikä sen tartte katsoa uskontokakkaakaan.
Nyt se kyllä katto tämän ohjelman.. ja nauro kun sain kohtauksen ja pitelin korvia kun laulettiin jeesuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
[
...sain kohtauksen ja pitelin korvia kun laulettiin jeesuksesta.

Tätä juuri tarkoitinkin.

Ajattelisit mieluummin lapsen tervettä ja tasapainoista kehitystä, niin et ehkä ohjailisi pienen mieltä noin vinksahtaneille raitelle.

äly hoi!
ei mekään olla uskovaisia, mutta kyllä nyt sentään tuon verran uskontoa saa kuulla. Mikä pahinta meidän kuopus on jopa KASTETTU KIRKOSSA eikä kukaan ihmetellyt asiaa.
Minä olen sanonut lapsille että itse en uskojumalaan, mutta hesaavat itse päättää uskovatko vai eivät

oot sä pakana?

Ei meiän likka kattele väkivalta- ja seksiohjelmia yleensä. Eikä sen tartte katsoa uskontokakkaakaan.
Nyt se kyllä katto tämän ohjelman.. ja nauro kun sain kohtauksen ja pitelin korvia kun laulettiin jeesuksesta.

Kauheen ahdasmielistä käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
oot sä pakana?

Kauheen ahdasmielistä käytöstä.

niin on. Tuli mieleen mun äiti, kun aina muisti meille lapsile toitotta kvoaanääneen että raamattu on satukirja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
[
...sain kohtauksen ja pitelin korvia kun laulettiin jeesuksesta.

Tätä juuri tarkoitinkin.

Ajattelisit mieluummin lapsen tervettä ja tasapainoista kehitystä, niin et ehkä ohjailisi pienen mieltä noin vinksahtaneille raitelle.

äly hoi!
ei mekään olla uskovaisia, mutta kyllä nyt sentään tuon verran uskontoa saa kuulla. Mikä pahinta meidän kuopus on jopa KASTETTU KIRKOSSA eikä kukaan ihmetellyt asiaa.
Minä olen sanonut lapsille että itse en uskojumalaan, mutta hesaavat itse päättää uskovatko vai eivät

Tätä juuri tarkoitinkin!

oot sä pakana?

mut kitenkin salkkareita saa katosa. Minusta se on pahempi kuin joku jeesusjuttu

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Uskonnolliset lastenohjelmat ovat usein huonoa työtä, se on harmi. Tarinat on keksitty ohimennen ja työ tehty vasemmalla kädellä. Tarkoitus ilmeisesti pyhittää keinot, niin sanotusti.

Sama vika uskonnollisissa lastenkirjoissa.

Totta, harmittavan sekundamaista tuotosta. Ehkä johtuu pienemmistä varoista?

Typerää omien aatteiden iskostamista lapseen, lapsella pitää olla oikeus valita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Typerää omien aatteiden iskostamista lapseen, lapsella pitää olla oikeus valita.

No kyllä se sen jeesus-lastenohjelman sai kattoo ihan rauhassa.. älkää vaahdotko. Se käski mun pidellä korvia kun laulettiin jeesuksesta. :xmas:

oot sä pakana?

Sait kohtauksen? :o Onko sulla oikeasti kaikki hyvin? Miten sä voit pitää huolta sun lapsesta, jos sä sekoot siitä, että joku sanoo "Jeesus"? Puhuthan säkin horoskoopeista ja varmaan tyttös saa kuunnella siihen aihepiiriin liittyviä juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
oot sä pakana?

Sait kohtauksen? :o Onko sulla oikeasti kaikki hyvin? Miten sä voit pitää huolta sun lapsesta, jos sä sekoot siitä, että joku sanoo "Jeesus"? Puhuthan säkin horoskoopeista ja varmaan tyttös saa kuunnella siihen aihepiiriin liittyviä juttuja.

Älä nyt viitsi liikaa karjistää sinäkään enää. Johan -tic kirjoitti:
.. Se käski mun pidellä korvia kun laulettiin jeesuksesta. :xmas:

Eli tästä minä ainakin päättelen, että heillä on harmoninen yhteys ja yhteistä huumorinkin sävyttämää ymmärrystä: Lapsi näkee, että -tic on vähän herkkä tämän asian suhteen, mutta osaa käsitellä asiaa tilannekomiikankin keinoin. Näin koko asia asettuu uomiinsa ja suhteelistuukin kait ihan terveellä tavalla, eikä perusasetelmakaan välttämättä ole ollenkaan niin jyrkän konfrontatiivinen, mitä ap aluksi antoi ymmärtää.

Yhteistyössä