Ei hemmetti...Apteekissa ilmeisesti mokattu, kyseessä rauhoittavat lääkkeet.

  • Viestiketjun aloittaja baaah
  • Ensimmäinen viesti
baaah
Minä syön paniikkihäiriöön pienehköä annosta xanoria. Lääkäri kirjoitti viimeksi lääkkeet 6kk ajaksi eli 4x100 tablettia. Viime kerralla hain ekan satsin ja nyt ajattelin että laitan miehen (samalla kun kävi muutenkin asioilla) ajoissa hakemaan mulle seuraavan satsin ennen juhannusta, kun lähdetään reissuun. Eli lääkkeet mulla loppuu 22. päivä.
No, apteekissa olivat sanoneet että seuraavan satsin saa hakea vasta 28. tätä kuuta!!
Ei ollut mies mitään siihen sitten siellä sanonut, mutta kotona aloin laskemaan että kyllä vaan ne lääkkeet aikaisemmin loppuu! Pitäisi melkein viikko sitten olla ilman lääkkeitä, joita ei voi tuosta vaan lopettaa??
Edellisen satsin hain 4.5. ja kun otan 2 tablettia päivässä, niin 100 tablettia kestää 50 päivää eli 22. päivä asti.

Eli mitäs nyt, jos menen silloin 22. päivä tai 23. apteekkiin ja sanon että laskekaapa vaikka itse, niin antavatko mulle ne lääkkeet?? Moka on siis kuitenkin ollut mitä ilmeisimmin apteekissa eli ovat siellä laskeneet päivät väärin, koska reseptin sain jo huhtikuun puolella mutta hain vasta 4.5. eli siitä asti ovat laskeneet sen "50 päivää" eli apteekin laskutavalla näköjään 56 päivää.
Ei nimittäin paljon huvittaisi lähteä mihinkään terveyskeskukseen jonottelemaan sen takia, että apteekisa on laskettu lääkkeiden riittävyys väärin!

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja asd:
Mitäpä jos miehesi oli kuullut 28. päivä vaikka olivat sanoneet 22.päivä? Niin eli mene silloin 22.päivä apteekkiin.
kysyinkin aikaisemmin juuri tuota mieheltä ja sanoi, että kuuli kyllä ihan varmasti että 28. päivä.
Ja tiedän siis tietenkin että lasketaan siitä 4.5. kun ekan kerran reseptillä hain, mutta silti siis 22. päivä pitäisi uudet saada.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja asd:
Mitäpä jos miehesi oli kuullut 28. päivä vaikka olivat sanoneet 22.päivä? Niin eli mene silloin 22.päivä apteekkiin.
kysyinkin aikaisemmin juuri tuota mieheltä ja sanoi, että kuuli kyllä ihan varmasti että 28. päivä.
Ja tiedän siis tietenkin että lasketaan siitä 4.5. kun ekan kerran reseptillä hain, mutta silti siis 22. päivä pitäisi uudet saada.
tai siis 23..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Möhökampela:
Kyllä mun kalenterin ja 7 kertotaulun mukaan tuo 4.5-22.6 on 49 päivää..

Hain ne lääkkeet tosiaan ihan "viime tipassa" kun ei ollut enää vanhoja jäljellä eli ne tuli ihan käyttöön jo heti silloin 4. päivä, ja riittävät 22. päivän loppuun asti eli päiviä kyllä tulee mun laskelman mukaan 50 tuosta. 23. päivä ei sitten olekaan enää yhtään lääkettä jäljellä, eli periaatteessa pitäisi kiitää heti aamusta apteekkiin että kerkeisi saamaan aamu-lääkkeensä :O
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Käyt apteekissa uudelleen.
Kyllä sä rauhottavaia tarviitkin...
Kiitti vaan :D
Yritän kyllä koko ajan niistä eroon ja olen aika reippaasti annosta pudottanutkin. Kiitokset kuuluu niin-ihanalle-oma-läkärilleni joka koukutti minut tähän lääkkeeseen vastoin parempaa tietämystäni! :mad:
 
dimdam
Voi itku, olet onnistunut koukkuuntumaan lääkkeistä pahimpaan. Läheltä olen seurannut mitä tuo lääke voi saada aikaiseksi ja täytyy sanoa, että ei tosiaan käy kateeksi. Pärjäät kyllä ilmankin, kunhan tiputtelet edelleen annosta hitaasti. Tsemppiä.
 

Yhteistyössä