Ei helvetti mä oon varmaan saanu sp-taudin ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näyte voidaan ottaa myös ulkosynnyttimistä ja tosiaan siis voidaan siis suorittaa penslaus, jos syytä epäillä kondyloomaa (mikä ei näy silmiin). Selkeät syylämäiset muutoksethan on monesti helppo havaita ja diagnosoida mutta litteä vaikeampi...

Alkuperäinen kirjoittaja ddddd:
Näyte voidaan ottaa myös ulkosynnyttimistä ja tosiaan siis voidaan siis suorittaa penslaus, jos syytä epäillä kondyloomaa (mikä ei näy silmiin). Selkeät syylämäiset muutoksethan on monesti helppo havaita ja diagnosoida mutta litteä vaikeampi...

Tarkoitat varmaan etikkavärjäystä? Totta, mutta tätä ei myöskään rutiinisukupuolitautitesteissä tehdä ja testitulos ei ole luotettava, jos sitä ei oleta syylästä - ts. oireettomalle turha.

Alkuperäinen kirjoittaja laboraattori:

Tarkoitat varmaan etikkavärjäystä? Totta, mutta tätä ei myöskään rutiinisukupuolitautitesteissä tehdä ja testitulos ei ole luotettava, jos sitä ei oleta syylästä - ts. oireettomalle turha.

Niin etikkavärjäys.
Ei tietenkään tehdä tk-rutiinitesteissä.
Ja ei tietenkään oireettomalle tehdä; kuten aiemmin mainitsin, gyne tekee tarvittaessa (mikäli oireita) ja tämähän on siis litteän kondylooman "testaukseen"... Joku kun siis kysyi voiko näitä kondyloomia testailla.

Alkuperäinen kirjoittaja laboraattori:

Unohtui edellisestä.
Mitään syyliä ei vaadita etikkapenslauksen tekemiseen.
Litteää kondyloomaa epäiltäessä (oireita, esim kutina, kirvely) se tehdään jos tehdään; etikka saa näkyville kohonneita tarkkarajaisia leukoplakia- alueita.

Suht luotettava on kylläkin.
Muttei tietenkään siinä mielessä,että voitaisiin olettaa ettei kondya ole mikäli ei ole litteää.

Ei oo totta just olin menossa nukkumaan, mutta silmään osui tää mun vanha aloitus. Itseasiassa mun oireet johtui sitten siitä vti:stä vaikka olin ihan varma, että tauti on. 3 päivän ab-kuurilla hävis oireet :)

Sulle hmm: Googletappas kun helsingissä on se pelkästään sukupuolitauteihin erikoistunut yksikkö. Sinne ei tarvitse varata aikaa senkus menee vaan... (oon asunut hesassa aikanaan niin tiedän)

Alkuperäinen kirjoittaja wtf?:
Kuka edes kuukauden tapailun jälkeen menee sänkyyn, saati ilman ehkäisyä?

Missä todellisuudessa sä elät? Montako kuukautta pitäisi tapailla ennenkuin voi harrastaa seksiä? Vaikka sitten ehkäisyn kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun on pitkään harrastamatta seksiä ja sitten aloittaa uuden kumppanin kanssa, saattaa tulla virtsatietulehduksia. Mekaanista ärsytystä ja vieras bakteerikanta.

Varmaan just siitä johtui... mut hyvä et oli sit vti eikä mikään tauti :)

Itse sain kondylooman ensimmäisestä seurustelusuhteestani. Kumppani oli käynyt testeissä, mutta niissä ei näkynyt mitään. Harrastimme seksiä kumin kanssa, mutta kumi oli mennyt puhki jo kolme kertaa (saatanan nettikaupat). Emme käyneet enää testeissä kun jätimme kumin pois. Paljon myöhemmin minulle ilmestyi syyliä, jotka olivat kondyloomaa häpykarvoituksen alueelle. Sain ne hoidettua pois ensimmäisellä hoitokerralla eikä niitä ole enää tullut.

Toki olisi voinut olla vielä enemmän varovainen, mutta testissä oli kuitenkin käyty eikä siinä mitään löytynyt. En tiedä oliko otettu kaikki mahdolliset testit, mutta vielä nykyäänkin tällä naisella on papakokeet negatiiviset.