Ei helvetti, mä en tajuu yhtään tupakoivia, raskaana olevia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja lollero:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Omaa tyhmyyttähän se on.

Vai miten olisi ihan vaan VOIMAKAS RIIPPUVUUS tyhmyyden sijaan. Sitä on ilmeisesti vaikea tajuta.

Kun on kaikki mahdolliset konstit yritänyt ja ammattiapua hakenut riippuvuuden katkaisemiseen eikä silti onnistu lopettaa niin silloin tämä minun mielestä käy syyksi!

olisi tarkoitus provosoida tai aiheuttaa mielipahaa. Kerron kuitenkin mitä mieltä minä asiasta olen. Eli jokainen raskaana oleva tupakoitsija saa ihan vapaasti tuntea piston sydämessään kun vetäsee savuja sisäänsä. Sillä samaan aikaan masussa köllöttelevä sikiö alkaa kipristelemään aivan kun häneen sattuisi. Mutta tämä on tupakoitsijoiden ongelma miettiköön sitä!

yks tuttu 21v oottaa toista lasta ja aina kun näen on tupakka suussa,eikä näytä hävettävän yhtään.
Samoin vanhempi lapsi mm. roikkuu autossa ilman istuinta ja ilman turvavöitä yms..
just tällästen ihmisten takia ihmiset ei arvosta teini-äitejä kovin korkeelle.. :/

mun kaveri polttanut raskauksien aikana ja toisella lapsella astma ja toinen vaikeasti kehitysvammainen. eihän kukaan voi todistaa että siitä johtuu,mutta pistää se vähän miettimään....

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
just tällästen ihmisten takia ihmiset ei arvosta teini-äitejä kovin korkeelle.. :/

21vuotias ei ole enään teini, mutta hienoa että sinä 1 ihmisen vuoksi, teilaat kaikki. Sama kuin minä teilaisin kaikki 30vuotiaat äidit sen vuoksi että että olen nähnyt sen ikäisen raskaana olevan naisen juovan alkoholia ja tupakoivan. Onko kyllä ihmeellinen ajatusmaailma sinulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

21vuotias ei ole enään teini, mutta hienoa että sinä 1 ihmisen vuoksi, teilaat kaikki. Sama kuin minä teilaisin kaikki 30vuotiaat äidit sen vuoksi että että olen nähnyt sen ikäisen raskaana olevan naisen juovan alkoholia ja tupakoivan. Onko kyllä ihmeellinen ajatusmaailma sinulla.

Vilkaisinpa profiiliisi, enkä kyllä tuossa iässä teinittelisi ketään.

niin,siis en sanonut että minä en arvostaisi! mutta huomasitkin jo :)
nyt vaan olen näitä nuorempia raskauden aikana häpeilemättä polttavia nähnyt tässä aika monia ja miettinyt että se on varmaan osasyy miksi ei just arvosteta.. ajatellaan että kaikki on samanlaisia.
Ja ei ole 21vee teini (itekkin sain esikoisen sen ikäisenä),mutta on siis tämä ihminen ekan saanut 17v niin on siis teini-äiti ihan virallisesti :)

niin,siis en sanonut että minä en arvostaisi! mutta huomasitkin jo :)
nyt vaan olen näitä nuorempia raskauden aikana häpeilemättä polttavia nähnyt tässä aika monia ja miettinyt että se on varmaan osasyy miksi ei just arvosteta.. ajatellaan että kaikki on samanlaisia.
Ja ei ole 21vee teini (itekkin sain esikoisen sen ikäisenä),mutta on siis tämä ihminen ekan saanut 17v niin on siis teini-äiti ihan virallisesti :)

Huomasin, anteeksi vielä. :)

Eikö raskaana olleet tupakoijat tajua sitä ettei kyse ole ainoastaan siitä, että syntyykö lapsi terveenä ja onko allergioita vaan kyse on lapsen kärsimyksestä kohdussa kun äiti polttaa ja nikotiinin vieroitusoireista syntymän jälkeen?! Kaikille raskaana tupakoitseville pitäisi näyttää video, jossa näytetään lapsen tuskaa kun äiti vetää myrkkyä sisäänsä.

Oon riippuvainen käsitöistä ja lukemisesta. Mut ilman noita kaikkea voin olla kun on pakko ja itse sen tarpeelliseksi näen.

Tiedätkö mitä tarkoittaa sana "riippuvuus"? Lue siitä artikkeleita. Et ole riippuvainen, jos ei tuota ongelmia olla ilman jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Omaa tyhmyyttähän se on.

Vai miten olisi ihan vaan VOIMAKAS RIIPPUVUUS tyhmyyden sijaan. Sitä on ilmeisesti vaikea tajuta.

Kun on kaikki mahdolliset konstit yritänyt ja ammattiapua hakenut riippuvuuden katkaisemiseen eikä silti onnistu lopettaa niin silloin tämä minun mielestä käy syyksi!

Riippuvuushan voi olla/on monesti jopa mielenterveydellinen ongelma ja sinä tässä kerrot, että se on "tyhmyyttä", kun ei hoidoillakaan pääse riippuvuudesta eli ongelmasta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö raskaana olleet tupakoijat tajua sitä ettei kyse ole ainoastaan siitä, että syntyykö lapsi terveenä ja onko allergioita vaan kyse on lapsen kärsimyksestä kohdussa kun äiti polttaa ja nikotiinin vieroitusoireista syntymän jälkeen?! Kaikille raskaana tupakoitseville pitäisi näyttää video, jossa näytetään lapsen tuskaa kun äiti vetää myrkkyä sisäänsä.

Etkö sinä vi**u tajua, että tupakoitsijat tietävät sen mitä lässytät ja paljon muutakin. Useimmat ovat voimakkaasti riippuvaisia tupakoinnista; osa tajuaa riippuvuutensa asteen liian myöhään- siinä vaiheessa kun lopetus ei raskauden alkaessa onnistukaan. KYSEESSÄ ON RIIPPUVUUS. Lue siitä!!

Kyllä teki itsellenikin pahaa kun kävin raskausakana polilla tarkkailtavana milloin mistäkin syystä ja pelko itsellä suuri, että onko sikiöllä kaikki hyvin. Sairaalan pihalla näin tippatelineen kanssa viimesillään olevan äidin vetävän tupakkaa.
Jouduttuani tarkkailuun osastolle sielä oli äiti jolla oli raskausmyrkytys oireita hän kävi tupakalla edelleen oli ollut osastolla jo useamman viikon lapsi syntyi hälle 29rv.
En halua moralisoida tai tuomita mutta pahaa teki kummassakin tapauksessa. Omaa heikkouttani kai kun pahaa teki...

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Omaa tyhmyyttähän se on.

Tätä mieltä minäkin :|

Täyttä paskanjauhantaa se, etteikö lopettamaan muka pysty. Ihan varmasti pystyy, jos tahtoa on. Mä toden totta oon sitä mieltä, että naiset, jotka polttaa tai käyttää päihteitä ON erittäin tyhmiä - siinä asiassa.

Tämähän on tällänen ikuisuuskysymys. Ja faktat tietää kaikki... :|
Itse onneksi pystyin lopettamaan heti kun plussasin. (Tosin voi tietty miettiä et miks koskaan alottanutkaan....) Välillä tekis mieli sauhuja, mutta kuitenkin se haju on jo niin kuvottava että ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Täyttä paskanjauhantaa se, etteikö lopettamaan muka pysty. Ihan varmasti pystyy, jos tahtoa on. Mä toden totta oon sitä mieltä, että naiset, jotka polttaa tai käyttää päihteitä ON erittäin tyhmiä - siinä asiassa.

Mutta miehet ei ole tyhmiä? Koska eivät voi tulla raskaaksi/olla raskaana?

hmmm. Mun mies poltti 12 vuotiaasta asti tupakkaa ja ykskaks lopetti sen kuin seinään. Sanoi, että ei ole edes vaikeaa. Myös ystäväni poltti n. askin päivässä ja jatkoi raskausajan, mutta kun synnytti lapsen ja näki hänet ekan kerran, ei pystynyt enää polttamaan. Eli lopetti samantien. Mistäs johtuu, että mun tuntemat ihmiset on lopettaneet niin "helpolla", jos se karran on niin kamalan vaikeaa???

Alkuperäinen kirjoittaja mini:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Mutta miehet ei ole tyhmiä? Koska eivät voi tulla raskaaksi/olla raskaana?

Se, mitä täysipäinen aikuinen itselleen, on hänen oma asiansa (jokainen meistä tietää faktat), mutta raskaana oleva nainen ei vahingoita juodessaan tai tupakoidessaan vain itseään, vaan myös sikiötä, ja sitä en hyväksy.

Yhteistyössä