Ei helv***i tuota anoppia!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Damn!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Musta JA mun miehestä on tärkeää,että lapsi syö suht terveellisesti ja on puhdas ym. Vältetään sokeria iltaisin varsinkin ja ei nakit aja kaurapuuron asemaa! Musta tuntuu että anoppi haluaa vaan päästä helpolla,olis se nyt voinut edes naaman pestä ja kuivan vaipan vaihtaa! En oo mikään tiukkis tai kuvittele olevani täydellinen mut en laita lastani nukkumaan likaisena ja anna iltapalaksi pienen jugurtin vaan koska en jaksa muuta!!ootteko te muut sit sellasia?onneksi täällä joku tajusi mun pointin!!

Miksi jätät lapsen hoitoon henkilölle, johon et luota?
tätä minäkin ihmettelen..tosin rauhotuin jo hieman ja vahinkoahan ei tapahtunut :) mua vaan inhottaa ettei voi ajatella lapsen parasta jotenki..hoidan usein siskon lapsia ja kyllä mä pidän huolta että saavat kunnon ruokaa ja normirytmeistä pidetään kiinni,ihan kuten heidän äitinsäkin toivoo..ja jos täällä joku veti herneet nenään,ni se en ainakaan ollu minä.

Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Mitä väliä yhdestä iltapuurosta kun tyttö oli kuitenkin saanut muuta iltapalaa? Ja kylvyssähän voi käydä vaikka sitten heti aamusta, tuskin lasta haittaa se räkäinen tukka. Aika turhasta vedit herneet nenukkiin...

peesi

Mä ymmärrän ap:n pointin. Jos haluaa säilyttää tietyt rytmit ja tietyt tavat niin mua kans ärsyttää ihan suunnattomasti, kun tehdään "ihan vain lapsen parasta ajatellen" just niin kuin itse tahtoo. Jokainen hoitaa tavallaan ja vuorollaan. Minä olen sitä mieltä, että mummojen tehtävä ei ole päättää talon tavoista vaan kunnioittaa äidin mielipidettä. Mummot ovat omat tyttärensä ja poikansa jo kasvattaneet ja tyytykööt nyt siihen että kukin tavallaan.
Jotta en tulisi täysin väärinymmärretyksi, niin en minäkään halua mikään tiukkis ja turhamainen olla. Mun mielestä jos ollaan meidän taloudessa noudatetaan meidän sääntöjä ja jos ollaan mummolassa noudatetaan mummolan sääntöjä. Ja mummolaankin mennessä kerron miten meillä on ollut tapana toimia ja noudattavat sitten niitä tai eivät. Meidän pojalla menee vatsa löysälle kananmunasta, mutta mummon pitää silti aina saada tehdä se munakas, koska poika siitä niin tykkää :( Joo-o poika ehkä, mutta äiti ei!

Minä en luota anoppiin hoitajana, mutta jätän lapsen silti joskus hänelle. Yrittäen vain niellä epäluottamukseni jotta mummo ja lapsi saisivat muodostaa oman suhteensa.

Poikamme ei ole kuitenkaan vielä kertaakaan ollut mummolla yötä, johtuen luottamus pulasta. Poika oli vajaa 1-v, kun pyysimme anoppia meille hoitamaan, jotta pääsimme kahdestaan jatkoille ystäväni häissä. Kerroin iltarutiinit ym. sanoin, että jos alkaa yöllä itkeskellä/vaatii maitoa ei tarvitse nostaa pois sängystä, riittää että antaa maitopullon sänkyyn. Poika oli sitten herännyt itkeskelemään useammankin kerran, anoppi kiikuttanut maitopulloa sänkyyn. Poika oli puklannut/oksentanut kaikki maidot sänkyynsä ja siellä se nukkui oksennuksessaan kun tultiin yöllä kotiin :( Anoppi totesi tullessamme, että poika oksensi ja hän yritti pyyhkiä enimpiä pyyhkeellä pois, mutta ei nostanut poikaa sängystä kuten olin kieltänyt. Jestas, mulla kiehahti! Järjen käyttö sallittua! Eipä siinä auttanut kun alkaa itse vaihtamaan lakanoita neljän aikaan aamuyöllä pienessä laskuhumalassa. Sen jälkeen en ole anopin apua tarvinnut yöhoitoihin, enkä kyllä kenenkään muunkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Damn!:
Lupasi tulla katsomaan 2v tyttöämme muutaman tunnin että päästään miehen kanssa kahdestaan syömään ja käymään jossain. Ennenkuin lähdimme klo 15 kerroin aivan selvällä suomenkielellä "tyttö on syönyt klo 14. Kun tulee nälkä,jääkaapis on perunalaatikkoa valmiina,tulen klo 19 kotiin koska lapsi käy 20 nukkumaan niin mennään suihkuun kun on tukanpesupäivä"+soita jos tulee jotain ym..tulin kotiin klo 19. Valot kaik pois. Anoppi nukuttaa lasta makkarissa. Väitti että on muka väsy,ei todellakaan ollu,naama oli ihan kuivunutta räkää täys ja tahrainen yöpaita pääl+pissanen vaippa!sanoin että minähän sanoin että mennään vielä kylpyyn ym,kun toisen tukka tosiaan on ihan räässä kun on ihan nuhainen,ja kysyin onko syönyt edes iltapuuroa??"eei,kun annoin tommosen danonino-jugurtin,etkös sä sitä ollut tarkoittanutkin?ollaan me leipääkin syöty tässä!"JOO,JUST SITÄHÄN MÄ TARKOTIN,VOI PERKULE!onko ihminen tyhmä vai esittääkö vaan?pitäishän aikuisella ihmisellä joku järki olla!? Kerran oli tyttö senluona yötä ja anoppi tokasi kun aamulla hain "en osanut keittää puuroa niin annoin aamupalaksi ne muutamat nakit mitä eilisestä jäi.." räjähdän joku päivä.

:/

Alkuperäinen kirjoittaja ei luottamusta:
Mä ymmärrän ap:n pointin. Jos haluaa säilyttää tietyt rytmit ja tietyt tavat niin mua kans ärsyttää ihan suunnattomasti, kun tehdään "ihan vain lapsen parasta ajatellen" just niin kuin itse tahtoo. Jokainen hoitaa tavallaan ja vuorollaan. Minä olen sitä mieltä, että mummojen tehtävä ei ole päättää talon tavoista vaan kunnioittaa äidin mielipidettä. Mummot ovat omat tyttärensä ja poikansa jo kasvattaneet ja tyytykööt nyt siihen että kukin tavallaan.
Jotta en tulisi täysin väärinymmärretyksi, niin en minäkään halua mikään tiukkis ja turhamainen olla. Mun mielestä jos ollaan meidän taloudessa noudatetaan meidän sääntöjä ja jos ollaan mummolassa noudatetaan mummolan sääntöjä. Ja mummolaankin mennessä kerron miten meillä on ollut tapana toimia ja noudattavat sitten niitä tai eivät. Meidän pojalla menee vatsa löysälle kananmunasta, mutta mummon pitää silti aina saada tehdä se munakas, koska poika siitä niin tykkää :( Joo-o poika ehkä, mutta äiti ei!

Minä en luota anoppiin hoitajana, mutta jätän lapsen silti joskus hänelle. Yrittäen vain niellä epäluottamukseni jotta mummo ja lapsi saisivat muodostaa oman suhteensa.

Poikamme ei ole kuitenkaan vielä kertaakaan ollut mummolla yötä, johtuen luottamus pulasta. Poika oli vajaa 1-v, kun pyysimme anoppia meille hoitamaan, jotta pääsimme kahdestaan jatkoille ystäväni häissä. Kerroin iltarutiinit ym. sanoin, että jos alkaa yöllä itkeskellä/vaatii maitoa ei tarvitse nostaa pois sängystä, riittää että antaa maitopullon sänkyyn. Poika oli sitten herännyt itkeskelemään useammankin kerran, anoppi kiikuttanut maitopulloa sänkyyn. Poika oli puklannut/oksentanut kaikki maidot sänkyynsä ja siellä se nukkui oksennuksessaan kun tultiin yöllä kotiin :( Anoppi totesi tullessamme, että poika oksensi ja hän yritti pyyhkiä enimpiä pyyhkeellä pois, mutta ei nostanut poikaa sängystä kuten olin kieltänyt. Jestas, mulla kiehahti! Järjen käyttö sallittua! Eipä siinä auttanut kun alkaa itse vaihtamaan lakanoita neljän aikaan aamuyöllä pienessä laskuhumalassa. Sen jälkeen en ole anopin apua tarvinnut yöhoitoihin, enkä kyllä kenenkään muunkaan.
Kiitos tästä :) tätä niin tarkoitan!järjenkäyttö hoi!? Inhottaa asenne; mikset hoida itse kun apu ei kelpaa,kun kyse ei aina ole vaan siitä,että itse pääsee hummaamaan. Mies täyttää 30 ja käytiin sen kunniaksi syömässä ja siivoamassa juhlapaikkaa. Mummo oli muutenkin tulossa käymään ja on ihan hyvä että saavat "sitä omaa aikaa". Minäkään en enää kauhean mielellään hänelle yöksi vie,eikä johdu nyt niistä nakeista ja olenkin ajatellut että hän varmaan ei enää vaan jaksa hoitaa pidempään,harmi kun kyseessä on ainut lapsenlapsi..

Olisit tyytyväinen että teillä on joku lasta katsomassa että pääsette miehen kanssa ulos.
Itselläni on tukuverkosto täysin nolla ja olisin todella onnellinen jos joku päästäisi meidän joskus kahdestaan ulos.
Anoppisi kuitenkin pitää lapsesta huolta, vaikkei ihan haluamallasi tavalla

oispa ihanaa ku ois anoppi tai joku joka tulis lasta hoitamaan,et jos joskus viel päästäis miehen kans kaksisteen jonnekki ees muutamaks tunniks...mä oon niin kade! me ei oo käyty lapsen syntymän jälkeen MISSÄÄN,siitä on yli 1½ vuotta...huoh. älä jaksa pikku asioista niuhota,ole onnellinen mummosta joka haluaa viettää aikaa pienen kanssa..että saat laatuaikaa miehes kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Alkuperäinen kirjoittaja munmielestä:
Ap:lla on pipo liian tiukalla. On oikeasti ihan yks ja sama, mitä lapsi syö silloin joskus kun mummon hoidossa on.

Onko susta ihan ok laittaa lapsi nukkumaan pissavaipassa? Hirveetä.
niih! Ja vielä oma mummo,en kans voi tajuta oikein. Kyllä lastakin täytyy kunnioittaa! Ei se osaa ite pyytää että mummo haluaisin puhtaan vaipan ja pesetkö mun naaman kun mun hiukset on tarttunut siihen kiinni kun on ihan räkänen ja antaisitko vähän enemmän iltapalaa jotten heräisi yöllä nälkääni.. Ja kukittaa pitäis. Musta on vaan että mun lapsi ei ansaitse omalta mummoltaan,hänen mielestään,parasta huolenpitoa :'(

Lapsi on lapsi ja vaatii aikuisen apua ja turvaa. Lapsen pitää saada kuiva vaippa, täyttävä iltapala ja puhdas olo ennen nukkumaankin menoa. Itsekin pesen itseni, syön hyvin ja laitan puhtaan yöpuvun päälleni kun menen nukkumaan. Kyllä lapsi ansaitsee ihan yhtäläiset oieudet ja paljon isommatkin vielä. Kuulostat ap järkevältä ja vastuulliselta vanhemmalta, joka todella välittää lapsestansa.

Lapsi on lapsi ja vaatii aikuisen apua ja turvaa. Lapsen pitää saada kuiva vaippa, täyttävä iltapala ja puhdas olo ennen nukkumaankin menoa. Itsekin pesen itseni, syön hyvin ja laitan puhtaan yöpuvun päälleni kun menen nukkumaan. Kyllä lapsi ansaitsee ihan yhtäläiset oieudet ja paljon isommatkin vielä. Kuulostat ap järkevältä ja vastuulliselta vanhemmalta, joka todella välittää lapsestansa.

:flower:

Peesi tähän...

Ne jotka sanoo ap:ta tiukkapipoksi niin, kokeilkaa itse mennä nälkäisenä ja paskaisena nukkumaan niin katsotaan miten hyvin nukutte yön.

Vai tälläistä sä mun tädistä täällä kirjoitat! Olisit kiitollinen kun hän hyvää hyvyyttään hoiti teidän lasta! Onneksi mun serkkupoika on kiltimpi kuin sä eikä ole ilkeä äidilleen! Mutta se kärsii kun sä olet ilkeä sille! Oikeasti! Mieti käytöstäsi!

Noh me ei voida jättää lapsia koskaan anopille, koska ei suostu vaihtamaan vaippaa, eikä pyyhkimmän pyllyä jos lapsi käy potalla :/ sitten ihmettelee kun ei saa viettää aikaa kahden lasten kanssa :whistle:

ap: minä ymmärrän täysin, mitä ajat takaa, unohda nuo tiukkapipokommentit. Minä yleensä teen niin, että laitan mummoille ohjeet paperille (esim. ruokailut ja nukkumaanmenoajat), koska eivät tunnu oikein kuuntelevan tullessaan, kun hössäävät lasten kanssa. Näin homma on sujunut paremmin. Annan sitten ns. vapaat kädet joissain muissa asioissa.

Meillä on kanssa anoppiongelmia, hän on mm. jättänyt vauvan (joka osasi jo kääntyä) ruokapöydän reunalle nukkumaan, kun "ei raaskinut siirtää" vieressä oleviin vaunuihin ja repäissyt imevän lapsen minun rinnalta yhtäkkiä "kun lapsi syö liian ahnaasti" . Hän on myös jättänyt 2 vuotiaan useaan otteeseen yksin mökin rantaan kun on pitänyt tarkistaa perunoita tms. Kaksi kertaa häneltä on lapsi hävinnyt mökillä, arvatkaa oliko hirveää etsiä, kun oltiin varmoja, että on hukkunut :( Meillä tempaukset rupesi tosiaan menemään niin karmeiksi, että hän saa hoitaa lapsiamme enää miehensä valvonnan alaisuudessa ja mökille eivät enää saa lapsia viedä. Hänellä on mielestäni jotain mielenterveysongelmia, sitä luokkaa ovat tempaukset olleet.

Uskon vahvasti, että osa anoppiongelmista on kyllä kiinni myös meistä miniöistä, mutta kun ei tule ihmisen kanssa toimeen, niin ei sitä vaan tule! Keskinäinen kommunikointi on tosi vaikeaa, jos ei voi sietää toista. Siksi olen siirtynyt näihin kirjallisiin ohjeisiin ja olen hänen kanssaan tekemisissä niin vähän kuin voin. Toki annan lapsia sinne edelleen hoitoon, koska lapsilla on oikeus suhteeseen isovanhempiensa kanssa, mutta aina pelkään, että jotain sattuu, jos ukki käy vaikka kaupassa...

Yhteistyössä