Ei. EnäÄ. IkiNÄ. KaveriSynNttäReitä!

Kiesus. :O


Mihin nykyajan tenavilta ovat kadonneet kaikki käytöstavat vai onko niitä edes opetettu?

Ekana pari kärsimättömintä valittaa että 'Siiz tää ei niiq oo yhtää tekemistä....' (aikaa kulunut 10 minuuttia eikä kaikki vieraat ole vielä paikalla, joten EN kanna sitä kakkua pöytään vielä).

'MÄ EN SYÖ KAKKUA!!!!' jaaha, no, älä syö... ottaisitko vaikka jäätelöä?
No jooooooooo- jos se EI ole suklaata. 'Onks juomaa kanssa???' On. Mitä ottaisit?
'No maitoo, en mä tuommoisia juo. :O'

(tähän väliin kaikkea normaalia, kuten pommacin nimeämistä pontikaksi ja keskustelua viinanjuonnista, esitystä munamiehestä, popcornien kylvämistä, pikkuveljen rääkkäystä, kissat on ajettu varmaan viikoksi karkuteille tms)

Pienet karjalanpiirakat oli kylmiä. (pöyristynyt vieras) 'Nää on jo jäähtyny....' (no kai ne nyt onkin, en mä ennätä niitä uunista nyt repiä ajattelen ja hymyilen niin että leukaperiin sattuu)
Sitten kuluu hetki ja sama tyttö rohkenee tivaamaan että eikö näitten kanssa voita saa?!?! Vai???

Saa, tässä, ole hyvä. Sitten tylytetään että ENKÖ MÄ JO SANONUT ETTÄ NÄÄ ON KYL-MI-Ä.

Juostaan. Huudetaan. KILJUTAAN.
Joka paikkaan työnnetään nirppanokka ja kolutaan joka kaappi läpi- siis muualta talosta, ei lastenhuoneista.

Ja kyse tokaluokkalaisista. Eikö niitten kuuluisi olla pieniä, suht hiljaisia ja kilttejä? :O Koska niistä on tuollaisia vaatimustaso 110 tullut?
Mikään ei riitä, mikään ei kelpaa, kaikki on huonoa- ja se sanotaan suoraan, kovaa ja korkealta.

Helvetti, mä valvoin viime yön ja paistoin sitä halvatun kakkua, koska en ennättänyt aiemmin, kun on näitä kouluvelvollisuuksia itellä ja koira mokoma meni ja nuoleskeli ekan kakun......
Seuraavana vuonna mä kyllä syötän heille sen :D



Niin paitsi että enää ei meillä kaverisynttäreitä järjestetä. Nevö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24735202:
Sun vaan pitäis kestää niiden iloisesti kirmaavien pilttien melua, ja hymyillen niellä kaikki paska, mitä ne suustaan päästää. Se nyt vaan on totuus, että suurin osa vanhemmista ei VIITSI kasvattaa kakaroitaan.
No en, Mä käskytin miehen paikalle prinsessoita viihdyttämään ja pakenin yläkertaan fysiikan tehtävän palautuksen takarajan varjolla :D

Pelottavia tommoset.......
 
"..."
:0
Meillä oli myös 8-vuotiaan synttärit taannoin. Ei kyllä yhtä paha saldo mutta minut yllätti se, että rohmutaan hulluna, kuin ei koskaan olisi mitään tarjottavia nähty! Ja biojätteeseen sit lentää jätskiä, kun on varmuuden vuoksi mätetty litratolkulla, ettei vaan muut saa enemmän.
Ja muutamaan otteeseen pöydässä komensin kyllä aika tiukkaan rauhoittumaan <-tehosi. :)
 
Synttärit on onneksi vain kerran vuodessa.
Me ollaan muuten joka vuosi vähennetty vierasmäärää, meno on ollut sen verran päätöntä.
Ja joukossa tyhmyys tiivistyy ja kun yksi keksii ruveta pelleilemään niin väh. 4 muuta seuraa mukana..
Mut joo, sellaisia nuo synttärit tuppaa olemaan.
Pojan kaverit on ihan kivoja ja mukavia mut jos ovat kaikki samaan aikaan paikalla niin ei sitä menoa jaksa katsella.
Käytöstavoissakin ois toki parantamisen varaa.:saint:
 
Ken guru
[QUOTE="Verna";24735240]Pitääköb lasten olla hiljaisia ja hajuttomia,olla olemattomia?´:O Huonokäytös ei sallittavaa,mutta herrajestas lähteehän lapsista ääntä!!![/QUOTE]

No tässä oli nyt paljon muustakin kuin äänestä kysymys.
 
aijaa
Mun mieelstä meillä oli kyllä kivat juhlat tokaluokkalsiella, oli tyttöjä ja poikia reilut kymmenen, ne temppuili roikkurenkaissa, ihmetteli toisiaan ja touhuili kaikenlaista, syömiset ja juomiset oli pojan huoneessa seisovassa pöydässä, olin värjänny elintarvikeväreillä boolin vihreeks ja kakun koristeet kans ne tuijotteli toistensa kieliä peilin edessä, kaks tuntii kesti juhlat. Helvetin kova meteli niistä lähti ihan koko ajan.Mutta ihan hyvin ne minusta käyttäytyi. Tosin oon sen verran hyvä suodattamaan kaikenlaista etten varmaan kuunnellu mitään ulinoita.
 
Herranjumala ja jeesusperkele....onneksi oman tytön (kakkosluokalla) kaverit ei ole ollenkaan tuollaisia.

Tai mistä mä tiedän, kun kakkosluokan kaverisynttäreitä ei oo vielä ehditty viettää...:D. Mutta ainakin noin niinku muuten ne on tosi kivoja likkoja, ja kohteliaita.

Mutta silti tämä avaus pistää miettimään, että ulkoistaisinko syndet sittenkin, vaikka tyttö kotisynttäreitä toivookin. Se nyt ainakin on varmaa että pojan 6 v kaverisynttäreitä ei meillä kotona vietetä, sen ikäiset jätkät on laumassa ihan sietämättömiä :D
 
Siis tottakai lähtee ääntä, en mä sitä..... :D

Mutta mitä se ääni sanoo, ni sitä mä tässä haukoin järkytyksessä.

No, kaks tuntia seisoo vaikka päällään :D


Meillä on tälläiset retromallin synttärit, ettei ole kaverilahjoja eikä mitään pellenumeroita tms- ajattelin naivisti että saavat leikkiä keskenään ja touhata synttärilahjoilla ja kaikkea sellaista vanhanaikaista.
 
Joo, eipä ne kamalan montaa vuotta edes niitä vaadi... tosin sitten tulee se, joka sanotaan silleen ihqulla teinityttömäisellä venyäänellä että "äitiiiii, aattelin, että mennään kymmenen parhaan kaverin kanssa leffaan ja mäkkäriin viettämään mun syndejä" :D

Ja rahaa palaa. Tässä vaiheessa toivoo, että kasvaisivat jo aikuisiksi :heart:
 
jndnfijnöojsrgnöoiej
Meillä oli 6-vuotissynttärit ihan eri maata kun 5-vuotissynttärit. Osittain oli samat vieraatkin. Molempina kertoina noin 10 vierasta. Viime vuonna oli ihan kivat ja rauhalliset kekkerit. Mutta tänä vuonna oli ihan järkyttävää. Ruokapöydässä kamalaa kiljumista, että "mulle mulle heti heti mä haluuuuun".

Viime vuonna olin suunnitellu pieniä tehtäväjuttuja, mutta lapset leikkikin kaikki yhdessä, eikä mitään ohjelmaa tarvittukaan. Tänä vuonna ei näyttävästi koko porukka menny niin hyvin samoihin leikkeihin, pari poikaa sitten harhaili pitkin kämppää ja valitti, että on tylsää. Sitten mua alkoi ahdistaa, että eihän nyt kellään saa olla mun tytön synttäreillä tylsää. Oli kaoottista. Mutta mistä sitä olisi voinut tietää, että aika samoista aineksista tuli tänä vuonna ihan erilainen soppa.
 
"Vilukissa"
:O....*glups*....:O...

...mä en sitten taida edes ryhtyä suunnittelemaankaan moisia bakkanaaleja iltamia meille tapahtuviksi...JOS se noin strategisesti muuttuu elo....kääk - tää kyllä pisti miettimään myös sitä ulkoistamista ja pahasti....
 
"vieras"
Harmillista kuulla, että tuollaista se on muuallakin... Meillä oli myös. Hirveää nähdä miten omakin tyttö meni siinä myötä, vähän ehkä nolosteli kaverin puolesta myös. Nämä vaatii "eikö ookaan colaa??!!" "mä en tykkää kun siinä on strösseliiiii!!" ja "mä en kyllä oo koskaan tykänny kakusta" (no samalle tytölle passasi samasta taikinasta tehty muffinssi kyllä, johon pursotti kermavaahtoa purkista...).

Liian monta prinsessaa joukossa joista jokainen halusi olla jotain erityistä ruokatottumuksissaan, siinä mitä tahtoi leikkiä jne jne. Tosiaan seuraavana vuonna pääsin helpommalla kun pidin synttärit Raxissa. Seuraavia synttäreitä vielä mietitään. Kannatan nyyttikestejä - kaukana omalta pihamaalta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24735358:
Siis tottakai lähtee ääntä, en mä sitä..... :D

Mutta mitä se ääni sanoo, ni sitä mä tässä haukoin järkytyksessä.

No, kaks tuntia seisoo vaikka päällään :D


Meillä on tälläiset retromallin synttärit, ettei ole kaverilahjoja eikä mitään pellenumeroita tms- ajattelin naivisti että saavat leikkiä keskenään ja touhata synttärilahjoilla ja kaikkea sellaista vanhanaikaista.
Sulle osui vaan huono otanta...ehkä kannattaa jatkossa tarkkailla kenen kanssa lapsesi seurustelee...:xmas:

Ei meil vaa koskaa oo ollu noin vaativaa sakkia, kaik on kelvant.;)
 

Yhteistyössä