ei enää tissiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jolied
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jolied

Vieras
Neiti 3kk 3vk, tähän asti ollu tissillä ja imuuttanu tyhjääkin kun on niin tykännyt. No nyt sit yhtäkkii ei huoli tissiä, itkee sydäntä raastavasti kun sitä suuhun yritän.Tuttipulloa on pureskellu vain tähän asti ja nyt se kelpaa. mielipiteitä? Pulloako vaan vaik tissistäkin piisais?? :wave: :(

Kokeilla kannattaa mielestäni vielä imetystä.
Välillä,kun poika sa itkukohtauksen,niin seisaaltan kävelessä onnistuu rauhottuun rinnalle.Meillä poika vieroksuu välillä oikeeta rintaani.
Mää oon pullo kammonen,kun ei yhdelläkään ole sitä ollut.

Tämä näkyy olevan aika yleinen aihe täällä palstalla kun äidit eivät tiedä että tuossa iässä alkaa muu maailma kiinnostamaan niin paljon, että on hankala rauhoittua rinnalle, lisäksi vauvalla on tiheän imun kausi, "maitotilauskausi". Tämä on myös syy siihen kun moni toteaa, että maito loppui ja lopettaa imetyksen. Ei se maito vähene eikä lopu. Rauhallisempi imetyspaikka auttaa usein. Jos epäilee, ettei maito riitä, kannattaa käydä neuvolassa välipunnituksella ennenkuin aloittaa pullosta tai kiinteiden syötön.

Itse ihmettelen täällä ihan samaa. Tyttö 3 kk, ei ole syönyt tissiä sitten eilisen iltapäivän. On ollut osaimetyksellä eli korviketta on syöty osittain tähänkin asti mutta hyvin on tissi kelvannut aina ennen korviketta. Ja öisin kun vielä söi, aina oli tissillä. Nyt on sitten lutkauttanut tissiä pari kertaa, vetäytyy pois, imaisee, taas tissi pois ja huutoa joka väliin. Olen pumpannut omaa maitoa ja antanut pullosta, ajattelin jo että tämä on lopun alkua mutta liekö täälläkin sitten vielä toivoa..

SITKEYS PALKITAAN!!!!!!!!!!!!!!!

Meillä oli 3,5kk sama rumba, tissille huutoo nykimistä, tissi, huutoo.. minä itkin jo kun olin niin masentunut ku ei onnistunut.. kesti 3vko se rempominen ja taas sujuu... Se nyt vaan on joku kausi.. Vaihtelin tissiä usein et heru nopeammin, se autto välillä.. poika ei jaksanut vaan odotaa et heruminen alkaisi..

Meillä tyttö aloitti tissi lakon samassa iässä ja teki totaali lakon. Kaksi päivää annoin vaan pullosta enkä edes koittanut tarjota rintaa. Parin päivän kuluttua tyttö itse alkoi hamuamaan tisulle ja näin ollen imetys jatkui.

Mitenkään ei vaikutanut maidon tuloon tuo lakko kun pumppasin sitten välillä ja annoin pullosta.

Meillä ei ainakaan tuo pullosta antaminen vaikuttanut mihinkään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 18:16 pillipulla kirjoitti:
Meillä lakkoillaan nyt ja poijalla on ikää 7viikkoa. Mutta oon antanu pulloakin kyllä rinnalla kun ei taho maito riittää....

Onko paino tippunut vai mistä tiedät että maito ei riitä?
Jos annat paljon korviketta ja imeminen vähenee niin sitä varmemmin se maito vähenee. Imetä, imetä ja imetä niin maidontuotanto lisääntyy =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 18:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 18:16 pillipulla kirjoitti:
Meillä lakkoillaan nyt ja poijalla on ikää 7viikkoa. Mutta oon antanu pulloakin kyllä rinnalla kun ei taho maito riittää....

Onko paino tippunut vai mistä tiedät että maito ei riitä?
Jos annat paljon korviketta ja imeminen vähenee niin sitä varmemmin se maito vähenee. Imetä, imetä ja imetä niin maidontuotanto lisääntyy =)

ei kun nyhtää ja nyhtää ja jääkattomaan sen näkösenä että anna akka lisää sitä maitoa. Ja rinnat on aika pehmeät jotta siitäkin tiedän jo että sitä ei tuu aivan riittävästi. Ja kun on nuo kaksi lasta jo ennestään niin ei taho sitä aikaa olla vaan yksin kertasesti istua tissi mukulan suussa. Ja kun toinen saa sen raivarin jos sitä ei tarpeeksi tuu. Ja lapsen paino ei oo laskenu mutta lisämaitoa oon joutunu antamaan<br><br>

Ei se maito kaikilla riitä!
Kolme lasta olen maailmaan synnyttänyt ja heti ekalla loppui kokonaan 2kk iässä. Imetin ja imetin, muuta ei tehtykään. Korviketta sitten kun muuta ei tullut kuin vähän, lapsi huusi nälkää. No ahneudestaan sai kamalan koliikin jota kesti yli 3kk ikään.
Toisella maitoa riitti osittain 3kk (oli talvi ja pidin yhden rintatulehduksen)
Tämä vauva ei ollut ahne, eikä koliikkia, eikä mitään paniikkia imetyksen suhteen, kun tiesi jo ettei tule riittämään pelkästään edes yhtä päivää!
Aina kyllä ensin imetin mitä irtosi... toinen poika oli suht pieni ja aivan mahdottomassa iässä siinä rinnalla, mutta siitä ajasta selvittiin!
Meni vuosia ennenkuin tämä meidän iltatähti näki päivän valon ja maito loppui hiukka ennen 2kk ikää. Tämä lapsi taas oma tapaus, ei käynyt rinta (maito nousi neljäntenä päivänä) Yritettiin rintakumii, kun ei otetta saanut ja kohta kävi vaan toinen puoli. Pumppasin käsin ja sähkökoneella ja pullosta suuhun. Taisi parhaimpina päivinä yli puolet riittää oma maito ja aina taas ensin imetys ja nälkä sitten pois korvikkeella.
Ja koliikki, ahne tapaus kun taas oli.
Mutta silti koen olevani ihan hyvä äiti, vaikkei resursseja tuohon omaan ruokintaan tuon kauempaa ollut.
Meillä kaikki aloittivat vellit, kiinteet yms ruoat hyvin nuorina, ei mitään 4kk ikiä odoteltu...nälkä tuntui olevan ja kahden ahneen olot asettui niillä ja yöt myös!

Meillä oli tismalleen samanlainen kausi, kun lapsi oli pieni. Olisikohan kestänyt viikon tms. Luin silloin aiheesta kaiken mitä löysin ja jäin käsitykseen, että on hyvin tavallista. Meillä meni ohi ihan itsestään. Yritä olla ahdistumatta! Koita pysyä rauhallisena ja luottaa siihen, että kyllä se siitä taas alkaa sujumaan.

Yhteistyössä