Ei almanakassa olevat nimet

Mitä mieltä olette sellaisista nimistä ja pitäisikö teistä keksiä niille nimille joku nimipäivä?Mielenkiinnosta haluaisin myös tietää minkälaisia nimiä olette "almanakan ulkopuolelta"antaneet?Onko nimi tuntunut heti oikealta vai oletteko epäröineet jälkeenpäin nimivalintaa?
Meillä tyttö sai harvinaisen nimen Eerin(terve vaan tutuille jos joku sattuu palstaa lukemaan),yhdellä E:llä kirjoitettuna se on hiukan yleisempi.Vähän olen epäröinyt jälkeenpäin,mutta kyllä siihen ajastaan tottuu(tuntia ennen papin saapumista ristiäisiin nimi vasta paperiin kirjoitettiin!).Ei haluttu tällä kertaa antaa mitään hirmu yleistä nimeä ja tuo jäi pyörimään mieleen kun nimiä mietittiin..
 
tuolta löytyy joitakin erikoisempia nimiä, siis niiden nimipäiviä http://www.etunimet.net/nimipaivat.htm#e

me "päätettiin" jo raskausaikana että jos tyttö saadaan, nimeksi tulee Minea (Sinuhesta). ja tyttö tuli, nimensä näköinen. nimeä ei löydy kalenterista mutta päätettiin että nimpparit on Minnan päivänä, kuten ne sitten tuon nimikoneen mukaan onkin.

mies vähän arveli että jos lapselle antaa erikoisemman nimen niin se on taakka, mutta mulla itselläni on harvinainen etunimi ja ihan täysipäiseksi olen kasvanut vaikka joskus jotain heittoja siitä olen kuullutkin B)
 
Äitylä84
Minä haluaisin myös antaa lapsilleni erikoisempia nimiä!
Meillä on yksi tyttö joka kantaa nimeä Netta (tosin ei mikään hirmu erikoinen nimi, mutta täällä pienellä paikkakunnalla en tiedä samaa nimeä kantavan nyt kuin kaksi tyttöä).

Olen ajatellut myös,että jos meille vielä pieniä siunaantuisi niin olisi kiva antaa tytölle nimeksi joko Niia tai Neelia... kumpaakaan nimeä noista en ole löytänyt kalenterista (voi toki olla ettei minulla ole "päivitettyä versiota almanakasta). Mutta täytyykö sen nimen välttämättä kalenterissa ollakkaan!? Pääasia, että lapsi saa "omannäköisen" nimen!!! =)
 
Meillä ei ole kummallakaan tytöllä virallista nimipäivää ja meinattiinkin aluksi että mitäs moisilla tekee, mutta mumma sitten alkoi sanomaan että pitää tytöillä nimipäivät olla, kun he muistaa noita poikiakin nimipäivänä. Eli Tessan nimipäivää vietämme Teresan nimipäivänä 26.4, koska Tessa on Teresan alanimi ja Tuuliannan nimipäivää vietämme 22.2, jolloin on Tuulin nimipäivä, niitä ei erikseen aleta juhlia että toinen nimipäivä Tuulin päivänä ja toinen Annan. Meidän Tuulianna oli 27s joka sai tuon nimen ja Tessaa oli hieman enemmän, reilu 600.
 
Hei,kiitos nettiosoitteesta.Meillä mummo myös haluaisi vietellä Eerinin nimpparia ja kovasti kyselee millon vietetään(itse pääsisi vaan yhdet juhlat vähemmällä ;) ) ja ajattelinkin tuota Erikan päivää.Katsotaan nyt..

Viettelettekö muuten lastenne nimipäiviä perheen parissa vai onko ne suuremmatkin juhlat?Mun tuttavapiirisä(paitsi meillä)ei vietetä kummemmin kuin perheen kesken nimppareita,meillä vietetään läheisten kesken lasten nimpparit.Tuntuu vaan että saa "jatkuvasti" olla järjestämässä juhlia ja käydä juhlissa...No,elämähän on yhtä juhlaa vaan,niinhän sitä sanotaan!
 
Ei vietetä sen kummemmin, siis keitellä kahvia tms. mummat ja kummit yleensä laittaa kortin ja toinen mumma haluaa muistaa lahjalla, mutta sen kummemmin ei juhlita, niitähän sais olla alvariinsa meillä juhlimassa :D
 

Yhteistyössä