Ei alkiota rv6+0, tuulimunan todennäkösyys?

Muiden kokemuksia, onko alkio ja syke löytyny myöhemmin, jos rv6+0 ei näkyny muuta kun ruskuaispussi? Itse en olisi mennyt tässä vaiheessa ultraan juuri epävarmuuden takia, mutta lääkäri pyysi menemään, jos joku ihmettelee miksi näin aikasin.
Myöhempi ovulaatio ja hedelmöitys ei ole mahdollista kun on alkionsiirrosta alkanut. 8 vuotta turhaa toivomista ja yritystä, ja nyt sitten tällästä ;( kokoajan tuntuu varmemmalta ettei siellä kuitenkaan mitään voi olla.
 
Minä menin myös yksityiselle ultraan rvk6.
Lääkäri ei löytänyt sisäultralla mitään.. Oireet kuitenkin olivat ihan selvät, kyseessä neljäs lapseni, joten kokemusta oli.
Menin kahden viikon kuluttua uudestaan ultraan, eri lääkärille ja silloin viikkoja yli 8, ja naislääkäri hämmästeli miten on mahdollista ettei ekassa ultrassa näkynyt mitään.
Himmensi aika paljon riemua raskaudesta, kun meni kaksi vkoa pelossa..
 
Kokemus
Aikanaan mä kävin yksityisellä rv6+5 ultrassa eikä siellä näkynyt yhtikäs mitään... Miesgyne jo ehdotteli kaavintaa ja oli selvästi varma että toivo on mennyt. Menin tasan kahden vk:n päästä, rv8+5, kontrolliin ja siellä oli pikkuinen ja kaikki ok :)
 
Mäkin olin 6+jotain viikolla. Lääkäri sanoi että tuulimuna on eikä käytännössä antanut mitään toivoa. Vuoto ei kuitenkaan alkanut ja Tuolla se 4v tuulimuna tuhisee nyt omassa sängyssään :heart: En siis ihan vielä heittäisi kirvestä kaivoon. Toivottavasti nyt osottautuisi teilläkin vääräksi diagnoosiksi! :hug:
 
lullaby*
Kiitos :heart: ei kai tässä muutakaan voi kun toivoo et se alkion muodostumisnopeus ois sekin yksilöllistä.. Onko kahdella viimesimmällä kuitenkin rv:t olleet oikein, ettei luultua myöhempää hedemöitystä tms. selitystä?
Mikä ois viimesin viikko millon sitten uskaltas olla varma ja tyhjentää jos mitään ei vieläkään näy mutta vuoto ei ala itsekseen, rv9?
 
eräs vaan
Ekassa raskaudessa (hoitoalkuinen) vuotelin pienesti rv 5+.
Pääsin sitten päivystyksen kautta naistenpolille ultraan 6+0, eikä näkynyt alkiota, ruskuaispussi vain. Olivat vähän siinä jo huonolla mielelllä, että kyllä melkein pitäisi jotain näkyä jo, kun ei kerran hedelmöittymisaikakaan voi vaihdella. Parin viikon päästä uusi ultra, jossa löytyi sitten eloton, noin rv 6+2 vastaava Sikiö. EN tiedä oliko sydän koskaan lyönytkään, vai oliko pysähtynyt ihan alkumetreillä, mut aika selkeesti se kyllä näkyi vaikka oli vaan 6+2 kokoinen. Että luulisi sen pari päivää pienemmänkin näkyvän, jos on siellä.

Viimeisimmässä odotuksessa kävin ar-ultrassa 6+5 ja sikiö oli todella "iso" ja selkeä ja sykekin pomppi vahvasti.


Aina kannattaa ylläpitää toivoa, joskus se elämä yllättää iloisellakin tavalla. Toivon todella teille onnistumista <3 kahdeksan vuotta on kamalan pitkä aika :(
Meillä meni ensimmäisen tekemiseen viisi vuotta, toinen tuli sitten heti ensimmäisestä hoidosta, menetettyjä raskauksiakin mahtuu tuohon viiteen vuoteen ja silloin sitä toivoa oli kyllä hankala mistään enää löytää, kun kaikki tuntui niin mustalta.
 
eräs vaan
Kiitos :heart: ei kai tässä muutakaan voi kun toivoo et se alkion muodostumisnopeus ois sekin yksilöllistä.. Onko kahdella viimesimmällä kuitenkin rv:t olleet oikein, ettei luultua myöhempää hedemöitystä tms. selitystä?
Mikä ois viimesin viikko millon sitten uskaltas olla varma ja tyhjentää jos mitään ei vieläkään näy mutta vuoto ei ala itsekseen, rv9?
Mulle "määrättiin" tyhjennys silloin, kun ärveet oli 7+4 ja sykkeetön sikiö sen 6+2. Tosin tyhjennys oli mun toiveesta vasta seuraavalla viikolla (ettei tarvinnut selitellä töissä mitään, odotin mielummin vapaapäiviä).
 
lullaby*
Kiitos... se oli hedelmöitysklinkikan laite, että luulis olevan kuitenkin viimesintä huippua..
Yöllä mietiskellessä tajusin, että kun mullahan tehtiin se siirto luomukiertoon, niin sehän siirretään ovulaatioajan eikä viimesimpien kuukautisten mukaan, eli niinkun tuolla terveyskirjaston linkissä ovulaatiosta vähennetään 14pv. Ton 6+0 oon kuitenkin laskenu viimesistä kuukautisista. Mulla ovulaatio oli (jos oikein muistan ja oon laksenu) päivää normaalia myöhemmin, eli veis päivän pois todellisista rv:ista. Ultra ois ollu siis rv5+6, mutta empä tiedä auttaako asiaa paljokaan joku päivä sinne tänne, etteikö jotain ois kuitenkin pitäny näkyä... linkin mukaan kun aikasimmat sykkeetkin oli nähty joillain 5+5.
Hyvä jos joku ymmärsi tästä sekavasta selityksestä nyt jotain :)
 
Kannattaa varmaan suosiolla mennä rv8+ sinne ultraan, niin ainakin pitäisi näkyä syke. Yleensähän noin aikaisessa vaiheessa kontrolliultra määrätään parin viikon päähän. Ehtii tuossa ajassa luontokin mahdollisesti hoitaa asian jos on hoitaakseen. Turhaa murhetta voipi muuten nuista ultrista tulla.
 
Ei noilla viikoilla vielä välttämättä mitään kummosta näy. Kaveri kävi muissa asioissa ultrassa ja ei ollut raskautta näkynyt, jatkoi normaalia elämää kunnes ihmetteli miten niitä menkkoja ei olekaan näkynyt vähään aikaan. Hän oli ollut ultran aikaan raskaana 5+ viikoilla. Terveen lapsen sai.
 
lullaby*
Kannattaa varmaan suosiolla mennä rv8+ sinne ultraan, niin ainakin pitäisi näkyä syke. Yleensähän noin aikaisessa vaiheessa kontrolliultra määrätään parin viikon päähän. Ehtii tuossa ajassa luontokin mahdollisesti hoitaa asian jos on hoitaakseen. Turhaa murhetta voipi muuten nuista ultrista tulla.
Näinhän se tietysti kannattas tehdä jos ois järkevä... mut haluis vaan mahdollisimman pian pisteen tälle epätietosuudelle, suuntaan tai toiseen. Katotaan mitä neuvolan lääkäri sanoo, kun saatan päästä julkiselle siihen toiseen varhaisultraan, vaikkei yleensä teekään niitä.
 
"Henni"
Mä olen asiakkaana tuossa naistentaudeilla sairauteni vuoksi, eikä siellä suostuta tekemään alkuraskauden ultria ennen kuin viikkoja on 7+. Ihan juuri siitä syystä, että aikaisemmilla viikoilla ei vielä sykettä välttämättä löydy vaikka kaikki olisikin hyvin ja raskaus jatkuisi normaalisti loppuun asti. Ei haluta asiakkaille turhaa huolta.

Mulla oli eka ultra 7+4, näkyi elossa oleva sikiö sekä ruskuaispussivaiheeseen jäänyt toinen alku.
 
lullaby*
Jos joku muu on joskus vastaavassa tilanteessa ja hakee tänkaltasia kokemuksia netistä, niin tulin nyt ilmoittamaan vielä että tänään 7+5 löytyi muutama päivä jäljessä tuleva alkio ja syke, ja kaikki toistaseks kunnossa :heart: eli ekassa ultrassa todellinen ikä oli vasta 5+ jotakin, eikä ihme ettei mitään näkyny. Näin ollen siis hieman myöhempi kiinnittyminenkin (myös testien ja hcg-arvon mukaan) voi vaikuttaa ratkasevasti alkuvaiheen näkymiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jmia
onnea
minullla oli aikanaan sama tilanne, tuulimunaa veikkaili, viikolla 6+, ja menin uudelleen seuraavalla viikolla, kas kun katsoi toisella , uudemmalla, ultraäänellä, siellä se sydän pompotti , ja oli myös kaikki hyvin, poikani on nyt 4 vuotta <3
 
lullaby*
Kerrotaan tännekin nyt vielä että ehkä se hidas kasvu kuitenkin oli huono enne ja merkki jostain kehityshäiriöstä... tänään 12+3 np-ultrassa todettiin kkm, 2 alkiota eikä sykkeitä kummallakaan, koko vastasi rv8+ :'( juuri noihin aikoihin mm. etominen väheni yhtäkkiä omituisesti. Pientä v-vuodon verestämistäkin oli 9+6 ja 11+6. Ylihuomenna tyhjennys. On vaan todella tyhjä olo........;(
 
osanottoni..
Kerrotaan tännekin nyt vielä että ehkä se hidas kasvu kuitenkin oli huono enne ja merkki jostain kehityshäiriöstä... tänään 12+3 np-ultrassa todettiin kkm, 2 alkiota eikä sykkeitä kummallakaan, koko vastasi rv8+ :'( juuri noihin aikoihin mm. etominen väheni yhtäkkiä omituisesti. Pientä v-vuodon verestämistäkin oli 9+6 ja 11+6. Ylihuomenna tyhjennys. On vaan todella tyhjä olo........;(
 

Yhteistyössä