ehkäsykapseli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullapitko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullapitko

Vieras
Haluaisin kuulla kokemuksia?
Pillereitä söin ennen ja vähän aikaa jälkeen synnytyksen.Ennen raskautta "toimi kivasti" mut raskauden jälkeen musta tuntu et kaikki vähäinenkin kiinnostus peiton heilutteluun katos(ei nyt kyse vaan synnytyksen jälkeisistä hormooni ryöpystä vaan sitä kesti n. vuosi).
Toimiiko kapseli samalla periaatteella kun pillerit,voimassa oloaika on vaan pidempi?
Laittakaa hyviä ja huonoja kokemuksia!Kiitoskaunis!

Kapselissa on samaa hormonia (?) kuin minipillereissä. Googlettamalla löydät miten toimii.
Ei ole minulla vaikuttanut haluihin, ehkä enemmänkin päinvastoin kun on aika varma ehkäisy. Ei hormonihyppelyitä eikä kiukuttelua eikä päänsärkyjä eikä painonnousua.
Kaikkihan on kuitenkin yksilöllistä, joten vaikka kapseli sopii minulle, se ei välttämättä sovi sinulle. Lääkäri saattaa ehdottaa kokeilemaan ensin minipillereillä muutamia kuukausia joka taas on vähän niin ja näin, nimittäin itse ainakin alussa olen vuotanut muutaman kuukauden vähän väliä tiputellen mutta sitten kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois.

+ kuukautiset jäävät pois, joskus (x1-2/vuosi) niukkaa pari päivää kestävää vuotoa
+ luotettava, vaivaton, ei tarvitse muistella millään tavoin
+ ei ole vaikuttanut halukkuuteen ainakaan minulla
- kerrottavaa ei minulla ole