Ehkäsy asiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä olisi hyvä ehkäsy mulle, kun en haluais hormoonaalista ehkäsyä ja kumeillakaan ei huvittais leikkiä? Minkälainen kuparikierukka?Voiko sen ottaa jo imetys aikana? Lapsia luultavasti tulevaisuudessa vielä lisää, mutta ei nyt ainakaan muutamaan vuoteen.

Voi ottaa kuparikierukan imetys aikana.

Itse en ottais enään ikinä, aivan älyttömät kuukautiskivut ja ihan hirveän runsaat kuukautiset + kuukautiset kesti ainakin mulla suunnilleen sen 2viikkoa yhteen putkeen.Lisäksi maha oli vähän väliä kipeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko siitä muita haittoja, kun miksei sitä vois kokeilla vaikka mulla toimiskin?Minkä hintanen se on?
Mitä muita ehkäsy keinoja olis mitkä ei tee hulluksi?

Kuulemma aiheuttaa paljon vuotoja ja kivuliaat kuukautiset. Ei kaikille tietenkään. Olin itte ajatellu raskauden jälkeen laitta kuparikierrukan, mut lueskelin kokemuksia ja tulin toisiin aatoksiin. Nyt luulen, et otan hormonikierrukan, vaik en alunalkajen hormooneja halunnukaa. Siinä on kuulemma tosi vähän sitä hormoonia ja erittyyy tasasesti, ni ei pitäis olla sellasia sivuoireita ku pillereissä. Hormonikierukka on kuulemma myös kuparia parempi ehkäsyteholtaan. Muut nää on vaan kuulopuheita.

Googleta ehkäsy, kierrukat ym, ni saat tietoa. Täällä ku laitta hakuun kierrukka, ni saat aika paljon mielipiteitä.

Yhteistyössä