ehkäisystä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailija

Vieras
jos vaan joku ystävällinen tietäis (myös omia kokemuksia kiitos) kertokaa jotain faktaa kaikista ehkäisykeinoista..?
useammat pillerit kokeiltu, nyt niiden käytöstä useampi vuosi joten ajattelen taas että jospa kestäisin kuitenkin niitä, mutta ei ne kyllä mulle sovi. liikaa huonoja sivuvaikutuksia. ehkäisylaastaria olen viimeksi käyttänyt, ei enää sitäkään mulle kiitos.
kuparikierukka ei esitteen ja lääkärin mukaan ehkäise kohdunulkoisia raskauksia, joten ei sitäkään siis.
hormonikierukan pitäis muka vaikuttaa paikallisesti eli hormonien ei pitäis aiheuttaa sivuvaikutuksia, mut moni on kertonut muuta... kaverilla se sitä paitsi laitettiin kai väärin ja meni johonkin kauas oikeasta paikasta kun ei ensin kuvissakaan näkynyt, joutui leikkaukseen sen vuoksi..!
ehkäisypiikki vaikuttaa helpolta ja on halpa, mutta se hormoniannos kuulema pistää pään taatusti sekaisin, jos pilleritkin niin tekee.
ehkäisykapseli, ehkäisyrengas?? onko niissä samat ongelmat?
tälla hetkellä pakko turvautua siihen perinteiseen kumiin, mutta jospa löytyis sille joku vaihtoehto..!

itelläni on ollu ehkäisypillerit ja ehkäisyrengas ja nyt on piikki. paras on tällähetkellä ollut piikki. rengas aiheutti ripulia ja pillereitä ei muistanut ottaa. piikki pistää sen pään sekaisin mutta vain vähäksi aikaa. menkat jää pois. rengas on kyl hyvä jos maha kestää. ei tartte muistaa mitään ja menkat voi ennustaa melkein kellon tarkkuudella. huonoa siinä oli myös et paikat kuivu tyystin.

ystäväni vannoo sen nimeen. mikään muu hormonaalinen ei kuulema sovi hälle ja ei muka ole sivuoireita.

minulla se on ollut nyt kaksi kiertoa enkä haluais käyttää viimeistä. (myydään kolmen pakkauksessa, 45e). mulla on aika monia sivuoireita, mutta kaikista pahin on väsymys. se on niin pahaa että silmän ympäryksiä särkee painellessa. voisin kuvitella että musta silmä tuntuu samalta. mulla on tämän väsymyksen takia tuntunu myös rytmihäiriöitä. ei siis todellakaan terveellisiä minulle mutta pelottaa lopettaa kun varmaan sitte pamahdan paksuksi samantein eikä tiä mitä muuta käyttäis. hormonaaliset ei nyt kyllä kiinnosta tippaakaan kun jo miedoimmasta tulee tämmöset oireet. ja kierukkakaan ei enää kiinnosta kun olen lukenut täällä että se tekee menkoista tosi runsaat ja kivuliaat. kortsutkaan ei käy..

eipä sillä. nuorin on 6kk ja mulla on jo vauvakuume. sellanen fiilis että meille vielä tyttö tulee.. :whistle:

ehkäsilaastari, muuten ihan jees, ei pahoinvointia ja en oo paksux tullu :D ainoo huono puoli on se et ku laastarin laittaa ja ku se siinä iholla sit liikkuu niin kohta on laaastarin reunat mustana :/ ja ku laastarin ottaa pois ni jää vähäx aikaa tahmanen jälki, mut muuten kyl suosittelen jos noi ei haittaa :D

käytin puoli vuotta rengasta, ei loppupeleissä sopinut mulle, vaikka ekat kolme kuukautta olivat onnea... Kuivuutta, haavaumia, kutinaa, kirvelyä (hiivatyyppistä), haluttomuutta, itkua joka asiasta (esim, ei ollut kananmunaa pullien voiteluun), mielialojen heittelyä.... jne jne... lopetin sen kesken. viikon annoin tauko viikon jälkeen olla ja sit pimahti päässä ja rengas roskiin. en vaan jaksanut enää... olemme olleet vajaa kaksi kk ilman mitään ja nyt aloitin laastarin. kyllähän seksielämä tossa ehkäisytauon aikana on kärsinyt, mutta toivon että laastari sopii mulle paremmin ku rengas.

itellä on piikki ollut käytössä 1,5vuotta, kun mikään muu ei sopinut.
Ei ole sivuoireita(ei kilareita,ei turpoomista,väsymystä jne). Loistava piikki kaiken kaikkiaan.
Joillekkin toki voi tulla sivuoireita mutta kaikki on yksilöllistä niinkuin muissakin hormoonivalmisteissa.
Loistavinta tässä on että yli vuoteen ei ole ollut menkkoja!
ja halpa hinta vain 7e/3kk ei oo paha.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Ei ole sivuoireita(ei kilareita,ei turpoomista,väsymystä jne). Loistava piikki kaiken kaikkiaan.
Joillekkin toki voi tulla sivuoireita mutta kaikki on yksilöllistä niinkuin muissakin hormoonivalmisteissa.

Sama täälläkin päässä, ei menkkoja ja muutenki edullinen käyttää ja helppo, kun vain muistaa käydä ostamassa piikki ja pistättämässä se esim. terveyskeskuksessa jos ei neuvolaan pääse. Meillä piikki maksaa 6,40 e.

Miten tämä piikityshomma toimii? Saako siihen reseptin ja sitten itse pistää säännöllisin väliajoin?
Entä se rengas - laitetaanko se siis "sinne"? Ja itsekö työnnetään?

Oon ihan pihalla renkaista, piikeistä ja kaikista.. kun en moneen vuoteen käyttänyt mitään kun lasta yritettiin niin ehti tulla kaikenlaista markkinoille. 3 vuotta siihen meni että lapsi saatiin ja nyt tartteis jotain ehkäisyäkin sitten vaihteeksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysyy:

Miten tämä piikityshomma toimii? Saako siihen reseptin ja sitten itse pistää säännöllisin väliajoin?
Entä se rengas - laitetaanko se siis "sinne"? Ja itsekö työnnetään?

Oon ihan pihalla renkaista, piikeistä ja kaikista.. kun en moneen vuoteen käyttänyt mitään kun lasta yritettiin niin ehti tulla kaikenlaista markkinoille. 3 vuotta siihen meni että lapsi saatiin ja nyt tartteis jotain ehkäisyäkin sitten vaihteeksi :)

piikin laittaa terkkari ja rengas juu työnnetään sinne ihan itse sit kun se on niin että se ei tunnu siellä se on oikein, eikä sen pitäs tuntuakkaan edes seksissä.

Mulla ollu vissiin 4 vuotta käytös ehkäsyrengas ja hyvin on mulla toiminut. Ei oo aiheuttanut muuta kun sen että en ennen menkkoja oo niin ärtsy ku ennen ja menkat ei oo yhtään kivuliaat.
Kaverilla taas ei käy pillerit eikä myöskään ehkäsyrengas.

Sairaanhoitaja laittaa piikin 3kuukauden välein.Yleensö pebaan, mut jos on habaa tarpeeksi niin saa olkavarteenkin. Ja reseptin saa lääkäriltä(depo provera niminen)

Yhteistyössä