ehkäisystä sen verran että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leppäkerttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"leppäkerttu"

Vieras
Kävin tänään jälkitarkastuksessa missä ylläripylläri lääkäri suositteli minkä vaan kerkes pillereitä ehkäisyksi. Toki itsekin tavallaan olisin kiinnostunut koska kondomi on mun mielestä ihan rehellisesti sanottuna pyllystä. Mua kuitenkin jäi vaivaamaan mitä lääkäri meinas, kun kerroin pelkääväni mahdollisia vaivoja mitä niistä tulee ja esim veritulppaa, lääkäri sanoi miten sitten olen uskaltanut raskautua?....multa meni tää ihan ohi en ymmärtänyt?

Mulle taas jaksetaan jankuttaa kierukasta. Vaikka miten usein olen sanonut, että en halua kierukkaa, vielä lähtiessäkin muistutetaan että mietippäs nyt sitä kierukkaa.

Raskaus nostaa veritulppariskiä enemmän kuin pillerit... Itselläni geenivirhe, minkä takia sairastin veritulpan alle kolmikymppisenä ja e-pillerit jäivät silloin lopullisesti pois käytöstä. Minipillereitä käytin lyhyitä aikoja, samoin ehkäisypiikkiä, nyt horminikierukka. Raskauksien ajan olin erityisvalvonnassa ja verenohennuslääkityksellä.

aijaa sitä en tiennytkään.... mutta miten kun raskaus kestää vain 9kk ja pillereitä voi joku syödä vuosia. eikö keho tavallaan usko olevansa raskaana jos syö pillereitä? tai en kyl tiedä miten esim minipillerit toimii..niitä mulle tarjottiin...

olen syönyt pillereitä koko aikuisikäni enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia. päin vastoin pelkkää plussaa. tietää tasan tarkkaan millon vuotoa vai tahtooko sitä ollenkaan. menkat ei koskaan pääse yllättämään matkoilla. mitään kipuja ei ole, ilman pillereitä olisin 2 kertaa kuussa petipotilaana.

eikö ne minipillerit just ole niitä millä veritulpanriski on minimaalisin kaikista pillereistä?
Ystäväni syö minipillereitä, lääkärin toimesta vaihtoi merkkiä koska hälle tuli kaksi kertaa veritulppa samaan jalkaan vuoden sisällä. Nyt syö minipillereitä eikä mitään tulppia ole ollut.

Yhteistyössä